Displayskydd

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av Rill_e, 28 mar 2010.

1. DJNeno

DJNeno Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag har kört det på alla mina touch telefoner och har inte märkt någon skillnad.

2. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

3. tourqe

tourqe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

4. recman

recman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

5. tourqe

tourqe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

6. Mamed

Mamed Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Zagg invisible sheild finns inte att få tag i någonstans ju. Verkar inte finnas i sverige ännu, vad gör man?

7. mynta2004

mynta2004 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Får man fråga varför man ska ha ett skydd överhuvudtaget?

Har kört 10-12 mobiler i jeansfickan eller i jackan och aldrig fått en repa på displayen, sumpade en Nokia på fyllan en gång och fick en fin repa på bakstycket men det är också allt.

Har ni nycklar och mynt i samma ficka som mobilen eller?

8. bonji

bonji Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    17

MINA ENHETER

jag kör alltid med sånt "anti-glare" skydd på displayer, slippa speglingar i solljus samt att skärmen blir mer matt så att man inte "fastnar" med fingret om det är så att man inte är 100% torr om händerna :) var tex ute o sprang häromdan o ja kunde knappt navigera i telefon :P

9. Jackie87

Jackie87 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag funderade på att skaffa anti-glare, vart skaffa du ditt? funkar det bra? Har du en bild på din i solen så att man kanske skulle kunna se skillnaden, man ser ju inte ett fnatt på telefonen i solen, om man ringer eller svarar när man navigerar runt med fingrarna :P Jag hittade denna http://www.themobilestore.se/se/art/antireflective-skarmskydd-anti-glare-till-htc-desire.php är det samma som din? :)

10. brynte5

brynte5 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 8 Plus
    Platta:
    Ipad Air 2
    hmm... ja som va helt inställd på att köpa antingen copter, eller zagg...

kanske e smartare å köpa ett sånt där anti-glare istället...
    så får man både skydd å bättre skärm (i solljus osv...)...

men ja skulle iofs behöva ett "full-body", eftersom ja har rätt mycket damm på jobbet, som ja inte vill riskera att få in under skärmen, som en del tydligen har råkat ut för...

11. Xeinon

Xeinon Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Kan bara meddela att Zaggs är helt värdelös. Har tidigare haft en noname till min iphone som var mycket lätt att lägga på samt passade perfekt.

Denna var den totala motsatsen. För det första finns det inga flikar som hjälper en att ta bort skyddet från plastbiten den levereras med. Detta gör att det är i princip omöjligt att inte få fingeravtryck på skiten.
    Dessutom får man med någon slags idiotisk svamp som man ska badda på skyddet innan man lägger på den. Denna kommer i smutsigt vatten, och avger skälv små svarta partiklar som hamnar under skyddet.
    Dessutom är själva skydder väldigt mjukt. Den till min Iphone var i princip hård som plats, och var väldigt svårt att göra märken och inbuktiningar i. Med denna går detta hur enkelt som helst men lätt tryck med nageln. Det bliv till och med märken från plastbiten man fick med, som man ska använda för att få ur luftbublorna. Helt löjligt, och 140kr i sjön.

12. Jackie87

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Anti-Glare Htc Desire

Jag beställde mitt anti-glare från themobilestore, vilket blev en besvikelse, visst, funkar så där i solen och så, men blir fortfarande lika många fingeravtryck. Men det stora problemet är att bilden blir helt grynig, som myrornaskrig på tv, ser inte ett jota. Det tar bort hela det fina med telefonen så att säga. Så köp inte erat anti-glare från themobilestore, jag ångrar mig redan :S

13. mirose

mirose Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Phone House har och Teknikmagasinet.

