Doogee F3 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Sharkware, 25 aug 2015.

1. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

De tyckte att skärmen var bättre än vad som var normalt för prisklassen, trots 720p. Kameran imponerade. Kvalitetskänslan var över det normala för prisklassen, men det fanns bekymmer med precisionen och känslan i powerknappen (de hoppades dock på att det bara var på deras ex. vilket återstår att se).

De tyckte att mjukvaran var bra, ganska ren androidversion utan en massa onödiga appar och annat skit (precis så som DOOGEE alltid gör). De tyckte att hårdvaran var bra för prisklassen och att den hade bra flyt och klarade det mesta förutom de tyngsta spelen.

Verkar helt klart vara en mycket trevlig mobil som presterar bättre än vad prislappen skvallrar om. Precis som det brukar vara med DOOGEE mobiler.

Den största svagheten är som så ofta med DOOGEE mobiler. Mycket klen batteritid.

edit: Jag måste kommentera testets inlägg om att Coolpad Note 3 skulle ge mer för pengarna. Så kan det ju mycket väl vara, men det är en rejält annan mobil som är mycket större. Så det är ju inte särskilt relevant om man är ute efter en smidig 5" mobil.

Nåväl, DOOGEE F3 Pro är en betydligt mer intressant mobil än vad DOOGEE F3 är i vilket fall som helst.

Last edited: 18 okt 2015
    Svampen gillar detta.
  2. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Här har vi en test på DOOGEE F3 Pro som ger en ganska annorlunda bild än det andra testet (som dock handlade om DOOGEE F3 och inte DOOGEE F3 Pro) :

http://www.xiaomitoday.com/doogee-f3-pro-review-the-best-upgrade-you-can-hope-for-after-doogee-f3/

"Doogee F3 Pro happens to be remarkable phone when its price is concerned. Its interface, button placement, performance, and best of all, build quality were all top notch. "

• Build Quality: 10 out of 10
    • Appearance: 10 out of 10
    • Button placement: 9 out of 10
    • Interface experience: 9 out of 10
    • Display quality: 9 out of 10
    • Price/performance ratio 8 out of 10
    • Camera performance: 7 out of 10
    • Battery performance: 6 out of 10

Last edited: 17 okt 2015
    Svampen gillar detta.
  3. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

DOOGEE F3 Pro, Top notch build quality

"One word to describe it “Awesome”, and probably one of the best priced Midranger you can find in the market today."

"Top notch build quality, great display, plenty of accessories, good gaming performance and a capable camera pretty much sums up the review."

http://www.chinasmartphonereview.com/doogee-f3-pro-great-looking-midranger/

4. trabman

trabman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

5. Niniz

Niniz Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Nån som äger en och har testat och fingrat.....kameran är ett måste, nån som har några testbilder att visa i skymt ljus och lite annat.
    Var påväg att klicka hem en men bestämde mig för att googla en sista gång.
    Jag har en sony Z1 compact nu och gillar inte alla appar man inte kan plocka bort som segar luren och kameran är inte så värst bra (tycker jag). Har även en Iphone 5 C men den släppte jag redan efter ett halvt år.
    Vill ha relativt liten och tyckte denna kunde vara ett alternativ

6. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

7. Niniz

Mottagna gillanden:
    0
    tack ..nej det hade jag inte. Läste givetvis också men men det som känns viktigt var ju "sämst" synd.. kamera och batteritid.
    Något likvärdigt i stl, prisklass men med bättre kamera ( gärna går att ha manuellt läge med exponeringstid) och batteri...tips någon

8. Dragonevo

Dragonevo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    27

MINA ENHETER

Har klämt på den då en bekant har den och själv har jag f5:an, verkar fungera helt okej dock fungerade inte original laddaren alls till den då den kom. Både f5:an och f3:an har väl snabbladdnings teknik, dock var f3 laddaren på 1amp medans det var 2amp på min laddare till f5:an men den laddaren fungerade laddningen bra även till f3:an.

9. Niniz

Mottagna gillanden:
    0
    a ok men batteritid på knappa dagen hmm

undrar också vart som är säkert att köpa från och vilka av dom som har snabb lev tid. Sidorna ser lite "läskiga" ut att beställa från

10. nilzie

nilzie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Sidorna på kimovil är legitima. Generellt sett är de man kan betala med paypal på bra samt aliexpress.. Kolla lägsta pris på kimovil.com och köp genom billigaste återförsäljaren bara.

Hade nog hellre väntat på Vernee Thor hellre än dogee f3 (om det är en 5tumstelefon du ska ha) då den har större batteri samt fingerprint scanner.

Last edited: 30 mar 2016