Doogee invaderar världen.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 21 nov 2015.

1. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Homtom HT7

"Another day another Doogee, not sure about carve out a niche, more sledgehammer market saturation. And this is before Doogee’s own brand battery phones arrive in force."

Doogee släpper telefoner under namnet Doogee eller Homtom. Att påstå att Doogee är en ledande spelare i Asien är en lögn. Men däremot kan deras strategi liknas med en bisvärm som drar fram likt en virussmitta ständigt föränderlig i Europa. Att med en sådan tillverkningstakt och ständigt nya telefoner leverera en anständig produkt till kunderna låter som ett näst intill omöjligt uppdrag. Men det är antagligen som att köpa honung i affären. Många kunder väljer EU-honung för 39,95 i stället för den svenska högklassiga honungen för 50 kr. Jag vet inte vad EU-honungen innehåller eller var EU-honungen är producerade i detalj, ( men en varningstext barn under viss ålder bör inte förtära EU-honungen ). EU-honungen är billig och ganska OK! i smaken. Det nöjer sej kunden med. Så är det med Doogee telefoner också. Inte fel men ändå helt perfekt.

Internationellt är det en plåga att följa Doogee fan club och Ulefone fan club likt en fan club för ett favoritlag i fotboll drar de fram och förvandlar forum och mötesplatser för Androidanvändare till krigsskådeplatser.

Vad som är viktigt idag är att kunden får Android Marshmallow/Android Marshmallow 6.0.1. Jag har ingen information från Doogee om någon uppdateringsplan för någon av deras många telefoner under namnen Doogee eller Homtom.

Varför Marshmallow?

Android Marshmallow innehåller så pass mycket förändringar som berör säkerhet för användaren och krav på tillverkarna av telefonerna. Det är dumt att köpa en telefon utan Marshmallow.

Elephone erbjuder en uppdateringsplan för ett antal telefoner och Elephone P9000 Helio P10 MTK6755 64bit Octa Core 4GB RAM Android 6.0 4G Smartphone är ett bra alternativ om du intresserad av en ny telefon.

Band
    2G GSM: Band 2/3/5/8 (850/900/1800/1900MHz)
    3G WCDMA: Band 1/2/5/8 (850/900/1900/2100MHz)
    4G FDD-LTE: Band 1/3/7/20 (800/1800/2100/2600MHz)

"Elephone P9000 Release date: 20th, December, thanks!!"

http://www.elephone.cc/elephone-p9000.html

darkshippo och Iman gillar detta.
  2. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är bara du som står för krigsrubriker. Ingen annan. Väldigt tröttsamt att läsa.

katho och ulsa gillar detta.
  3. Tokas

Tokas Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    332

MINA ENHETER

Vad är poängen med denna tråden? Vad är det som är tänkt att diskuteras? Hur kasst det är med konkurrens och att det är dåligt med många olika alternativ i olika prisklasser?

I så fall håller jag inte med över huvud taget.

Ara gillar detta.
  4. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är helt tydligt en illa dold reklamtråd för Elephone. Han passar samtidigt på att kasta dynga på konkurrenterna. Rätt smaklöst faktiskt.

Frodrak gillar detta.
  5. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Låter på språket som nått översatt åtminstone delvis med Google Translate.

Frodrak och Ara gillar detta.
  6. pacmeyer

pacmeyer Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    626

MINA ENHETER

Vad säger [USERGROUP=18]@admin[/USERGROUP]?

7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Av någon märklig anledning så påpekar han inte att svenska inte finns som systemspråk för Elephone P9000. Undrar varför det är så. Jag är helt säker på att många tycker det är viktigt och kanske till och med avgörande.

8. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Vad är det för struntprat.

Alla smarttelefontillverkare från Kina som har en uppdateringsplan är att föredra. Kan vara Lenovo och Huawei.

9. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är direkt larvigt att vara så kategorisk. Människor prioriterar olika saker. Systemspråk exempelvis. Det är klart opassande att slå folk på fingrarna och tala om vad de ska tycka. Låt folk själva bestämma vad som är viktigt.

Men oavsett det så finns det ingen anledning för dig att använda krigsrubriker och slänga skit på konkurrenter till ditt favoritmärke. Det är direkt osmakligt.

Last edited: 21 nov 2015
  10. jack63

jack63 Guest

Mottagna gillanden:
    35

MINA ENHETER

Varför tror du inte att svenska är med som systemspråk? När de specifikt valt ut "Shipping Method till Sweden". Där är Sverige en av de få utvalda länderna. Ibland orkar de inte räkna upp alla språk. Det är en allt för lång lista. Det finns ganska många språk i världen.

11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag litar på att din länk ger korrekt information (tillverkarens egna sida vad jag förstår). Har du annan information så kom med den.

Du säger lite mot dig själv här. Om de valt ut "Shipping Method till Sweden" så borde de absolut se till att tala om att den finns med svenska som systemspråk (om det finns det). Tycker du inte?

Orkar inte? Jojo, det känns ju seriöst.. (inte). Var de för trötta för att orka med att skriva "med fler språk.." också?

Last edited: 21 nov 2015
  12. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Man får mycket för pengarna om man kan göra avkall på kamera,uppdateringar och batteritid. Har själv en Mlais MX base som har grym batteritid och ok kamera men dålig högtalartelefon, svajig bluetooth. De allra flesta kinalurar under 1500kr har små problem av olika slag, inkluderat Doogee och Elephone. Min mlais funkar dock tillräckligt bra och kostade 850kr så jag är nöjd. Byter den nästa år mot något annat, kanske en elephone eller doogee.

13. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

14. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Har läst den lite sporadiskt och det verkar vara en mycket bra lur för pengen, lite problem också (fingeravläsaren). Personligen så tilltalar den inte mig då den är kantig till formen och för stor.

15. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja, jag fick inte min fingeravtrycksläsare att fungera alls. Det gick sporadiskt att registrera fingrar men det hände inte så mycket mer. Kanske jag ska försöka med en fabriksåterställning. Andra har haft större lycka och fått en F5 där fingeravtrycksläsaren tydligen fungerar ypperligt. Jo, den är kantig och stor, men tunn.

16. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Låter som dåliga kvalitetskontroller då eftersom du fick en trasig. Kul att de förutom batterierna nu börjat ljuga om vikt också, sa ju att det skulle dyka upp fler lögner bara att folk inte upptäckt det än :)

17. sektledaren

sektledaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Tyvärr får man ta en kinamobil just nu för vad det är.

De är oerhört prisvärda men går inte att jämföra med de "stora", typ sony, htc osv

18. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Ja, det är alltid lite av en chanstagning att köpa från Kina. Men också spännande! För egen del bryr jag mig inte om fingeravtrycksläsare - synd att jag inte kunde recensera den dock - så jag kommer inte att returnera den, det kan man dock göra och få en ny.

Ja, DOOGEE har ljugit både om batteri och vikt, de får sluta med det. Det är ju direkt korkat. Fler lögner? Tja, det lär jag upptäcka i så fall, Jag har flera DOOGEE-mobiler - jag har haft ännu fler - och jag testar dem ingående.

19. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Absolut det känner jag till, är kul dock för Ara har flera gånger försökt påpeka att DOOGEE är jämfört med de seriösa kinesiska tillverkarna så som xiaomi, huawei, OnePlus och Meizu. Medan jag anser att DOOGEE är en i mängden av de som bara kastar ur sig mobiler med helt ok specs men aldrig updates och gärna ljuger om saker :)

sektledaren gillar detta.
  20. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Klart de går att jämföra. Det är Androidmobiler. Sonymobilerna saknar definitivt inte kvalitetsbrister.