DmTech 820 Tablet

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av nimbe, 3 dec 2011.

1. Tjabbas

Tjabbas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har nyss börjat. Men jag har lärt mig hur man modifierar custom rom och jag kan även signera(stavning) zip filer och appar. Kan även byta appar som är med i romsen, så jag kan endast lite nybörjar saker men man lär sig mer och mer hela tiden :)

2. .sun

.sun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Enl SIBAs kundtjänst som jag pratade med i förrgår, beräknas nya plattor komma in i början av januari.

3. .sun

.sun Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Du lär inte komma nånvart i den diskussionen. 1 595 kr är deras webbpris (som bara gäller när du handlar via webben), 1 695 är butikspriset. Köper du direkt i butik får du såklart betala vad den kostar i butiken.

4. nimbe

nimbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Eller om du tycker att det är värt resan, åk ner till Siba i Växjö, dom har webbpriser i butik.

5. jgb

jgb Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Mycket möjligt, men blev faktiskt besviken eftersom inga förvarningar om annan pris i butik fanns med.
    Sak samma , men personligen tror jag att Siba blir nästa OnOff :ehm:

6. ifredda

ifredda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Här kommer en riktig rookie. Tänkte spåna lite i bluetooth möjligheterna igen då jag skulle vilja få till det på plattan. Kan man omvandla Windows-installationsfilen för bluetooth-enheten så att den går att installera på plattan? Mjukvaran kommer från Bluesoleil och de verkar ha någon typ av Android-mjukvara för bluetooth.

BlueSoleil - Bluetooth Software,Bluetooth Driver,Bluetooth Dongle

7. humanizer

humanizer Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Denna platta har väl inte bluetooth?

8. humanizer

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Är det någon fler som har problem med Wifi? Varje gång man klickar igång skärmen så måste jag gå in på wifi och stänga av / slå på igen för att få nät. Något enkelt jag missat? Borde ju vara en software bug så fler borde ha den tycker jag... Jag åker på TWK004.

9. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Nej det har den inte men vi välkomnar försök att få till med extern btdongle

10. drnashlenin

drnashlenin Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    184

MINA ENHETER

Testa att ställa wifi policy till "never" under wifi settings tryck på meny välj avancerat.

Vad kör du för typ av router och vilken typ av kryptering?

humanizer gillar detta.
  11. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Haha det här känns som en snabbspolning av LL-tråden - vi är redan på Bluetooth/bygg-om-hela-operativsystemet-stadiet och det är inte ens nyår :cool:

Har du dongeln? I så fall skulle det vara intressant om du kunde testa ett par saker. Gradera upp till twk-005 först så blir det lättare för dig att få ut kernel-logen (sparas på disken man ser i Windows när man ansluter USB-kabeln).

Stäng sedan av plattan och boota upp med dongeln isatt från början. Vänta någon minut efter att plattan bootat helt klart, och koppla in USB-kabeln till datorn (du får koppla ur dongeln här givetvis). Tag sedan filen "dmesg.txt" som ligger på disken som dyker upp i Windows. Posta den här, så kan vi se hur mycket den hittar av dongeln på kernel-nivå. Dongeln du länkar till är intressant eftersom det möjligen skulle gå att föra över audio trådlöst eftersom den stödjer saker som L2CAP och A2DP.

Koppla in dongeln igen och se om du kan använda några bluetooth-widgets, eller om ljudet skulle råka gå att plocka upp med lämplig receiver för audio över bluetooth, om du har sådant.

Det krävs alltså att folk som sitter på prylar att testa med hjälper till här. Själv har jag en urgammal dongel som inte stödjer något alls utom just bluetooth+kbd+mouse, och den går inte att använda till något för närvarande som är intressant. Den du länkar till är som sagt intressant, och saknas någon speciell kernel-modul så kan jag antagligen lösa åtminstone det.

12. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Det funkar på de när jag testat, men innan twk-004 var det lite likt det du beskriver på wpa-krypterade när man körde AES. Beskriv gärna så detaljerat som möjligt vilken typ av kryptering du använder och vilken router (märke+modell) du har.

I övrigt är tipset som drnashlenin beskriver också relevant, det kan hjälpa beroende på var problemet ligger. Det kan också vara något rörande kryptering du kan ändra på i routern, beroende på hur avancerad den är.

13. humanizer

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hej!

Jag kör WPA2 och har en dlink 655

Jag har satt policyn på Never nu. Kanske detta skulle bli bättre om man uppgraderar till TWK005? Såg att man lagt in en modul ang. WPA-nät...

/Johnny

14. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Du har helt rätt! Jag hade för mig att jag lade med det i 004 men det var 005.

Gradera upp så blir det dramatiskt mycket bättre :)

humanizer gillar detta.
  15. humanizer

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ett kort förtydligande:
    Kör ett gästnät med följande inställningar som jag kör plattan på:
    WPA-Personal
    WPA or WPA2
    AES or TPIK
    Router: D-Link 655

MVH,
    Johnny

16. humanizer

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ohh tack! Då skall jag uppgradera! :)

17. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Exakt samma setup som jag felsökte på, och upptäckte att AES saknades (kernel-loggen var räddningen som vanligt), och fallbacken till TPIK fungerar "sådär", men sedan AES-modulen lades med fungerar det fint :)

18. Twk_

Twk_ Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    140

MINA ENHETER

Det vore till stor hjälp om du ville skriva en app som utför vissa fördefinierade saker, typiskt exempel att köra ett visst script, eller sätta android-variabler (motsvarande "setprop", vet inte om det heter samma i APIt).

Alltså en snygg grafisk meny helt enkelt, gärna som man kan konfigurera med någon styrfil, men börja med "hårdkodningar" om det känns lättare.

Det finns en del saker som jag gärna skulle vilja att man kunde slå på och av enkelt, men det är för krångligt för många att köra massa script. Istället får jag kompromissa nu och gör de inställningar som antagligen är bäst för de flesta.

Har du lust att titta på något sådant så bidrar du på ett väldigt välkommet sätt! Tänk på att du kommer behöva begära root-rättigheter (anropa "su" antar jag, men det finns säkert massa tutorials om hur man kommer igång).

19. Tjabbas

Tjabbas Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vilka saker vill du att man skall kunna slå av/på :) det kan vara bra att veta vad du tänker på :)

20. ifredda

ifredda Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Yez, rapport kommer under morgondagen. Kör med den här dongeln som länkats till innan i tråden:

Micro USB Bluetooth Dongle

Någon som vet om en riktig micro-usb dongle för bluetooth?

Twk_ gillar detta.