Docka på gång!?

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av stampe, 22 jan 2010.

1. Barilla

Barilla Bannlyst Bannlyst

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Vad ska du synka med datorn? Menar du kopiera över bilder och sånt?

2. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

En liten fråga.. Förkortas batterilängden när man sätter på och tar av telefonen hela tiden? Sätter den alltid i dockan när jag ska lägga mig och sen när jag vaknar så är batteriet fulladdat. Jävligt skönt, men är lite nojig att jag förstör batteriet.

3. swe_downhill

swe_downhill Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    422

MINA ENHETER

haktech, det ska inte vara några problem! Förut var det ju nästan ett krav att man behövde hålla på att ladda upp fullt och sen ladda ur batteriet helt för att cellerna skulle få en längre livslängd.. Men då snackar vi en bra bit bak i tiden! På den tiden seriekopplades cellerna i batteriet, vilket gjorde att om några längs kedjan "dog" så dämpades batterikapaciteten drastiskt. Därför såg man hela tiden till att ladda upp och ladda ur ordentligt så att man hela tiden höll igång alla celler.

Nu kör vi ju med Litium jon-batterier och där fungerar cellerna helt annorlunda. Här är cellerna inte seriekopplade och därför är dom inte lika beroende av varandra. Sen är det också så att litium jon-tekniken gör att man kan plugga in och dra ur laddningen när man vill, utan att behöva oroa sig för att cellerna i batteriet försvagas. Däremot så uppmanas man att aldrig ladda ur batteriet helt (alltså raka motsatsen mot den gamla typen av batterier). Så det är med andra ord bättre att du pluggar i laddaren varje kväll, även om det finns batteri kvar, snarare än att ladda ur batteriet helt.

Så du behöver med andra ord inte oroa dig! Fortsätt i dina gamla vanor, du förstör inte batteriet! Snarare förlänger livslängden på det!

4. haktech

haktech Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Underbart att höra :D, Det hade jag ingen aning om :) tack!!

5. qbase

qbase Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Det verkar bara vara Nexusen som kan strömma musik till dockan via bluetooth. Kopplingen sätts upp automatiskt första gången man ställer telefonen i dockan. Jag hade förhoppningen att det skulle fungera från min dator och tjejens iPhone :ehm:

Dockan dyker inte ens upp när jag söker efter nya "devices" från datorn.

6. joelbitar

joelbitar Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Trist, undrar om detta är någon eventuell docknings-standard som dom har jobbat fram och kommer ha stöd för i framtida versioner av Android och Nexusar.

7. Jobilinx

Jobilinx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Har fått nya dockor, 4kvar, först till kvarn. Se köp och sälj delen...