[Diskussion] Stora diskussionstråden om Arc !

Diskussion i 'Xperia arc - Allmänt' startad av Fishk, 12 jan 2011.

?

Vilken färg kommer du välja?

  1. Midnight Blue

    99 röst(er)
    76,2%
  2. Misty Silver

    31 röst(er)
    23,8%
  1. Cim-Inc

    Cim-Inc Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    1 626
    Mottagna gillanden:
    96

    MINA ENHETER

    Kan ju bero på att Desire (de flesta) har en amoled skärm med helt översaturerade färger som inte är naturtrogna för fem öre.
     
  2. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Tror också det kan ha att göra med att betrakningsvinkeln är lite snäv på telefonen. Färgerna dör ut rätt så fort när man vrider den. Dock så tycker jag att färg återgivningen är något av det bästa jag har sett på länge i telefon. Känns mer naturtroget och inte övermättat som det lätt blir med amoled.
     
  3. mdmar

    mdmar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    948
    Mottagna gillanden:
    170
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Övrigt:
    Galaxy Watch Active 2
    Som sagt: har inte suttit och jämfört med Desiren, men visst; det är ju den luren jag är van vid...

    Skulle vilja jämföra 2 arcar med varandra istället för att se hur de ser ut, men det är klent med arcar in da hood;)
     
  4. djjokke

    djjokke Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2010
    Inlägg:
    3 621
    Mottagna gillanden:
    375
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy Z Fold 4
    Platta:
    iPad Air 2020
    Jag skulle vilja ha en SE live wallpaper. Ni vet en sån som fanns i nästan alla i t.ex. W-serien. Väldigt simpel live wallpaper men jag tror det hade blivit rätt snyggt :)
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    Hej!

    Uppdaterar tråden lite.
    Sedan tidigare har vi diskuterat hurvida arc har USB OTG eller inte.

    Svar från SE Devs @ xda:

    @Mach1Chris
    Question on EHCI/Host/OTG on Arc.
    The Arc does have OTG support compiled into the kernel already. However, if you’re attempting to use it as a host-device, please take great care in how you’re doing the wiring, as OTG isn’t actually Host-mode. Also, the amount of drivers compiled into the kernel for various USB client devices is quite slim.

    Detta betyder att luren har OTG-stöd och detta är aktivt, bara det att det kanske inte
    har annonserats för nyttjande riktigt än.

    Så är det iaf.

    Kanske vart besvarat tidigare.
     
    mrNoodles gillar detta.
  6. Anonym

    Anonym Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    123
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Vilken launcher flyter bäst på Arc?

    Väcker liv i denna tråd igen istället för att skapa en ny tråd då min fråga möjligtvis är lite för tunt underlag för att motivera en trådstart.

    Jag trivs bra med Original launchern som jag alltid gillat, om man bortser från dockan vilken jag avskytt sedan dag ett. Denna "avsky" har dock vuxit sig starkare och jag känner att det vore kul att prova något nytt.
    Arc är min första Android och jag känner mig fortfarande ganska grön på roms, root, launchers etc. De tre launcers som jag uppmärksammat är LauncherPro, GoLauncher och ADWLauncher. (kanske finns det fler att rekommendera, upplys mig gärna i sådana fall :)).
    Vad jag undrar är om någon har erfarenhet av dessa launchers och skulle kunna dela med sig av hur de flyter på Arc. Fungerar de alla mer eller mindre felfritt eller är det så att t.ex. LauncherPro ofta laggar på en Arc etc?
    Ytterliggare en "noob" fråga är om docks, ikoner och liknande tenderar att vara launcher specifika eller om dessa oftast går att använda i flera launchers?
     
  7. mooxie

    mooxie Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2010
    Inlägg:
    354
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Använder LauncherPro på min arc har gjort det sedan dag 1. Har inga problem med lagg utan tycker att det flyter på lika bra som med original launchern. Nyttjar inte de widgets som kommer med LauncherPro så kan inte uttala mig om dess prestanda. Dock så gillar jag de extra möjligheterna som LauncherPro medför. Dvs att man kan ha en scrollande docka. Swipe manöverar. Det går även att få fram missade samtal och olästa sms/email i dockan.

    Det finns lite olika teman till LauncherPro har inte lekt så mycket med det.

    ADWLauncher har jag endast testat när jag använde med min Nexus One så det har nog ändrats en del sedan dess. GOLauncher har jag inte testat alls.
     
  8. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använder GOlauncher och tycker den är bra. Testade ADWLauncher men hoppade tillbaka till GOLaunchern tämligen omgående.
     
  9. patrixen

    patrixen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2009
    Inlägg:
    74
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    När jag ändå är igång, min första lur, en Magic, Android 1.5, i den använde jag en fönster hanterare som hade utskjutbara "lådor" från sidorna som man kunde ladda med genvägar. Men jag kan inte komma ihåg vad den heter.