[Diskussion] Version KF3 finns nu på KIES. *Ändrad rubrik*

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av Stedad, 25 jun 2011.

1. robin.lundström

robin.lundström Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Undrar om detta är nytt för den nya uppdateringen. Att när man i tex webläsaren får ett slags förstoringsglas när man håller in på texten ett tag.

2. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root
    Även jag hade inga problem med "batteri-buggen" innan uppdateringen. Nu när jag kollar så är Android OS på mellan 50-80%. De som jag har gjort annorlunda är att jag har bytt Launcher. Jag kör med Launcher Pro nu.. Men jag tror de är uppdateringen som ställt till de. Får hoppas de blir bättre efter några dagar, segt med sämre batteritid dock :(

3. ZeD

ZeD Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    58

MINA ENHETER

Jag har alltid haft en hög procent flr android os men va 17 spelar det flr någon roll när batteriet varar länge. Procenten betyder bara hur mycket android os har tagit av det redan förlorade batteriet, så om batteriet går ner 10% på 20 timmar men man inte tänt skärmen på hela den tiden kommer android os ligga högt men du har ändå enbart förlorar 10% av batteriet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Tror det är nytt! De har iaf uppdaterat webbläsaren för den vita pricken är borta :P

5. puttePRO

puttePRO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jahopp... efter 22 timmar "3timma med skärmen på(spel surf etc.), ca: 20 min samtal, samt Runkeeper(GPS) på i 1,5 timma när jag var ute med hunden" har till slut kommit ner till 14% och upptäckte att Samsung fortfarande tycker att då skall man inte använda kameran. Pfff... har ju typ 25 timmar standby kvar... Jaja... får ringa o klaga lite på måndag. För övrigt e jag mycket nöjd med uppdateringen, helt klart bättre wifi nu (sleep, vakna från sleep).. +Innan uppdatering så käka websurf upp ca: 10% var 20 minut... och nu ca: 6% var 20 minut... klart godkänt...

6. Brother_B

Brother_B Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag har upptäckt att min batteri tid är MYCKET bättre i och med denna uppdatering.

Förut så toppade Android OS listan men sina 40-60% men nu så har den halkat ner till en respektabel 17%, tack för det Samsung.

7 timmars normalt användande, inget spelande, men fotande, facebookande och lite tapatalk samt använda den som fjärr till datorn (Gmote) när vi tittade på film.

72% batteri kvar. :)

7. Oldskool

Oldskool Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19

MINA ENHETER

Men visst skall det här fungera bra att uppdatera på en Mac via Kies Mini för Mac ? Mac on PC finns ju bara för Windows, men Kies Mini finns för Mac och klarar FW-uppdateringar.

Ett annat alternativ är Kies on Mac, som skall klara allt som Mac on PC klarar, inklusive fw-uppdateringar, men Kies on Mac är ju fortfarande i beta-stadiet..

Testa att gå hit:
    Slimmer, Faster, Brighter, Smarter - Galaxy S II - Android - Smartphones | SAMSUNG
    Klicka på software i tabben, och ladda ner .dmg -filen för MacOs 10.5/10.6.. Funkar ? (Jag har inte testat själv så jag vet inte egentligen..)

Last edited: 27 jun 2011
  8. percyo

percyo Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick någon jävligt märklig felmeddelande vid uppdateringen. Fyra punkter men de var liksom på ett annat språk antagligen då det blev bara massa fyrkanter istället för ord, och sen hängde sig både datorn och telefonen är det nån som känner igen sig i detta?

9. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    743

MINA ENHETER

https://swedroid.se/forum/post639034-75/

10. GS2

GS2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49

MINA ENHETER

Enda utvägen verkar vara att stänga av mobilen om detta händer. Sen får du försöka igen eller flasha med Odin. Jag lyckades via Kies på andra försöket.

Jag har lagt märke till att om man är vid hemskärmen när man kopplar mobilen till datorn så står det MTF Application och något om Kies på mobilens skärm. Men om mobilen är vid låsskärmen när man kopplar så är det den som visas. Första gången när jag försökte uppgradera tror jag att det stod MTF Application och sen när jag lyckades så var mobilen i det andra läget. Det är bara en teori. Men ni kan ju tänka på det när ni uppgraderar och se om det stämmer :) Kanske ska tillägga att jag aldrig har aktiverat USB-felsökningläge. Tydligen behöver vissa aktivera det för att kunna komma åt filerna.

11. Androidism

Androidism Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Försöker uppdatera men Kies vägrar samarbeta.
    Får meddelande om att enhetsdrivrutiner inte går att installera, orsak framgår ej.

Vad gör jag... någon som stött på detta och lyckats komma förbi?

SGS II

12. tolare

tolare Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 5G
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 3 LTE
    Uppdatera med odin istället, ladda ner odin och den nya uppdaten och flasha in den, det finns länkar i denna tråd.

Sent from my X10i using Tapatalk

Androidism gillar detta.
  13. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Någon som kört med villainrom och sedan kört in den här uppdateringen och tyckt att batteritiden blivit bättre?

14. Sveakungen

Sveakungen Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46

MINA ENHETER

väldigt trist att teman för sms meddelande delen är borta....why..why... var ju en riktigt kul funktion... vill ha den tillbaka nu!

15. STJO

STJO Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag har samma problem med drivrutiner till kies, det är när telefonen byter till uppdaterings läge som datorn inte längre känner igen telefonen. Provade då via odin, har följt den tidigare instruktionen med att hålla in knapparna vid start men det är samma sak. Min widows XP känner inte igen telefonen. Hur installerar jag drivrutiner för odin?

Sent from my LT15i using Tapatalk

16. moparlinke

moparlinke Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    642

MINA ENHETER

Du måste ha installerat Kies drivare för att odin ska funka..
    Slå av telefonen..
    Håll i volym ner..hem och power samtidigt tills den bootar upp

17. wick3d

wick3d Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Min fungerade perfekt innan uppdaterade den, sen började jag läsa om folk som folk "android os" buggen. Hoppas inte jag får den nu oxå, för innan klarade min telefon 3 dagar med normal användande på samma laddning.
    Man tycker ju att en ny uppdatering ska göra telefonerna bättre och inte sämre? Men det återstår väl att se.

18. tjtj

tjtj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    61

MINA ENHETER

Nu funkar det att ladda upp rutter direkt från my tracks till goggle maps! Innan hängde den sig alltid.

19. Exoil

Exoil Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

20. easycure1974

easycure1974 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 366
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

MINA ENHETER