Problem: DOA :(((

Diskussion i 'Xperia S - Allmänt' startad av bergsby, 15 mars 2012.

1. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Ja håller helt med dig ang pixelgarantin. Riktigt dåligt av sony som dessutom förmodligen kommer betala ett högt pris för detta framöver då de verkar vara ganska vanligt med döda pixlar ifrån sony.

Däremot att jämnföra pixlar på en skärm med cylinder på en bil...är liiiite dumt. Men ja förstår va du menar. Köper man nåt nytt skall allt fungera. Jag e jävligt glad att ja inte köpte en xperia s .

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. chompiz

chompiz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Ja det måste ju vara jättevanligt....
    Eller vänta nu? Är det möjligtvis som det brukar vara att dom som har ett problem skriver och dom som inte har det håller käft.... Ja det är nog mer troligt....

Därmed inte sagt att det inte är ett problem men att säga att det är ganska vanligt är nog en rejäl överdrift.

3. nadro

nadro Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Så du menar om det är ett undantag eller kanske rent av ovanligt då bara att finna sig i det ?

Jag hävdar tvärt om, är det ovanligt eller undantaget så borde det ju vara självklart att man får byta in den till en ny, är det ett så pass vanligt problem att man går ut med det att man faktist får finna sig i två döda pixlar, tycker jag att man skall köpa en annan tillverkare.. Xperia s Kostar mer en än 32" flatscreen, och kan inte i min vildaste fantasi komma på en person som skulle acceptera ett par döda pixlar på sin tv direkt från kartong.. Så varför skulle man göra det med sin telefon ?

nä nä.. Detta smakar illa..

Taxas gillar detta.
  4. Taxas

Taxas Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Håller med dig, men för min del får jag bara acceptera. Jag fick min Xperia S med abonnemanget tele2 maxi unlimited. Det är därför jag tänker inte göra värsta grejen av det. Till skillnad från min Xperia 1(som jag betalade själv för) som jag lämnade i disken när försäljaren inte ville ge mig en ny och sedan när han såg att jag var på väg att gå därifrån så kom han efter mig och erbjöd en ny mobil på direkten.

Last edited: 22 mars 2012
  5. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Ja det va en lite dålig jämförelse tycker jag med men det jag ville framhäva var ju just det att om man köper något som kostar en hel del så vill man ju ha en vara utan problem eller defekter. Oavsett vad det är för produkt man handlar.

Förjävligt tycker jag. Har varit sugen på att köpa en Xperia S men man vågar ju inte chansa!

6. gizero

gizero Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Last edited: 23 mars 2012
  7. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

U mad bro?

8. Deebo83

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

Jag tycker att du ska köpa den om du verkligen vill ha den. Se dock till att komma överens med säljaren att om du finner en enda död pixel på mobilen så skall du ha en ny direkt eller pengarna tillbaka. Det kan gå...eller så köper du annat bara...typ htc one serie verkar jävligt intressant. Dock ett helt annat designspråk som kanske inte faller i smaken..

9. Soccom83

Soccom83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

hur vanligt tror du att det är då?

här har du lite olika tillverkares pixelgarantier.

http://www.dustin.se/pixelpolicies/page/387

htc har exempelvis 3 döda pixlar, samsung mellan 5-10 döda pixlar, sony enligt en standard som heter Enligt ISO 13406-2.

Last edited: 23 mars 2012
  10. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Ytterst tveksamt utan använder bara det som kallas sunt förnuft....
    Du drar slutsatser av några få inlägg i ett forum och får det till ett stort och vanligt problem. Det är totalt fel att göra. För återigen, de som har problem skriver medans de som inte har det säger inte ett skit i 99 fall av 100 generellt sett.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

11. Lazarux

Lazarux Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Häromdagen så skickade jag ett mail till Kallinge Radio & TV och frågade om man kunde göra en DOA ifall man upptäckte 1! enda pixelfel om man köpte en Xperia S av dom.

Detta fick jag till svar:

"God morgon

Av de vi sålt (ca 60st) har jag inte hört att någon skulle haft döda pixlar.
    Du kan givetvis få den doad om det skulle vara något fel på varan ( inom 7 dagar ).

Mvh
    Claes Kullberg"

Måste inte alla följa Sonys garanti eller kan det skilja lite individuellt mellan olika butiker? jag är lite konfunderad när det gäller detta...

12. chompiz

Mottagna gillanden:
    572

MINA ENHETER

Butiken kan erbjuda bättre villkor än vad garantin säger. Dock får de stå för den kostnaden själva isåfall.

Sent from my SE Xperia arc using Tapatalk

13. quizzly2k

quizzly2k Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

För att väga upp de negativa kommentarerna då.....

Jag har inte haft någon död pixel på någon av de Sony (Ericsson) jag har haft genom åren (K610, M600i, Vivaz, X10) inklusive min nya SXS.
    Min fru har inte heller någon död pixel på sin Arc S.

Så .... nu var det sagt. :)

Parika gillar detta.
  14. tlubtu

tlubtu Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    20

MINA ENHETER

Har heller inga döda pixlar på Xperia S, inte heller på min förra X10, inte heller på min förra w910i eller på mina tidigare lurar från SE. (Ajdå, avslöjade mig nog som SE "fanboy" nu så då har väl mina åsikter ingen betydelse...)

15. mrNoodles

mrNoodles Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    135
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia 1 III
    Platta:
    Xperia Z4
    Samma här, inge problem med döda pixlar på de senaste 6-7 mobilerna från SE och nu S..

16. Fredriks

Fredriks Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2.286

MINA ENHETER

Har inte heller haft någon död pixel i någon av mina Smartphones jag haft, har haft 3 HTC, 3 SE, 1 Motorola och nu en SGS2(och snart en SXS antagligen)

Sent from Tapatalk