Diskussion om Nexus One-ordrar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PeterSthlm, 19 jan 2010.

1. julian

julian Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Alltså, det måste ju betyda att jag inte häller kommer få någon laddare. Är redan besviken på I-O! Min status på fedex har inte rört sig på två dygn. Men det känns ju tryggt att veta att man får pengarna tillbaka då det strular

2. eminos

eminos Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ingenting är säkert med I-O! En hel del har fått saker som dom inte har beställt också, så att, dom verkar faktist inte ha 100% koll där borta. Man får hoppas på det bästa helt enkelt :)
    Min verkar komma imorgon, om det inte strular i tullen så den fastnar på arlanda över helgen..

3. TheNano

TheNano Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp ni folk via google och bordelinx UK det blir 15 - 30 % billigare än borderlinx US och I-O

4. Boss_time

Boss_time Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Nexus 6P
    ROM:
    Lineage
    Dessutom verkar det vara lite mer koll på läget via google.com, I-O verkar ha väldigt dålig ordning. Sen är det ju fint att de kompenserar när de gjort bort sig (iallfall hittills) men det ska inte behöva hända!
    Finns bra guider för hur hotspotshield och borderlinx funkar, följ dem så kan det knappt gå fel!

5. Zeveron

Zeveron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Inte säker på att alla sett detta, men Tullverket säger följade:
    Så det blir ju helt klart billigare att köpa genom UK eftersom det är ett EU land.. Även om de där rackarns britterna inte alltid vill erkänna det... ;)

6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Grejen är dock att den köps från USA, även för oss som beställde till UK. Dock bör UK räknas som ingångsland till EU vilket vad jag vet betyder att det är den momsen man ska betala. Vi får väl se om fakturor från DHL dyker upp så småningom.

Köper man från USA spelar det ingen roll om man betalat amerikansk skatt eller inte, man ska fortfarande betala EU-moms vilket i detta fallet är våra svenska 25%. Att värdet skrivs ner och de skickas som en gåva är ju bara ett fult (och egentligen regelvidrigt, möjligtvis olagligt) sätt att slippa betala denna. Detta skriver jag mer som information till de som mot förmodan inte vet det, inte som ett moraliserande inlägg. :)

7. stening

stening Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hade tänkt beställa Nexus one via proxy till en kompis i UK, hur blir det med UK VAt blir den inräknad i priset när jag betalar via http://www.google.com/phone/ eller kommer min kompis få en räkning på VAT:en?

8. söder

söder Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Om du läser lite här, så finns en del att läsa om det.

Det korta svaren är: Vi vet inte. Antagligen kommer DHL med en faktura inom en månad från leverans på 17.5% VAT som de betalat till hennes majestät drottningen.

Men vi hoppas alla att de INTE gör det.

Det ska även bli roligt att se vad som händer de som beställt till Borderlinx UK, då de INTE betalat någon VAT till de direkt, som de gjort som beställt till Borderlinx US.

Frågan är vad DHL gör då. Google har tagit samma pris, och det samma leverans till vem man än beställt till i UK.

/Söder

9. stening

stening Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

"här" Gick inte att trycka på :)

Men troligen så kommer alltså en faktura till leverans adressen i UK med VAT:en (17,5% på priset) ?

Vore ju nice om det inte blev så :)

10. Droid

Droid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde en N1 från Google och fick svar att ordern cancellerades pga att banken inte kunde verifieras. Skickade in dokumenten som efterfrågades men har inte hört något mer från dem. Brukar det ta lång tid för dem att svara? Jag har väntat två dagar.

11. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ingen aning. Jag hade redan mitt konto uppsatt, då jag hade köpt ett androidspel genom google checkout innan, så jag hade inga som helst problem med beställningen. Vissa har visst fått skicka in bilder på körkort osv.

