Diskussion om Nexus One-ordrar

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av PeterSthlm, 19 jan 2010.

1. ArakanI

ArakanI Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

När jag ringde DHL för att se när de kunde komma eller om de hade lämnat mobilen till något service ställe så frågade jag om de inte skulle ringa och fick som svar att de inte brukar göra det. Så ni hade väll tur, hade de ringt hade jag inte gåt till skolan så pass tidigt som jag gjorde :S

2. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Tjena gubbar!

Jag sitter ivrigt och väntar på min kära Nexus One som för tillfället sitter på planet mellan staterna och England. Jag hoppas väll att jag hinner på nallen på tisdag eller onsdag, men det märker vi.. Hur som helst så undrar jag en sak som ni som fått eran N1 kanske kan svara på.. Det ska gå att ställa in vilket nät man vill använda sig av i telefonerna, till exempel att man enbart ska använda "GSM". Att göra den här omställningen sparar enormt på batteritiden eftersom telefonen inte behöver leta nät på båda varianterna.. Men jag som använder 3 (tre) har inte tillgång till GSM-nätet utan det är 3G som gäller, så det jag undrar är om någon lyckats gräva sig ner i menyerna och hittat funktionen där denna omställning görs, och om det isåfall går att ändra så att man bara kör med 3G.. (att bara köra med GSM är typ en standardfunktion, men det är däremot inte enbart 3G). Vore oerhört tacksam för svar!

För er som vill få ut lite extra kräm ur era telefoner så är det samtidigt ett väldigt bra tips! Det kan öka tiden mellan varje laddning med upp till 50%!

3. TossiToker

TossiToker Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Kollade lite i menyerna fann bara en fuktion,
    Använd endast 2G ,

4. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Alright, tack för svar! Hade varit gött om man kunde ställa om så att den endast kör 3G, kanske kan vi hoppas på en uppdatering. Men men, jag lär nog klara mig ändå.. Bara att få telefonen är ju underbart, har längtat enormt mycket! Hade lite problemas med verifiering av mitt google checkout-konto också så det drog ut på tiden, men nu är den äntligen på G..

Btw.. Någon som har trevliga tips på applikationer o grejer? (jag är förresten inte sugen på att roota min nalle så betalappar och sådant är inte aktuellt).

5. patroN

patroN Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Möjligtvis dum fråga mig jag är inte van vid att beställa saker online. Har dom endast hemleverans? Kan man inte fixa så man hämtar ut den på posten eller något?

Är nämligen så att jag ligger i lumpen och inte en chans att jag kommer kunna vara hemma för att ta emot den.

6. blunden

blunden Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    534
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Tyvärr så är det hemleverans som gäller. Hos de flesta fraktfirmorna kan du kontakta dem och säga att du vill hämta upp paketet på deras lokala service center istället för att de kör ut det.

7. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Precis som blunden skriver är det hemleverans som gäller.. Men du har inte möjlighet att få det hemskickat i någon annans namn? typ föräldrar, kompisar eller så? Det bör dock vara någon som du har bra kontakt med eftersom du kanske får gå via dom om den behöver in på service o liknande. Men hellre det o att man får en grymt trevlig mobil än att behöva vara utan :)

Min har i alla fall anlänt till England nu, helt underbart! Om DHL sköter sitt jobb så kanske paketet kan vara framme hos Borderlinx tidigt imorgon och om Borderlinx i sin tur sköter sitt, så kanske de hinner skicka iväg paketet så jag har det på tisdag.. Kanske inte ska hoppas för mycket, men det hade varit underbart!

8. TossiToker

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

han beställer ju i sitt namn på google sen ändrar leverans adressen bara, då blir det inge strul sen

9. SkyddsAngel

SkyddsAngel Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har också det samma som du nu! :D

Mitt paket ligger i England nu så man får hoppas man kan få det ganska snart :P kanske tisdag om jag har tur :)

Vilken pärla! *längtar som attans nu!* Nexus, kom till pappa <3

10. swe_downhill

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

Härligt.. ja jag har nog aldrig längtat så här mycket inför en ny telefon.. Det är helt galet..

