nukar man inte andra saker om man rootar? ota updates... drm osv? första sonyn för mig och den ligger på posten och retas just nu
Man tar ju backup på sina drm nycklar, ota ska väl fungerar tror jag iallafall, Min telefon fungerar klockrent, med denna rom, grymt batteritid, och snabbs om tusan.
Vadå backup på nycklarna? Har du verkligen gjort det? De formateras ju bort i samma ögonblick som du låser upp bootloadern. Går bara att ta backup på dem om man har en root-exploit, vilket ännu inte finns till Z3C. Väl?
Det har jag oxo hört, lite moment 22. Du kan inte roota för att drm nycklarna förstörs. Och du kan inte ta backup på drm nycklarna för att den inte är rootad Skickat från min D5803 via Tapatalk
Vadå vet inte? Har du låst upp bootloadern utan att backa upp TA-partitionen så är den nu formaterad och tom, DRM-nycklarna är borta för all framtid, och de är enhetsspecifika. Kan inte verifiera detta, men jag har läst att OTA slutat fungera samt vissa kameralägen och X-Reality. Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Kommer från en nexus 4 så jag är jäkligt sugen på att roota men är tyvärr lite feg :-) har köpt telefonen från tre och det hade varit gött att slippa tres logga när man startar om. Skickat från min D5803 via Tapatalk
Mina DRM keys är gone 4 ever, men det kan jag leva med.: ) Och ota behövs inte heller , bara flasha in ftf på senaste fw, så löser det sig Här är en bra länk, om vad som fungerar och icke fungear när man loosar drm.
Nu har Sony släppt kernel-källkoden på Github! http://developer.sonymobile.com/2014/06/27/we-heard-you-sony-kernel-sources-now-available-on-github/ DrT, var håller du hus!?
Håller ut så gott det går, men en snabb uppdatering då och då vore uppskattad! [emoji106] Verkar nästan så.