Fråga: Displayskydd splitterskydd byte?

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av krimlann, 17 apr 2013.

1. Don MC

Don MC Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135

MINA ENHETER

Japp. Aceton är svaret. Du kan gå och plundra brudvännens nagellacks-remover. Det är samma vara. Få inte av det på plastdetaljerna bara.

2. Taftus

Taftus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    iPhone 14 Pro
    ROM:
    iOS
    Jag har länge funderat över att köpa Xperia Z. Efter att har läst en hel del recensioner samt här på swedroid så blev inte suget mindre för de. Är medveten om den splitterskydd som sitter på och jag tycker det är synd att logon försvinner fast smaken är som baken kanske?

För min del så skulle jag bara ta bort den då den verkar suga åt sig damm samt blir repig lätt. Då känns det som att displayskydd som man kan köpa lite här och där är reptåligare, fast åh andra sidan så är glaset reptålig.
    Fick prova på en i butik av en säljare och jag kan bara säga att jag blev helt enkelt kär.

Jag hoppas dock att garantin inte försvinner om man tar bort splitterskyddet.
    Säkrast kanske är att fråga själv. Annars är det ju fritt fram att ta bort om man ogillar den.

3. kvadde

kvadde Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bara för att klar göra lite saker.

Garanti är inga problem om glaset är spruket så spelar de ingen roll om de är nått annat fel så kollar dom garanterat inte om splitter skyddet sitter kvar.

Jag har tagit av mina skydd och kört med vaxet funkar super.

4. tokgubben

tokgubben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

haha otroligt underhållande tråd!

Krimlann måste ju uppenbarligen trolla så vi borde väl inte mata honom egentligen...

Själv tycker jag att det är bra av Sony att både slänga på ett splitterskydd och bjussa på ett skärmskydd. Allt som gör telefonen mer tålig för yttre påverkan är bra i mina ögon. Om nu splitterskyddet gör att telefonens glas håller ihop bättre om man nu har råkat spräcka det så är det väl inget man skall klaga på? har sett massvis med iphone-ägare som uppenbarligen använder sin mobil trots att glaset är spräckt så om Sony nyu slängt på ett skydd så att man kan avvakta lite med att byta glas om man känner för det är det väl bara bra? Särskilt som det bara är att ta bort det andra om man nu inte vill ha kvar det. Kan verkligen inte se vad problemet skulle vara.

Sen har jag aldrig riktigt förstått varför vissa klagar på hur glaset känns "strävt" osv. med skydd. Det är en telefon inte en kvinna. Du ska ta med dina fingrar på den inte din k*k... Jag håller med om att det känns skönare utan skydd när man är med sin tjej, men det är inte riktigt sådana aktiviteter som det är tänkt att man skall göra med telefonen i vilket fall... =O

Så länge den fungerar väl till det den skall så drar jag hellre på ett skydd extra för att slippa repor i glaset och så slipper jag nojja över hur elak jag är mot min telefon ;)