Jag använder själv detta och har haft det på i två veckor nu, hade lite problem med första skyddet jag köpte då det var en repa i det från tillverkningen men fick byta ut det till ett nytt på Phone house. Jag tycker personligen att känslan på skärmen blev mycket bättre med Zaggs. Givetvis en smaksak men då jag körde utan i två veckor och har kunnat jämföra så skulle jag inte vilja köra utan. Responsen på skärmen är lika bra som tidigare och efter ca två dagar kunde jag inte se att det satt ett skydd på. Någon skrev att det blir en grynig effekt men det är inget jag ser, min är helt slät och 100% genomskinlig och skulle det bli fingeravtryck på skärmen är det bara att torka av eller hur.

Sen verkar det finnas olika förpackningar på displayskyddet. Xeinon skrev att han fick dutta med någon svamp? i mina två förpackningar fick jag med en liten sprayflaska vilket kanske är lättare och också påverkade resultatet.

Om det behövs displayskydd eller inte och hur lätt det är att repa glaset är inget jag tänker chansa på, skulle tycka det var skittråkigt att repa glaset på en mobil som kostar 4500:-

14. Gizgiz

Gizgiz Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag köpte en från Dragonext från Ebay, visade sig vara en "GSW Screen Guard". Passar inte exakt för Desire'n, bara i hörnorna det saknas lite men de gör inte så mycket.

Hur pass bra det är?.. Vet inte riktigt hur de skyddar mot repor, men mot fett och fingeravtryck är det ingen vidare. Innan kunde jag bara få bort fingeravtryck genom att dra med tyg över, nu verkar det bara smetas ut och sitta kvar.. :/

15. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Antireflective Skärmskydd (Anti Glare)

I och med att det är ett antireflex skydd så är den inte helt blankt skyddet för då skulle inte det inte fungerar att få bort reflexerna därför så är membranet lite grynig, jag har just satt på det så någon fullständigt bedömning kan ej göras, att man ser skärmen genom skyddsmembranet då lite grynig men inte oläsbar, skyddet fördröjer inte toucheffekten utan den fungera med snabb respons.

För mig är det vilktigt att slippa reflexer från skärmen då jag dels använder den som GPS och att den sedan ger ett lite grynig effekt stör inte mig, men finns det en antireflex membran som inte ger denna lite gryniga effekt så hör av er men tillsvidare så får detta sitta på!

Håller dock med om att 89 kr är lite förmycket för detta skydd!

16. Jackie87

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

hahaha, tack för samma svar på minhembio ;) hahah

17. Drappe

Drappe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag beställde invisible shield full body från ZAGG.COM , skickas från USA, gick utmärkt. Vart billigare än att köpa de i sverige.

18. Adam

Adam Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Vilket skydd ska man köpa för att inte tappa den "riktiga" känslan? Har hört att en del skydd gör så den känns mer plastig och så

19. RedMarathon

RedMarathon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ja det gäller ju att ligga i!!!;)
    Var lite lat och kopierade!

20. marreboy

marreboy Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 13 Pro Max
    En polares Desire har fått två präktiga repor i skärmen. Ser urtrist ut. Med andra ord så VET jag att skärmen inte är repsäker. Så jag kände att jag ville skydda min. Nämnde detta i en annan post en annan tråd också men detta kanske är mer rätt tråd...
    Köpte detta full body skin http://www.bestskinsever.com/htc-desire-skin

Hittade den sidan när jag letade på nätet efter tester av just olika skins. Måste säga att jag tyckte det var rätt enkelt att få på hela klabbet på telefonen bara man inte stressar och förväntar sig att göra allt på en gång. Första dagen tog jag skärmen och baksidan. Sedan andra dagen tog jag resten. Gummihandskar, vatten, diskmedel och tålamod rekommenderas. :)

Tycker känslan är bättre än i Invisible Shield på skärm skyddet. Fingeravtryck är lättare att få bort än utan skyddet. Väldigt bra klister i delarna som känns som att det kommer att sitta kvar.

Levererades snabbt via post i vanligt kuvert för en kostnad på 8$ + 2$ i porto. Rekommenderas. :)