Diskussion: Disney+ Sverige

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av bernard, 23 jun 2020.

  1. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Hur ger Shield en app i tvn menar du? Den blir ju en extern burk precis som vilken som helst, en onödigt dyr sådan i sammanhanget i förhållande till nyttan.
     
  2. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Ja, men alla appar stödet inte mi box, var länge som folk fick sideloada t.ex. Viaplay, kanske är så fortfarande? Aja, jag gav en rekommendation på box, du rekommenderade köp av ny tv, nu vänder du och blandar in mi box. Vi kan diskutera för evigt men jag slutar här.
    Du får en fjärrkontroll och således samma resultat som att shielden var inbyggd i TVn, bara det att enheten står utanför? Exakt samma resultat som att köpa ny tv med android inbyggt men med en box som går att ha många år framöver och en prestanda som överträffar allt?
    Jag använder bara min Shield fjärrkontroll och tänker inte ens på att min Shield är en extern burk. Går ju att gömma bakom TVn om det är där det klämmer?
    Onödigt dyrt att köpa en ny tv i sammanhanget i förhållande till nyttan....
     
    matssoderstrom gillar detta.
  3. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Shield är väldigt dyr bara för att få Disney+.
     
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    En ny tv är väldigt dyr för att få Disney+....
     
  5. egon31

    egon31 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Disney äger allt som rör Simpsons, alla säsonger, samlingar och filmer nu mera.
     
  6. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Ja men skillnaden är ju att en ny tv med Dolby Vision ökar upplevelsen för allt tittande. En shield kopplad till en gammal tv tillför ju ingenting, bara Disney+.
     
  7. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 206
    Mottagna gillanden:
    1 392
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Då har du aldrig provat en Shield.
    Den tillför mycket för upplevelsen när allt funkar utan strul och med ett fantastiskt flyt.
    Har Shield, mi box och webos 3.5 hemma, vänner/släkt med Sony/Philips tv med inbyggd android. Har även testat diverse billiga "android boxar". Allt utom Shield har gett mig diverse huvudvärk pga strul, lagg och buggar.
    Så jo, Shield tillför väldigt mycket och den dagen man väljer att uppgradera TVn så har man fortfarande nytta av sin Shield för det kommer dröja länge innan smart tv är ikapp Shield.

    JAG rekommenderar Shield tv, sen är det upp till den som får rekommendationen att avgöra om det är värt priset eller ej.
     
  8. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Viaplay har officiellt stöd för Mi Box, för länge sedan Viaplay har nu officiellt en Android TV app var inte så länge sedan typ 4 månader sedan deras app blev nativ app för Android TV, före ut så var det ju bara en webbrappers.


    Skulle också rekommenderar shield, om man har planer på spela, och ha den som media center, Plex Servers etc, men just för streaming så är Mi Box rätt stabil faktiskt och billigare.

    Har man en gammal TV med 4K utan HDR format så är shield kanske något också med AI som kan göra HD upp skalat till 4K, men slänga en Shield på en HD TV typ så är det inte ens lönt med en Shield, du får inte så mycket fördelar på sådan sätt ger typ samma fördelar som vilken billig lösning som helst.
     
    Hakan2 gillar detta.
  9. egon31

    egon31 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Beror ju på intresse, men t ex Darkwing Duck, Tale Spin och gamla Duck Tales. Andra har säkert hittat mer
     
    Fredro gillar detta.
  10. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Diskussionen blev lång :D
    Om du vill få lite mer betänketid och vill ha igång Disney+ idag, köp denna:
    Webhallen.com Mi TV stick, visserligen bara 1080 men kostar bara 449 kr.
    Om inte annat är den en perfekt resekamrat när det blir aktuellt igen. :)
     
  11. egon31

    egon31 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2012
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Eller vänta och köp en Chromcast "Sabrina" när den dyker upp inom kanske en månad för runt 600kr. :cool:
     
    Hakan2 gillar detta.
  12. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 966
    Mottagna gillanden:
    11 146
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    aikelo, rodak, Heleg och 2 andra gillar detta.
  13. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Skulle aldrig köpa stickan, 1GB ram är redan katastrof som det är ännu värre blir den när Hemskärmen får Ads lär suga ännu mer, det är värt lägga på en drygt 100:- få en hel GB extra i ram.

