Problem: Död telefon och försoven användare

Diskussion i 'Galaxy Note 2 - Allmänt' startad av Blondyz, 16 nov 2012.

1. bengbeng

bengbeng Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Jag har haft ett liknande "problem" där telefonen slutat och ladda runt 80% men har aldrig droppat mer än några % under natten. Verkar vara helt random dessutom. Använder orginalladdaren.

2. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

En aktiv kabel är samma sak som en hubb med *en* port. Den förstärker egentligen inte signalen utan läser in den, skapar en ny signal, och skickar ut den. Nå, skillnaden är väl akademisk. Resultatet är i alla fall att datasignalerna når längre. Det skulle i teorin kunna hjälpa med laddning eftersom > 500mA kräver att enheterna pratar med varandra och kommer överens om den större strömmen. Men om inte den större strömmen kan passera huben/aktivkabeln så hjälper inte det heller...
    En 5m passiv kabel är precis på gränsen, så om du har otur/en taskig kabel så får du problem.
    Jag skulle använt en 220V förlängningskabel mellan uttag och laddare i stället.

3. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Ja, om inte den nya kabeln funkar får jag väl testa i andra änden.. Förlänga eluttaget istället för laddkabeln ^^

4. peterhjalmarsson

peterhjalmarsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    24

MINA ENHETER

Du kan väl posta tillbaks om du får > 500mA laddning över aktivkabeln? Jag är 90% säker på nej, men det vore intressant att veta.

5. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Nä, det är samma skit med aktivkabeln.. Får bli ett grenuttag istället när jag är på benen, lyckats dra på mig vinterkräksjukan nu också.