vad är det för klocka du har på macen där? mac entusiast själv och har inte sett något liknande so far!
Det är GeekTool riktigt smart och snygg mojäng. Fonten är Helvetica Nue Ultra Light. "Nybörjar-guide till geektools"
Tackar! Går får det dock inte till att fungera, bakgrunden kommer inte med. :s Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Jag måste fråga; hur går jag till väga för att få t.ex. en minimalistic text widget precis där jag vill ha den, låt säga precis intill en annan widget. Som exempel kan användas denna screenshot med minimalistic text precis under mclock. Själv kommer jag inte från ett slags fast rutnät, där minimalistic text endast kan användas på vissa utvalda platser i rutnätet. Det krävs alltid ett visst avstånd till närmaste widget. Tack på förhand!!
Kör Launcherpro Plus så kan du själv flytta widgets över andra, och på så sätt få den där du själv vill ha den
Citat "Som exempel kan användas denna screenshot med minimalistic text precis under mclock." Själv uppfattar jag det som om att bilden INTE är hans
Helt korrekt Andysign, inte mina bilder. Kör GoLauncherEX, kanske inte går där, någon som vet mer? Synd i sådana fall. Har provat både LauncherPro och GoLauncher och måste medge att jag trivs betydligt bättre med GoLauncher, främst med tanke på att jag ogillar appdrawern i LP. *Edit: Har nu åter igen provat LauncherPro - samt ADW och Zeam Launcher - och mitt problem kvarstår på alla dessa launchers. :/ Kanske är det något med min telefon/rom modell som sätter käppar i hjulet (Xperia Arc med Orginal 2.3.3). Kanske är det någon inställning i standard launchern som ligger kvar och spökar. Vem vet, inte jag iaf.
Vad jag vet så är det bara Launcher Pro som tillåter att man faktiskt placerar widgets så att de överlappar varandra och på så sätt så har man mycket frihet i hur man placerar widgets. Kör också GO Launcher (före detta LP användare) och jag har också upptäckt att detta går inte att göra i denna launcher även om jag föredrar den numera för andra grejer. LP har sackat efter big time på sistonde. Det du kan göra i GO Launcher för att kunna placera saker så tätt som möjligt är att skapa en grid size på 10x10. Men det blir inte ändå riktigt samma sak.
Skönt att höra att det inte bara är mig som det inte fungerar för! Nu tycks det iofs. ej fungera för mig med LP heller, behöver man möjligtvis Pro versionen för denna funktion? Har för övrigt redan provat att utöka gridsizen, som du säger blir det dock inte riktigt samma sak. Även lite jobbigt att man då måste storleksändra sina widgets. Jag håller med dig om att det idag känns som att GoLauncher ligger snäppet före LP som helhet. Bara något sådant som att kunna skapa mappar i appdrawern är något som jag verkligen saknat fram tills dess att jag gick över till Go.