Diskussion om Nexus One-ordrar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PeterSthlm, 19 jan 2010.

1. Yoojimbo

Yoojimbo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Jag har fått mitt men hittar inte något på dhls sida =/
    Var ska man söka och på vad?

2. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
  3. Yoojimbo

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

4. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Nej, du kan på din höjd vara irriterad över att inte kunna spamma F5 för att få reda på hur långt paketet har kommit...

5. rickard64

rickard64 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

oj va jag spammar F5, dock verkar min vara på ett flyg nu, inte uppdaterats sen tidigt imorse...

man blir helt plötsligt 20 år yngre :)))

6. Eiktyrner

Eiktyrner Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då har man ställt till det igen... La precis en order och klickade i mitt checkout konto med alla uppgifter. Efter ett tag fick jag mail om verifiering och om att man skulle skicka bilder hit o dit. Fine tänkte jag, det går väl fort att fixa. Men i min iver har jag ju valt adressen jag bor på, bad mistake! Precis flyttat så min senaste räkning är från förra stället jag bodde på... Får hoppas Google är snälla (eller snarare den stackars indie) som glor igenom bilderna.

7. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Känns så sjuuukt att behöva vänta så här :(

olidligt :(

har skickat in bilderna osv nu men får se vad de säger för jag bor hemma hos farsan och det är HAN som betalar räkningarna där hemma, tror ni att det funkar om jag skickar el-räkningen men där står ju hans namn på den och inte mitt?

vad tror ni man kan göra? Har skrivit till dem att det är min pappa men vi har olika efternamn jag och han, jag går efter morsans efternamn ist...

8. Yoojimbo

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Nope. Prövade det med min sambos namn. De svarade att det måste stå rätt adress och ditt namn.

9. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Hur ska jag göra då? Jag bor ju hemma :(

10. Yoojimbo

Mottagna gillanden:
    37

MINA ENHETER

Får du inte bankutdrag skickat till dig? Typ i slutet av varje månad brukar man väll få det. Det funkar ju också. Annars kanske din bank kan skicka det.

11. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

tack för att du påminde mig om det! :) Jo, jag har precis fått en ny Master-Card hemskickade till mig och det stod på pappret allt info om vad mastercard innebär osv (bara lite allmäninfo, inget specifik) men iaf, där står det åtminstone min adress så då får jag kanske skicka detta ist

12. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ska det stå att mobilen är på väg till "Birmingham, United Kingdom" När man valde den engelska adressen via Borderlinx? Den ska ju ligga i Milton Keynes, som enligt Google Maps ska ligga en bra bit ifrån Birmingham. Mailade DHL i England för att kolla så att det står rätt till, eftersom paketet nu körs ut utav ett bud, jag vill ju inte att någon annan får telefonen.

13. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Är ju närmsta flygplatsen från USA.

14. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Närmsta flygplats är väll i East Midlands, det är iaf därifrån som det står på DHLs tracking sida att paketet kom till England. Men Birmingham ligger ju på vägen till Milton Keynes. Ser bara lite udda ut när det står:

"Shipment details...

From
    DISTRIBUTION CENTER
    Northeast Indianapolis, IN 46168
    United States

To
    Birmingham, United Kingdom"

Och så har det stått sedan jag fick tracking numret, först trodde jag att det var där paketet skulle landa och sedan skulle leveransadressen ändras på DHLS sida. Men det verkar inte vara fallet.

15. upf_swe

upf_swe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ok. Nu står det "Shipment delivered. Birmingham, United Kingdom" på min order.
    Sedan finns en liten why this? vid sidan om som säger. "This location reflects the DHL terminal servicing the area. This may not be the actual city to which your shipment was delivered"

16. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Vaknade idag med höga förväntningar om att min verifiering skulle vara klar, men icke :(. Hur lång tid brukar det egentligen ta för google att göra verifierinen. Jag gjorde den i måndags och den är inte klart än.

Grejen är den att jag redan har skickat in verifieringen en gång men den blev nekad och då var det klart redan dagen efter så funderar på att skicka in den igen eller tycker ni jag ska vänta någon dag till?

17. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mjo, fick det också nu när den blev levererad, nu är det bara att vänta på att den dyker upp på Borderlinx. Ungefär hur lång tid tog det för er?

Du får tänka på att deras arbetstider inte är samma som våra, så om du skickade in det sent på natten så finns det en risk att de hade slutat jobba när den kom in. Eller att de inte han kolla igenom den under arbetspasset.

Edit: Vad har det ståt under "Signed for by:" för er andra. För mig står det LANCASTER

Last edited: 24 feb 2010
  18. Berthram

Berthram Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Samma för mig, antar att våra telefoner kom med samma flyg/lastbil :D

19. mOcus

mOcus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag beställde också min i måndags och senare på kvällen fick jag verifiera. Igår spanade jag och i morse så hade jag inget mail men jag gick in på google checkout och då fick jag mail om att det var klart. Så nu har jag beställt min telefon igen.

20. Droid-Nisse

Droid-Nisse Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Gjorde du något speciellt där? Jag har nu loggat ut och in, surfat runt lite på google checkout, men inget brev :(, jag drog iväg min verifiering vid 11 tiden på förmiddagen i måndags =/