Diskussion om Nexus One-ordrar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PeterSthlm, 19 jan 2010.

1. Kausti

Kausti Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Men skit... Nån mer som fått problem med beställningen? Google vill ha ID och en räkning från min "hemadress". Problemet är ju att jag beställt genom Border(vad det nu heter)...

Nån som har nåt annat sätt att beställa telefonen på?

2. Qwerty

Qwerty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Säker på att dom menar den adressen?
    Alla andra har ju fått verifiera adressen man har angett under "Billing".

Kanske är någonting nytt från Google isf?

3. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hur är det för er som varit tvungna att skicka in kort på körkort och räkning eller liknande, har pengarna dragits för er och har det stått att de mottagit ordern eller tar det stopp innan? Jag vill hemskt gärna slippa krångla och skicka in :P

4. Qwerty

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Om dom drar 8 kr så kommer du att få verifiera ditt konto.
    Om hela beloppet dras har du kommit förbi detta steg.

5. Bulltomte

Bulltomte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

OK. Det förklarar varför saker och ting tar sån tid för mig. Jag har 8 kr reserverade på ett konto sen den 3 feb, men har inte fått något besked om att jag ska verifiera än? Hur lång tid har det tagit för er andra som behövt skicka in grejer?

6. Dreas

Dreas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Nice, hela beloppet har reserverats iaf, hoppas att när jag vaknar imorgon så har statusen ändrats :D

7. Qwerty

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj, det låter som väldigt lång tid. För mig tog det en dag.

Du borde nog kontakta Google och kolla vad dom sysslar med.

8. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Då är vi i samma sits, kliar redan i fingrarna och jag har inte ens fått bekräftat att den är skickad, pengarna drogs dock för snart 24 timmar sen så något borde ju ha hänt tycker man.

Hoppas på ett tracking nr. imorgon :teeth:

9. plame

plame Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Nexus 5X

MINA ENHETER

Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Jag beställde 3st nexusar den 7:e, dagen efter försökte google debitera mitt VISA men misslyckades, samma dag drogs 8 kr x3 från mitt konto dagen efter det fick jag syn på missödet och la till mitt VISA-kort en gång till o valde att använda det ist och vipps fick jag en godkänd debitering sen fick jag för mig att jag behövde göra det en gång till för nästa order eftersom den fortfarande klagade så jag la till samma kort igen och någon timme senare fick jag ytterligare ett felmeddelande om att debiteringen misslyckats då la jag om kortet en sista gång o insåg att jag troligtvis glömt ändra kort-land till sverige vid de tillfällen då det blivit misslyckat, så jag granskade kort-formuläret mycket noga en sista gång o sparade inställningarna o valde att använda kortet och sen efter någon timme så blev alla ordrar debiterade o godkända.

Såhär ser det ut på mitt checkout-konto:

# feb 9
    Google Phone Webstore debiterade ditt VISA xxx-xxx med USD 558,65. "GOOGLE *Nexus One" kommer att visas på kontoutdraget för ditt kreditkort.
    # feb 8
    Google Phone Webstore har tagit emot din beställning.
    # feb 8
    Du har uppdaterat din betalning för den här beställningen till VISA xxx-xxx.
    # feb 8
    Ett försök att debitera USD 558,65 från ditt kreditkort (VISA xxx-xxx) misslyckades. Du måste tillhandahålla ett giltigt kreditkort inom 7 dagar, annars annulleras din beställning.
    # feb 7
    Du gjorde en beställning hos Google Phone Webstore den feb 7. Google Checkout har skickat en kopia av detta kvitto till [email protected].

och såhär ser det ut på mitt bankkonto:

10-02-08 SKYDDAT BELOPP -8,00
    10-02-07 SKYDDAT BELOPP -8,00

10-02-10 10-02-09 GOOGLE *Nexus On -4 183,80

varför dom har dragit 8 kr x4 vet jag inte o jag förstår inte riktigt varför de drar 8 kr över huvud taget men hur som helst slutsatsen är iaf att jag har inte behövt skicka in några körkort eller id kopior whatsoever.

Last edited: 10 feb 2010
  10. Qwerty

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Aha, jag kanske har fel, men det är så jag har hört från andra.
    8 kr motsvarar väll 1 USD och varför dom drar det har jag ingen aning om.

11. darkblue

darkblue Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur vill dom att du ska skicka det till dom (vad exakt ber dom om?) scanna in det?

12. ranting

ranting Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Det är ett billigt sätt för en online-butik att kontrollera att det är ett giltigt kort och att det finns pengar på det. Ganska vanligt i USA att butikerna gör så. Här är det vanligare att man gör det på det korrekta sättet, man betalar för att utnyttja en tjänst där man kan kontrollera kort utan att reservera pengar på kontot.
    Som en "bonus" så finns det risk för att våra svenska banker tycker att detta beteende med att reservera pengar är likt bedrag-försök. Jag har fått ett konto spärrat en gång pga att varningsflaggor gick av i banken, då en amerikansk butik buggade ut lite och reserverade 1 dollar typ 5 ggr inom en kort tid ;)

13. Bulltomte

Bulltomte Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ang. diskussionen om de 8 kronorna, det verkar som det kan ta upp till 14 dagar (för mig tog det en vecka) innan Google checkout har verifierat ditt kort.. Verkar dock inte ha så mycket med om du får skicka in papper eller inte att göra.
    Saxat från checkout:s supportsida:

14. Snappahead

Snappahead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

F**king j**la skitväder i tyskland gör att telefonen blir kvar där och "förhoppningsvis" flyger kommande natt. Betyder att man får den tidigast fredag. Suck!

15. marukusu

marukusu Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

De drog 8kr för mig igår när jag gjorde beställningen. Men idag när jag vaknade hade hela beloppet dragits :D. Så gissar att jag slipper verifieringen!

16. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

WTF? Jag som hade hoppats på att den skulle dyka upp när som helst nu... Om man följer tidigare tidsscheman så skulle den ha landat och legat på ett lastbilsflak på väg ut vid det här laget :/

17. Snappahead

Snappahead Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Precis. Jag ringde i morse för att kunna hämta den i västberga. Det var då hon levererade den fina nyheten. Men är verkligen 10 m/s "oväder"? Och har de bara ett flyg per dygn? Missade att fråga då jag var för trött. Men nu har de ändrat tidpunkt på hemsidan från 04.46 till 08.07, dum som jag är så hoppas jag att ett flyg startade nu istället :P

EDIT: Chattade med DHL och det finns en liten möjlighet att planet går lite senare under dagen. Vad det nu kan innebära.

Last edited: 11 feb 2010
  18. ztargazer

ztargazer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hmm tyskland? Vi låg väl i samma leverans? Min går förbi köpenhamn men iof sig med slutdestination Malmö ( =snaaaaart) ;p

19. phrusher

phrusher Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Aha, bara att hoppas på att tiden ändrades för att de hamnade på ett nytt flyg. Solen skiner här i sthlm så de ska inte ha några problem att landa iaf :)
    ...även om det är förj*la kallt ute!

20. hampa2k

hampa2k Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har samma 08.07 på trackingsidan i Leipzig. Pratade nyss med support och det var då planet (BCB6501) lyfte. Förhoppningsvis skulle de hinna sortera och köra ut det mesta under eftermiddagen sa en kvinna på supporten... Så lång tid tar det inte att flyga från Leipzig ändå om nu planet lyfte kl 8..*hoppfull:cool:*