Doc'sRomMod Froyo V2 full..

Diskussion i 'Galaxy S' startad av 4305ms, 6 sept 2010.

1. Ozzalbatrozz

Ozzalbatrozz Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jo, om du rootar först så fungerar OCLF. Kommer dock bara upp i 1800 i quadrant :P

2. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Fungerade, tackar :)

3. bearpower

bearpower Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På I9000XXJPC?

Jag fick 996..kan tycka det segar en del men kan ju inte begära för mycket. Jag är nöjd med det jag har ändå. Men tänkte om det hade funnits någon lagfix så hade jag ju kört den.
    :)

4. bearpower

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

ahh..ok.:)
    Får kika på rootningsalternativet till 2.2 för det ska väl gå? :)

5. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jodå du kan ladda ner Ryanzas one click lag fix från market. Dock fungerar bara root för 2.1 med den så du får roota manuellt för JPC. När du rootat kan du med appen lägga in lagfix och "ext2" eller vad det heter. FÅr 1800 i quadrant med den och JPC, så förbättringen är inte lika stor som den var fr t ex JM5 som jag hade innan.

edit: rootingen är lite mer komplicerad, kolla in http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769400 (står lite längre ner hur du rootar).

När du väl är igång kan du lägga in en custom rom som t ex:
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=769374

Det kräver inte mer jobb att lägga in den när du ändå håller på. Enda skillnaden är att du laddar ner hans fil och döper den till update.zip, och lägger in denna filen istället. På så vis kan du om du väljer Lite versionen, bli av med massa onödiga system apps med.

Last edited: 8 sept 2010
  6. bearpower

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Åhhhh..såg screenshots från Doc`s rommod som du länkade till. Den vill jag ha. :D Jag ska ge mig på detta ikväll. Ska läsa igenom några ggr så jag känner mig säker först. Men när man lägger in customs. Är det samma visa då att jag kan flasha in en official igen ändå`? :D

7. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    Jag vet inte hur det fungerar med officiella efter allt mekande, jag har aldrig lagt in någon ännu :D Risken är väl att vi får flasha till något gammalt, men tvivlar inte på att det dyker upp flera guider första dagen av en riktig officiell 2.2 :P

Har precis idag lagt in JPC, root doc's rom, OCLF, svenskt Swype. Än så länge verkar allt fungera bra :)

edit: det enda jag stör mig på är att jag inte fattar hur man byter teckenstil, då jag hade på någon ful innan jag la in docs rom, och nu kan jag inte byta ut den ..:P

Last edited: 8 sept 2010
  8. bearpower

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Sant sant..man håller ju på mycket och efter en stund vet man inte riktgit vilken man gjort och inte gjort. :P
    Jag ska i alla fall köra en root. Tror jag väntar och trixa mer så länge. :D
    Men om jag nu bara ska root så följer jag den guiden som du skrev först. Antar att det är samma princip men att man använder olika filer som man döper om och använder som update.zip?

9. Ozzalbatrozz

Mottagna gillanden:
    100
    Telefon:
    Oneplus 6T

MINA ENHETER

Telefon:
    Oneplus 6T
    ja du följer detta (kopierat från xda):

Extract and copy update.zip to /sd of phone
    Run Odin with Auto Reboot UN-checked, loading the i9000_Kernel.tar as PDA
    Put the phone into download mode and flash the i9000 Kernel.
    Pull the battery. reboot into recovery mode and flash the update.zip you put in the root folder of your sdcard.
    Pull the battery again, reboot into download mode again.
    Run Odin with Auto Reboot checked, loading the I9000XXJPC_KERNEL.tar as PDA
    reboot.

Skillnaden är att du laddar ner den version av doc's rom som du vill ha. Är inte säker på vad det är för skillnad på Lite och Full men tog Lite för han hade raderat massa onödiga systemapps där. När du laddar ner filen, som är en zipfil, döper du den till update.zip och lägger på SD-kortet. Sen följer du bara guiden ovanför :) När du flashar kernel med Odin lägger du BARA in kernelfilen i PDA och flashar, man behöver ingen PITfil eller något annat. Förutom det tror jag inte det är några frågetecken i guiden.

10. bearpower

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Okej, då ska jag leka ikväll. :P
    Tack ska du ha för hjälpen. :).