Dmtech 828B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av magpe497, 5 jun 2012.

  1. nikkifatboy

    nikkifatboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Problem hitta trådlöst nätverk Dmtech 816/828

    Har ett problem m CityGross surfplattan Dmtech 816/828. Köpte en router som tar usb modem just för att jag skulle kunna använda tablet:en för o surfa via wi-fi plus till flera laptops i hemmet, jag installera routern o jag kan använda routern till både våra 2 laptops o mobilerna MEN de e stört omöjligt för tableten o hitta routern/trådlösa nätverket, det som är ännu mer märkligt är att den hittar typ 10 andra trådlösa routers i huset MEN inte vår egna.

    Vad gör jag för fel ? Har i "lägg till nätverk" skrivit in SSID plus lösenord för WPA/WPA2...när alla andra trådlös nätverk kommer upp står det på dem "Skyddad med WPA/WPA2", men på min står det "Inte i intervall".

    Någon som vet hur man gör....PS. den har fungerat m andra trådlösa nätverk typ på hotell.

    Routern heter TP-Link TL-MR 3420 o vad jag vet ska den va kompatibel m Dmtech
     
  2. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Sänder din router ut sitt SSID?

    Har din TP-Link senaste mjukvara?

    Är det WPA/WPA2 PSK-kryptering i routern med AES eller TKIP?

    Har din router och/eller abonnemang någon begränsning i antalet samtidigt uppkopplade klienter?

    Det finns en TP-link simulator här kolla under wireless och laborera med de olika inställningarna.
     
    Last edited: 9 jul 2012
    nikkifatboy gillar detta.
  3. nikkifatboy

    nikkifatboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur kollar jag om den sänder ut SSID? Iaf så hittar mina 2 trådlösa laptops o min o frugans o dottern mobil OCH kommer dessutom in på nätverket!

    Vet ej. Kan jag gå in i routern o se vilken version som finns i?

    WPA/WPA2 PSK-krypt står på AES, man kan välja TKIP el Automatic.

    Inte vad jag vet har den inga begränsningar, går alldeles utmärkt o surfa o connecta m 2 laptops o 1 mobil samtidigt MEN inte en lap o tableten

    Tack simulatorn, vet dock inte va jag ska laborera med :-)
    Det konstiga e att den söker upp/skannar hela hyreshusets alla trådlösa nätverk men finner inte vårt egna SOM mina laptops gör!!
     
  4. rostad360

    rostad360 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    177
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Klart som fan att CityGross ska ta emot en trasig produkt om den är köpt där.

    Prata med deras chef så löser det sig garanterat, för om CityGross kan beställa plattorna till sitt sortiment så är det klart som fan att dem kan skicka tillbaka exemplar som ej fungerar.

    Den som tror annat är bara väldigt oinformerade om vad en konsument har rätt och inte rätt till.
     
  5. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Rutinen mellan oss(Netlogic) och Citygross är löst, borde inte vara något problem.
     
  6. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    SSID är nätverkets namn (oftast fabrikat+modellnummer typ TP-link), anledningen att jag frågar är att du skrev att du skrivit in SSID, det borde vara synligt på plattan och bara gå att välja genom att peka på namnet om SSID är aktiverat i routern. Vissa föredrar dock att ha detta osynligt (ej upptäckbart) för andra.

    Ja du kan från en PC logga in på routerns "egna hemsida". Det borde vara 192.168.1.1 om du skriver in det i webläsaren adressfält. Kolla efter firmware version eller liknande. Finns kanske en uppgradering tillgängling på TP links hemsida.

    Simulatorn var bara för att visa ovanstående innan du loggar in på routern. Testa att byta kryptering och dubbelkolla så att routern är ställd på rätt region mm, det kan ha betydelse för plattan men PC och telefoner kanske inte är lika "kräsna".

