Är den här bättre än den inbyggda? Vad är den inbyggda för webbläsare? Chrome? Hur är den här i jämförelse med Opera mini?
Jag får väl installera det igen och prova det andra temat. Men då hoppas jag verkligen att det inte är en massa färggranna menyer med gradients överallt! I övrigt gillade jag många av finesserna i programmet, men tyckte det kändes lite segare än standardwebbläsaren, och text reflow fungerade inte fullt lika bra.
Jag använder Xscope (betalversionen) som primär browser. Gjorde lite jämförelser mellan Xscope och DBHD igår då DB ser riktigt trevligt ut. Klockade hur snabbt sidorna laddas när all cache var tömd. Skrev tyvärr inte ner värdena, men säger jag att Xscope var 25% snabbare så överdriver jag iaf inte. Tog en sida 40s att ladda i Xscope så var motsvarande över minuten i Dolphin. Edit: Jag testade på en Nexus One.
nice browser, tycker den är snabb och hanterar bokmärken samt flickar bra! frågan är hur ström effektiv den är? Om jag klickar på en podcastlänk i mp3 format får jag bara upp mp3 streaming alternativ från diverse installerade apps, någon som vet hur man får upp alternativet download file?
Jag får också känslan av att Xscope är aningen rappare än Dolphin trots att Dolphin är en trevlig browser. Behåller båda ett tag för jämförelse.
Jag gjorde som ovan säger, när jag såg att det enda som fanns i uppdateringen var att nedladdningsfunktionen var borttagen sket jag i att ladda ner. DBHD är en skön liten sak må jag säga.
uppdaterade min dolphin HD idag till 2.0.0 och märker klara förbättringar: snabbare att öppna bokmärken mm och klart "cleanare" look (mindre grönt). Kanske var sen med att upptäcka uppdateringen, men tipsar ändå.
Hur snabb är dolphin i jämförelse med opera? Har testat själv för ett tag sen och tyckte opera var överlägsen. Om någon har alla tre (är för lat ) - standard, opera, DBHD och vill göra en liten jämförelse skulle det uppskattas!
Standard tycker jag är bäst!! Opera har jag slutat använda för lääänge sen, då den inte har full funktionalitet (eller ingen funktionalitet) när det gäller multi-touch. Så för mig är fighten mellan DBHD och Standard. Där standard vinner. Dock så tror jag på chrome när FroYo släpps till övriga telefoner!
Jag uppdaterade aldrig till versionen där möjligheten att ladda ner videos från Youtube försvann. Det var riktigt synd, men funderar på att uppdatera nu ändå om det bara finns något program för att ladda ner youtube-klipp till mobilen. Någon som har tips?
Vad är det för "fel" på den inbyggda? Jag kör med Dolphin jag med, men det känns som den är lite slöare än den inbyggda, som är helt integrerad med telefonen. Nu drar den igång en instans av Dolphin var gång jag klickar på en länk et.c., går det att sätta att originalläsaren blir standard och Dolphin är kvar och jag kan välja själv när att använda den?
Ja, det är möjligt. Testa att avinstallera Dolphin och installera om den. Eller så väntar du på den dagen då mobilen frågar dig vilken standard du vill ha!