/Söder

12. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Här på forumet, om man letar lite. :)

/Söder

13. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Ni som beställt via Borderlinx UK nu, hur gjorde mig med Google Checkout, som bara har 2 rader för adressen, och Borderlinx UK som har 3 rader, samt att Google inte tillåter hur mycket på varje rad?

Jag tänkte nämligen sätta in dessa adresser på mitt google checkout för framtida köp, men har problem med den brittiska adressen.

EDIT: Är det county (inte countRy) som ska vara den tredje raden i adressen?
    Kingston Business Park

County ska inte väljas när man skriver in den amerikanska adressen.

/Söder

Last edited: 29 jan 2010
  14. johnett

johnett Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag satte den översta raden som Company name , när jag kollar på shipping adress står det i samma ordning - så det borde fungera - OBS ! De som behöver verifiera på google checkout - det ni ska göra då är ta en bild av körkort eller pass - fram och baksida -samt ett statligt bevis på att ni verkligen bor på billing adress som ni angivit. Jag tog en bild på en årsredovisning från skatteverket det står KONTO UTDRAG överst sen min adress och mitt personnummer . Det gick vägen på ungefär 24h Delivery adress behöver inte vara samma som billing adress.

15. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

Jag har ingen company name på mitt Google Checkout när jag valt UK som land?

http://piclair.com/5r8r4

/Söder

16. hammeron

hammeron Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

17. Carling

Carling Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skrev Kingston Business Park som City och Milton Keynes som Region.
    Gör inte det.

Fick meddelandet "Address information needed; contact DHL Customer Service. " på tracking-sidan när paketet kom till UK.
    Verkar ha blivit lite strul, men jag tror mig ha löst det efter samtal med DHL UK, DHL Sverige och Borderlinx. Min telefon är fortfarande på East Midlands Airport. Men rullar väl till borderlinx imorn elelr på måndag iaf.

18. njb

njb Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon som har fått sin Nexus som gick iväg med Fedex i Måndags (25:e) från I-O?

Har ringt och tjatat på Fedex om var den är men får bara svaret att den hamnar hos deras underleverantör (posten) eftersom den ska upp till Umeå, och kan därför inte spåra den. Men den "bör" komma idag. Posten säger i sin tur att dom kan inte spåra Fedex paketen. Aaaargh!!

Posten har nu varit här och vänt, så om inte ett mirakel sker de kommande 4 timmarna så får man vänta ytterligare en helg!

Inte nog med att I-O är ett sk*t företag med noll koll, så lyckas inte ens Fedex med vad dom lovar. Beklagar allt gnäll, men man blir så j*vla less på den här cirkusen.

Last edited: 29 jan 2010
  19. söder

Mottagna gillanden:
    71

MINA ENHETER

De bör kunna ge dig ett trackingnr hos posten. Förra fredagen när jag satt och väntade, så ringde jag först upp det företag som jag trodde skulle leverera (eftersom en annan hade fått sin telefon levererad av det företaget, och det var skickat med samma företag från UK), men hade inte hand om mitt paket.

Då fick jag ett nr av de till CLX http://www.clx.se/ som de trodde skulle veta vem som hade mitt paket.

DE i sin tur hjälpte mig med att få postensnr, eftersom han kunde se att det var postens företagspaket som hade fått det.

Sen kunde jag spåra via posten, och till sist få telefonen innan helgen.

Testa det...eller nått. :)

Försöker hjälpa till lite, då jag vet hur jävla arg jag var förra fredagen. :)

/Söder

20. Mute

Mute Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jan 29, 2010 12:38 PM On FedEx vehicle for delivery NORRKOPING SE
    Jan 28, 2010 1:07 PMOn FedEx vehicle for delivery NORRKOPING SE

Väldigt mysko att jag inte fick det igår. Vet inte vad de gjorde, men det verkar inte som att det lämnande norrköping igår iaf. Får jag det inte idag blir jag tokig. Otroligt att Paketet hinner färdas från Memphis -> Paris -> Arlanda på ett dygn, men inte 5 mil från Norrköping till Linköping på två.