    Men snart kommer ju Google Chromecast med Google TV dongeln för typ 500:-
     
  14. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Jo Mi Box är väl bättre och har dessutom 4k men denna var mer som ett steg på vägen att byta tv tänkte jag. :D Mi Box är inte lika lätt att ha i fickan.
     
  15. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Så är det, men är det värt betala 100:- mindre för något som kommer lagga dubbelt så hårt än något för 100:- mer, mi box är trotts allt rätt så liten och går fint och ha med sig när man reser utan något större problem.
     
    Hakan2 gillar detta.
  16. Bamsees

    Bamsees Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2020
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Någon som har problem och ladda ner för att kunna se filmer och serier offline? Det konstiga är att neflix och hbo fungerar på min telefon men inte disney plus. Har en samsung galaxy s9+. Någon som vet nått om detta?
     
  17. Hakan2

    Hakan2 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2018
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    360
    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor, Hallon, Halebop
    Telefon:
    OnePlus Nord
    Info:
    Android 10
    Det funkar på min Huawei P20 pro. Testade en kortfilm och sedan flygplansläge.
     
  18. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Tror ni Disney+ förbli populärt? Jag tror tjänsten lär vara för barn endast efter hypern har lagt sig, och allt har med spoiler och göra, detta genom delvis att serier som Mandalorian säsong 1 redan finns ute i vissa länder medans Sverige ligger efter och även nog i Danmark och många andra länder, och när nya länder får tillgången till Disney+ så ligger dem även efter oss, och på sådan sätt skapas spoiler på internet för länder som inte har det samtidigt, utöver det så har vi Disney+ som också släpper filmer på BIO/PVOD, går man på BIO och se filmen så kommer material kännas gammalt när det kommer upp på Disney+, och går man inte på BIO och kollar på filmerna, väntar på det ska dyka upp på Disney+ så lär man ha redan läst massa spolier om filmen så det känns typ meningslöst och titta på den när den likväl kommer ut.

    Tar man som Netflix det kan lägga ut minst lika mycket miljoner dollar som Disney+ för producera material men det släpper material globalt samtidigt och ignorerar bion typ alltid, och på sådan sätt så ger man alla chansen kunna titta på det samtidigt för undvika spoiler.

    jag tror seriöst den här frågan kommer säkerligen ställa till det för Disney+ i längden, sedan blir det för typ barn endast som mest sitter spelar på datorn utan surfa direkt på internet.
     
  19. Heleg

    Heleg Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    3 015
    Mottagna gillanden:
    2 120
    Jag tycker (än så länge) att nostalgifaktorn gjort att det första året kan vara värt pengarna, lite kul även med Pixars kortfilmer.

    Efter det är det tveksamt om jag vill fortsätta att prenumerera. Jag tycker ex.vis att det har blivit för många spinoff på Star Wars inte minst efter Disneys köp av Lucasfilm och Marvel har gått alldeles för långt.

    Det är Pixar som möjligen kan vara värt pengarna.
     
    bernard gillar detta.
  20. tag

    tag Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    2 516
    Mottagna gillanden:
    1 590
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Egen byggt.
    Jo tror nog en del tjänster försvinner inom 2-3 år :P

    Viaplay lär nog vara den värst drabbad NBCUnverisal har ju Peacock TV som lanseras globalt finns dock ingen tidslinje ännu, CBS, Paramount Network, Showtime och MTV har Paramount+ som lanseras i Norden i början av 2021, vilket raderar mer eller mindre hela Viaplay katalog, förutom det 20 tal egna producerade.

    Disney+ lär väl folk skaffa genom Hulu som bundles för spara pengar, dock är ju Hulu Disney egna tjänst, men du får ju som Deathpool från FOX på Hulu men som du inte får via Disney+ även om Fox ägs av Disney, så Hulu tror jag nog kan gå bättre än Disney+ med bundles för få mer likt som Netflix.

    Tjänsterna kommer krävas egen producerad material inom några år för överleva då allt fler filmbolag släpper sina egna tjänster globalt, eller bygger upp egna, så det lär nog sluta med licensera ut sina program så andra tjänster kan fylla ut sitt utbud från andra bolag.

    Sedan blir det nog mer vanligt att folk slutar med va typ permanenta betalande kunder, då allt fler får mindre utbud, vilket kan man ta på typ 1-2 månader abonnemang, blir nog mer hoppande nog.