    Testa göra en factory default på plattan via inställningsmenyn och "säkerhetskopiering återställ" . Eftersom du haft den inkopplad på andra nät och det funkade där så kan det vara något gammalt som är sparat. En återställning löser ofta den typen av problem.
     
    nikkifatboy gillar detta.
  7. nikkifatboy

    nikkifatboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    SSID:t ändrade jag namnet till "vårt nätverksnamn"...laptop o mobil hittar det.

    Har kollat TP:s hemsida, o laddat ned senaste firmware...="ingen effekt"

    Har testat alla olika krypteringsmöjligheter o även tagit bort securityn helt utan att plattan registrerade den,
    man kan ju välja 3 olika security lägen i toruter set upen: WEP, WPA o WPA 2/PSK....spelar det roll vilket man väljer? skulle det ha någon betydelse för att tabletten inte känner av routern?

    Även gjort de sistnämnda du nämner men icke fan att den vill känna av routern...

    hopplöst fall verkar de som!!
    märkligt att den känner av alla andra routrar i huset här
     
  8. Lrnflk

    Lrnflk Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Om nätverket heter "vårt nätverksnamn" kan det vara så att den har problem med svenska tecken. Jag vill minnas att jag hade problem med någon enhet för länge sen som inte kunde ansluta till mitt wlan pga svenska tecken i SSID.
     
    drnashlenin gillar detta.
  9. nikkifatboy

    nikkifatboy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2012
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, mitt heter "alexandra-dator_nätverk" kan ju va så att man ska döpa om d. Tackar
     
  10. blackt

    blackt Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jun 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Helt övertygad om att din router är inställd på automatiskt gällande kanaler....
    Sätt denna på manuell och testa exempelvis kanal 3. Troligtvis klarar inte plattan kanal 13-15.... Vilket gör att routern inte dyker upp för din platta.

    Testa!
     
  11. Pidde

    Pidde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    OK . Nu har hela skiten dött. Går inte att starta .. svart skärm - inget händer .. Reset hjälper inte .. tips innan jag går iväg till City Gross och bråkar.. nån som vet vad som är fel ?
     
  12. Mrhoyt

    Mrhoyt Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    2 453
    Mottagna gillanden:
    1 120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Apple iPhone 12
    Platta:
    Apple iPad 8th Gen
    Batteriet är slut ? :D
     
  13. Pidde

    Pidde Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    batteriet laddade ur nolltid.. uppstart funkar nu efter att brukaren av maskinen börjat tänka efter lite och letat fram laddaren..:ehm:..
     
  14. pappapjotor

    pappapjotor Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 sept 2011
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det någon bra rom/kernel till denna?
     
  15. LordGunnar

    LordGunnar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har problem med att ansluta till Ad Hoc nätverk med min 828B. Finns det någon guide till hur man löser det problemet? Som jag har förstått så finns det ett filter i Android som gör att den inte upptäcker dessa nätverken.

    Är det någon uppdatering på gång från Netlogic, som gör att man får root + superuser (så som på 7" plattorna)?
     
  16. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Du kan ta TWK's version av Tablet816, det är samma platta. Finns i tråden om 816. Ligger även på vår hemsida men den har vi problem med, beräknas funka mot slutet av veckan.
     
  17. LordGunnar

    LordGunnar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laddade ner den från hemsidan men den verkar vara korrupt, det händer ingenting när jag lägger in den som "update.img" på plattan, och den går inte att öppna "mountad" (kanske det du menade med att ni hade problem med hemsidan). Hittar ingen annan version på nätet, endast en till 820, men den borde inte funka?
     
  18. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Nej 820 är en äldre platta med mindre minne. Arbetet med att lägga upp alla filer fortsätter, borde vata klart denna vecka.
     
    LordGunnar gillar detta.
  19. LordGunnar

    LordGunnar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den länken är fortfarande död. Har ni någon ide om när filen kommer upp igen?
     
  20. mikenomad

    mikenomad Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2012
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Undrar detsamma...