Jag har haft ett par olika mobiler under åren och jag har länge favoriserat Sony Ericsson. Inför sista mobilköpet så ville jag köpa en smartphone, men jag ville inte ha iPhone (gillar inte mac av någon anledning). Så jag började titta på andra alternativ. Symbian verkade ju vara ett bra alternativ och Samsung Omnia HD blev väldigt populär. Så då började jag titta närmare på Sony Ericsson Satio som ju släpptes ett par månader efter Omnia HD.. Så i och med det tyckte man ju att Sony Ericsson borde satsa på att göra sin telefon lite bättre, och då inte enbart vad gäller kameran. Men när jag väl fick den så blev jag bara mer och mer besviken. Sony Ericsson verkar inte ha något som helst intresse att fixa till telefonen och min tillit gentemot företaget sjönk till botten. Jag blev oerhört besviken och ångrade mitt köp..

Om man tänker sig en kurva som representerar hur nöjd jag är med ett mobilköp (mellan 0 och 10 där 0 är sämst). Så har jag länge legat på 5, varken nöjd eller missnöjd (Sony Ericssons telefoner).. Sen när jag köpte Satio så förväntade jag mig en 7a eller kanske högre men det sjönk snabbt ner till 1. Nu tar jag klivet upp igen och hoppas på Nexus One.. Den kan ju inte vara sämre än Satio (det finns bara inte), så jag hoppas att jag blir nöjd med den här mobilen, och folk säger ju att den är sjukt bra. Så nu hoppas jag att jag blir såpass nöjd att jag ligger på ovansidan av min fina skala.. :P

Längtar verkligen efter min lilla älskling, ligger nästan sömnlös på nätterna :innocent:

EDIT: Stavfel

11. pakerfeldt

pakerfeldt Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    72

MINA ENHETER

Ni som har köpt en N1 i USA och fått den levererad till ett hotell, hur gjorde ni med Google Checkout? Ska jag registrera mig själv och min adress som fakturaadress och hotellet som leveransadress? Ska jag isåfall fylla i hotellets telefonnummer? Den tar nämligen inte formatet på mitt mobilnummer. Det som oroar mig litegrann är att det under fältet för leveransadressens telefonnummer står: "Required for account verification.". Behöver de verkligen ringa hotellet?

12. deppan

deppan Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag registrerade mig pa checkout med mitt eget namn och hemadress, sen lade jag till mitt namn + hotellets adress och telnr som leveransadress. Inga problem, behovde inte verifiera. Se till att kolla med hotellet att de kan ta emot paket at dig forst bara :)

13. cocacola30cl

cocacola30cl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hur är det med Borderlinx, hur höga avgifter tar de ut? Läste något om att de skulle börja ta ut en högre avgift än de ca 300:- det var tidigare så att tull och dylikt var inkluderad, stämmer det?

14. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Ja, numera inkluderar de in tullavgift i form av "VAT" som kostar 700 kr

Så totalt får du betala till Borderlinx: 1000 kr.

Innan var det bara: 300 kr

Ja, tyvärr, man skulle beställt Nexus långt långt tidigare, då fanns det iaf hopp att man slapp betala VAT, en liten gnutta av hopp fanns det

15. cocacola30cl

cocacola30cl Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det var så jag uppfattade det mao. Synd, talar tyvärr emot Nexus lite. Fan vet inte hur jag ska göra, har ändå en Magic och älskar den, men en Nexus känns lite mer framtidssäker... Men det billigaste nu måste väl egentligen vara att hänga på Ebay och vänta eller hur?

16. heXan

heXan Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2/28/2010 2:14 am Clearance processing complete East Midlands, United Kingdom

Man blir helt snurrig i huvvet av alla tidszoner man behöver översätta, telefonjäkeln har iaf legat i East Midlands ett bra tag iaf. Slipper man jobba på söndagar i UK eller?

Guuud vad segt det är att vänta...

17. SkyddsAngel

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Jag har för mig det är någon här på Swedroid som köp Nexus på Ebay, kommer inte ihåg hur mycket de köpte den för men iaf var det hyffsat billigt.

Dock litar jag inte lika mycket på Ebay som Borderlinx....

Tror man betalar med paypal när det gäller Ebay fast det finns ju ingen garanti att man får varorna?

18. TossiToker

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=4762

Där är bara kolla igenom en del som köpt via ebay,

Men tror en på forumet säljer nya NExus one här, Annars skulle jag rek beställa via borderlinx

19. Droid110

Droid110 Guest

Ja, de jobbar ju knappast i helgen :). Jag lider med dig, min lur skickades först i fredags så du kan väl må lite bättre nu :cool:.

20. Honn

Honn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter att ha stirrat på "Lämnat DHL:s station i Leipzig - Germany 07:05" sen igår morse så har det äntligen börjat hända saker.
    Hanterad i Arlanda - Sweden 22:33

Blir till att kasta sig över telefonen imorgon och begära utkörning till jobbet istället för hem.