Dmtech 828B

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av magpe497, 5 jun 2012.

  1. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Konstigt, det funkar för mig och jag har kollat att filen är hel. Om ni får upp lösenordsförfrågan i firefox/Chrome så tryck bara ok. Skall kolla från annan dator och "utifrån " också men som sagt, det borde funka. Vad får ni för felmeddelande?
     
  2. LordGunnar

    LordGunnar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu går den att ladda hem :) Återstår att uppdatera plattan...
     
  3. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Går det att få denna rootad? Den är uppenbarligen inte rootad från början iaf.
    Vad gör updateringen på netlogics hemsida(förrutom att just updatera android då)?

    Har lagt updateringen(bytt namn till update.img) i sdkortets root, men inget händer? Är det ett krav att batteriet är mer än 50% för jag orkar inte hämta laddaren nu....får bli imorgon isf
     
    Last edited: 22 sept 2012
  4. LordGunnar

    LordGunnar Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag får inte heller igång uppdateringen, ligger som update.img i root.
     
  5. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Om ni lägger in twk's uppdatering får ni root. Uppgraderingen till 816 är senare så ta den. Denna uppgradering måste dock göras med uppgraderingsverktyget RKBatchtool. Sätt i kabeln tryck volym minus tryck in reset med ett gem släpp reset och håll kvar volym minus tills windows plingar till och söker ny maskinvara. När siffran 1 lyser grönt i RKBatchtool så kan man browsa efter uppgraderingsimagen och sen trycka upgrade.
     
    Ajsh gillar detta.
  6. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Fungerad hur bra som helst. Värt att notera är att allt på plattan fösvinner

    Edit: Fick en lite kul överraskning när jag upptäckte at AnTuTu CPU Master och CPU Spy fungerar med kerneln:)

    Kan man få tag i USB-drivers någonstans?
     
    Last edited: 7 okt 2012
  7. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Är det ADB-drivrutiner du vill ha?
     
    Ajsh gillar detta.
  8. Ajsh

    Ajsh Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ja precis! Tack på förhand
     
  9. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Du har PM
     
    Ajsh gillar detta.
  10. Bruti

    Bruti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Dagens
    Jag är ny vad det gäller Android. Och försöker få till root på min 828b.
    Tycker att jag följt ovan instruktion men inte får jag RKBatchtool (1.5) att lysa grönt.

    Jag har usb kabeln i men inte laddaren och trycker på volym - ,trycker på reset med en nål. Plattan blir svart och ibland tutar windows om en ny enhet. Men inte blir det nån grön lampa. Jag får en rosa blipp om jag ansluter den när systemet på plattan är igång.
    Vidare är det den img som jag ska ha som ligger på Netligic's sida (den till 816) ?

    Snälla hjälp frustrerad platt ägare. /B
     
  11. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Har du blivit tillplattad? ;)

    Du kan använda, eller rättare sagt, jag rekommenderar dig till att ta filen för 816 för den är nyare. Det är samma platta som 828 men levererades utan väska därav annat modellnummer. Om du inte fått grön lampa i RKBatchtool beror det på att du inte fått in drivrutinerna ordentligt. Gå till kontrollpanelen och sen enhetshanteraren och leta efter "okänd enhet" (förhoppningsvis har du bara en...). Högerklicka på den okända enheten och välj uppdatera drivrutin, välj att du anger plats var windows skall söka, peka på den katalogen med drivrutiner som ligger i samma mapp som RKBatchtool och kryssa i "inkludera underkataloger" så kommer windows att hitta och installera maskinvaran.
     
  12. Bruti

    Bruti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ahhh där satt den

    Sätt den i "vad det nu heter men på iphone DFU" och sen installera drivar från Rkbash

    Man tackar ödmjukast och lägger sig platt för bättre kunnande -)
    B
     
  13. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    inga problem :-)

    DFU är en bra benämning (Device Firmware Upgrade mode). Vi har lite olika metoder på de olika plattorna men oftast är det Vol- och reset men på någon är det Vol+ och reset och på någon är det M och reset men det gör att man kommer in upgrade mode så att lågformateringsverktyget RKbatchtool får kontakt med plattan.
     
  14. Bruti

    Bruti Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok
    I mitt letande hittade jag ett läge där android gubben hade öppen mage och ett stort utropstecken. Antar att det är lite snällare läge men typ samma ? tror det var vol+ och power.
    B
     
  15. magnusp

    magnusp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon annan som har problem med Angry Birds? För min del slutade Angry Birds Space att fungera för nån vecka sen och Angry Birds Star Wars funkar inte alls.
    När man startar appen blir skärmen svart i några sekunder och sen kommer man tillbaka till hemskärmen igen.
    Har precis gjort en totalblåsning och lagt på originalfirmware igen men med samma resultat. Space funkade bra under en lång tid men som sagt så la den av för ett par veckor sedan.

    /Magnus
     
  16. hfjn

    hfjn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej alla,

    Har en 828B, men förstår att det egentligen är samma som 816. Undrar om det finns några uppgraderingar för mig? Jag har nu...

    Android-version: 4.0.3
    Kernel-version: 3.0.8+
    Version: V1.0.5.IML74K.eng.root.20120516.135017_HW:1.0.0.0

    På Netlogic´s hemsida finns ARGM816HCX-twk-poc1-update.img för 816 och 828B-ARGM816HCX_A_20120516_V1.0.5.rar för 828B - är någon av dom nyare än vad har?

    Eller kanske den för 816HD, verkar vara samma platta utöver skärmen?
     
    Last edited: 26 dec 2012
  17. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Den för 816 är nyare än den du har, vi jobbar dessutom på jelly bean till dessa plattor. Den till 816HD passar inte, olika skärm, olika tillverkare mm så det kommer inte att funka.
     
    Ajsh gillar detta.
  18. hfjn

    hfjn Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ok, tack då väntar jag på den. Har provat OMA Jelly Bean och det funkar på plattan men medför lite problem med skärmrotering och sd-kort - dock betydligt snabbare platta!
     
  19. wbunaarf

    wbunaarf Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2012
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur går det?

    //W

    Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
     
  20. drnashlenin

    drnashlenin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2010
    Inlägg:
    797
    Mottagna gillanden:
    184

    MINA ENHETER

    Vi lägger ut uppgradering till Jelly Bean på hemsidan idag.

    Denna uppgradering kan inte installeras med update.img metoden pga att den är gjord för systermodellen Tablet 816 (ingen hårdvaruskillnad) men därför så måste man uppgradera med RKBatchtool för modellnumret stämmer inte. Efter uppgradering heter plattan Tablet 816 men det spelar ingen roll för garanti eller dylikt.

    OBS- google play måste aktiveras efter uppgradering. Gå till inställningar --> utvecklaralternativ ---> servicefunktioner. KLART!

    Testat netflix, angry birds, moviestarplanet mfl som inte funkade i 4.0 och detta funkar nu.
     
    Last edited: 8 mar 2013