Doogee F5 4G

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av polacko, 6 sept 2015.

1. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har haft ett antal DOOGEE mobiler och specen har alltid varit korrekta frånsett batteri där de påstått att den haft fler mAh än vad den faktiskt har. Så du behöver nog inte oroa dig för den saken.

2. Semix

Semix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Doogee F3 Pro är väl bättre än denna? Både verkar släppas samtidigt?

3. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Det är i princip exakt samma specs. Det som skiljer är att F5:an har fingerprint och större batteri.
    Jag har beställt en av varje så jag skall jämföra när jag får dem.

4. Semix

Semix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Helskotta.. vad göra nu då?

5. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    F5:an har ju iofs 5.5 tums skärm. F3 har 5. Har du beställt en F3?

6. Semix

Semix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Jag beställde en F3:a men avbokade idag, och Geekbuying accepterade direkt. Så jag har inget beställt men behöver en lur relativt snabbt och börjar gilla tanken på kina-lurar till budgetpris.

Har du rekomendation till mig? Är rätt Noobig på prestanda och allt det tekniska kring telefoner, men använder dock luren jäkligt mycket till allt möjligt (vardagligt)

7. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    http://www.geekbuying.com/item/Elep...-Octa-Core-1-3GHz-13-0MP----White-348046.html

http://www.geekbuying.com/item/ZOPO...-2MP-Miracast-OTG-Hotknot---White-349564.html

http://www.geekbuying.com/item/OUKI...re-2GB-16GB-13-0MP-IPS-HD---Black-351962.html

Men jag hade kanske valt en F3:a faktiskt :P

8. Semix

Semix Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
  9. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Det är bara gearbest som har den för 139USD. Dock så hävdar dom att deras modell är en "hong kong edition". Det innebär att den inte stödjer svenska banden.
    Jag kontaktade doogee och de sa att F5:an kommer ha stöd för 900 mhz bandet (det som används i sverige).
    Jag väntar på svar från doogee om det kan vara så att F5:an finns i 2 versioner, en för EU och en för Kina.

10. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det skiljer i skärmstorlek, batteristorlek och materialval. F5 har fast batteri, fingeravtryckskännare. F3 Pro ska ha bättre kamera med snabbare AF.

11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det skulle vara för kamerans skull med snabb AF, den lägre vikten och storleken och möjlighet att byta batteri.

12. blizzet

blizzet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Menar du att det inte går att lita på att F5 från Gearbest inte supportar band 20 (800mhz) även om det star så?

Jag velar också i detta, och jag har inte kunnat se att F3 Pro skulle ha bättre kamera. En F3 Pro, 3000mah och fingeravtrycksläsare hade varit det optimala. Sannolikt kommer jag tycka F5 är för stor som merparten av alla 5.5" mobile utom möjligen LG G3.

13. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Jag hade köpt F5:an från geekbuying, där jag vet att F5:an har de svenska banden.
    F5:an är ändå hyfsat kompakt för att vara en 5,5 tummare. Kameran fattar jag som att det är samma som F3. Det som F3:an kanske har bättre är skärmen då dom använder LG och F5:an Sharp.
    Det du ska kolla på med banden är att telefonen måste ha stöd för 900, 2100 MHz på 3G bandet.
    Köper du F5:an från geekbuying så får du stöd för de svenska 3G banden och även alla 4G banden, nåt som inte F3:an har.

14. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Om du är inne på 5 tummare med fingerprint:
    http://www.geekbuying.com/item/BLUB...Octa-Core-13-0MP-Touch-ID---Black-352754.html

http://www.geekbuying.com/item/Leag...re-16MP-Touch-ID-Gorilla-3--White-352189.html

15. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ja, jag har tidigare handlat från Geekbuying med got resultat. Kollade nu och F5:an går inte beställa där. Det var synd, för tydligen har de haft en period nyligen där F5 bara kostade 99$ ... synd man missade det.
    Har spanat lite på de andra mobilerna du länkade innan. Det är lite dyrare och har mindre batteri än F5. Såvida man nu kan lita på 3000mah på F5.

16. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Kollade precis på F5:an på geekbuying, det stämmer att dom säljer den för 99$.
    Jag beställde min igår för 159$ och ska avbeställa den för att sedan beställa den igen.
    Tydligen så kommer deras presale igång igen den 28 sept, så jag hade väntat :)

17. blizzet

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Ah, det är så man ska tolka "Presell Lead Time"? Trodde det var så länge som den varade, och att den redan tagit slut. 99$ så köper jag en no matter what. :)

touma gillar detta.
  18. hansdj

hansdj Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S23
    Någon som vet hur man beställer en F5 från geekbuying för 99$? Det står out of stock och det går inte lägga den i varukorgen.

19. touma

touma Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6
    Tror den 28 setp kommer den vara tillgänglig för bokning.

20. Svampen

Svampen Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247

MINA ENHETER

Låter nästan för bra för att vara sant. 99$!?!
    Verkar inte gå att beställa till det priset för tillfället, men ska hänga på låset för att få tag i ett exemplar.