Doogee invaderar världen.

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av jack63, 21 nov 2015.

1. Ara

Ara Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är ju inte sant att DOOGEE inte gör uppdateringar. Jag får regelbundet uppdateringar (uppgraderingar är en annan fråga). Fördelen med DOOGEE (och Blackview) är att de stödjer alla svenska 4g-band, har svenska som systemspråk och har ganska rena Androidversioner.

Ja, DOOGEE ljuger om batteri och vikt och det är helt åt fanders så klart. Men det förändrar inte att de gör väldigt trevliga och bra mobiler till småpengar.

idgforum gillar detta.
  2. sektledaren

sektledaren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Här håller jag inte med, tycker inte att de går att jämföra.

Själv har jag en Nexus 6 och en Zopo Speed 7 Plus.

Zopon är jättebra men det är klass skillnad mot nexusen.

dalton och sydeu gillar detta.
  3. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Du kan alltså inte jämföra två Androidmobiler. Då är det ju en brist hos dig och inte hos mobilerna. Man måste ju dessutom ta hänsyn till pris när man jämför.

Vad gäller Zopo har jag ingen uppfattning. Har aldrig ens känt på någon.

4. sektledaren

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Men herregud, du vill alltså missförstå mig.

Klart att jag KAN jämföra dem, men hur ska det bli rättvist då en kostar 1500:- och den andra 6000:-??

Gör man det så vinner ju Nexusen varje gång.

DÄRFÖR tycker jag inte man ska jämföra dem.

darkshippo, dalton och sydeu gillar detta.
  5. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det blir rättvist om man tar hänsyn till priset. Det är inte svårare än så. Varför krånglar du till det?

6. sektledaren

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Hahahahahaha

Tyck du att Dogee är bäst och jag fortsätter tycka att man inte ska jämföra Kinamobiler mot de "stora" så är ju allt bra.

dalton och sydeu gillar detta.
  7. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Jag har aldrig sagt att DOOGEE är bäst. Mest prisvärd i en del fall, ja. Just nu håller jag på att förbereda en recension av Blackview BV5000. En riktigt trevlig mobil.

8. sektledaren

Mottagna gillanden:
    106

MINA ENHETER

Trevligt :)

Alltid kul med recensioner.

Frodrak och Ara gillar detta.
  9. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Tack! :cool:

sektledaren gillar detta.
  10. sydeu

sydeu Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    429
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S10
    Platta:
    iPad Pro 10.5
    ROM:
    iOS 12
    Du verkar anse alla kinesiska mobiler riktigt trevliga, därmed säger dina betyg väldigt lite då du inte är särskilt kritisk.

darkshippo, dalton och tpalsson gillar detta.
  11. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det är helt fel i sak. Jag har dissat flera kinesiska tillverkare (uttryckt att jag är tveksam till att köpa mobiler från vissa tillverkare) baserat på tester och omdömen här på Swedroid .

Faktum är att du är rätt otrevlig när du säger så. Jag testar mobiler ingående innan jag uttalar mig definitivt om specifika modeller och jag redovisar detta helt öppet så alla kan kritisera och invända om de så önskar. Jag svarar så sakligt jag kan på alla frågor. Att du då säger att jag "verkar anse alla kinesiska mobiler riktigt trevliga" är direkt oförskämt.

Inte särskilt kritisk? På vilket sätt då? Jag kritiserar hård det jag inte gillar och jag berömmer det jag tycker är bra.

Last edited: 22 nov 2015
  12. flat7

flat7 Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    514

MINA ENHETER

Om Sony ,samsung och Apple inte kan leverera felfria telefoner så ska man inte räkna med att en kinalur från diverse mindre eller medelstora märken ej heller kan det. Speciellt inte så länge de kostar en sjättedel av vad en iPhone kostar. Någonstans måste kostnader kapas och jag tror kvalitetskontroll, uppdatering/optimering av mjukvara och byggkvalitet får stryka på foten. De stackarna som monterar ihop dem jobbar upp till 16timmar per dygn så ibland går det nog fel på bandet när de jobbar i sömnen.

dalton, Killing, Frodrak och 2 andra gillar detta.
  13. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Hur menar du nu?
    Vilka telefoner får uppgraderingar?

Jag kan sätta 5 Doogee lurar på att de inte kommer uppdateras på samma vis som de större tillverkarna.
    För dessa budgettillverkare så är det sälj och glöm, ut med nästa modell som gäller.

Kundvård av befintliga kunder står inte högt i kurs, för de tjänar inga pengar på det.

dalton och darkshippo gillar detta.
  14. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Uppgradering = ny Androidversion, Uppdatering = diverse tillägg och buggfixar till befintlig Androidversion.

Det är helt fantastiskt vad mycket du kan om en mobil du aldrig ens haft i din hand och du har fel. DOOGEE:s tidigare modeller fick inga uppdateringar alls tror jag (DOOGEE är ett litet, nystartat företag, kom ut med sin första mobil andra halvåret 2013), men det har kommit många uppdateringar på de senare modellerna. Jag har redan fått en till F5 och tre till Valencia2 Pro.

Uppgradering till nytt Android knappast troligt. Men hur många mobiler under 2000:- får det oavsett tillverkare? Försvinnande få.

Klart de tjänar pengar på det. Det stärker varumärket och ger trogna kunder, det medför alltså ökad försäljning och mer pengar. DOOGEE har blivit mycket bättre på den punkten.

Last edited: 23 nov 2015
  15. chraist

chraist Replicant Moderator

Mottagna gillanden:
    8 952
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

MINA ENHETER

Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel XL
    Telefon 3:
    Apple iphone 15
    Rensar i tråden och berörda medlemmar är numera varnade. Fortlöper det hela i samma stil kommer det att bjudas på semester! Håll god ton och har man inget att säga så låter man bli.

bernard, speedline, d71 och 4 andra gillar detta.
  16. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Jag har en Dodge X5 Proo och om man bortser från kameran är det en fullt duglig mobil för 800 kr som bortskämda svenska ungar kunde ha istället för sina 6 000 kr mobiler.

indika, Ara och Rospigg gillar detta.
  17. Rospigg

Rospigg Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2 170
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Pixel 8
    Telefon 2:
    Samsung A52s Enterprise Edition
    Så är det.
    Tycker det är galet att se ungar som springer runt med iPhone 6 och Galaxy S6.

Köpte en X 5 PRO till min grabb och har använt den själv ett tag och visst är det en duglig lur till det mesta.
    Men att den har brister råder det ingen tvekan om, visst kan man leva med en halvdan översättning på vissa ord, den knarrar mycket och bakstycket är i väldigt tunn plast.

Antagligen kommer grabben ha slitit ut den ordentligt innan man tycker att androidversionen i den är för gammal. Nu är han väldigt försiktig med sina grejer, men originalfodralet jag köpte till börjar redan bli slitet så visst märks det att de tar genvägar på det mesta i jakten på att göra saker så billigt det går.
    Att pröjsa de pengar som Perifa tar för lurarna skulle jag aldrig göra.

Men de finns, och det är hos de större tillverkarna det händer. Och det är ju precis det jag vill ha sagt.
    Att man kan inte räkna med det på samma sätt som man kan göra om man köper en "billigare" lur hos en större tillverkare. Visst får man inte samma (på pappret) specs och prestanda, men man får en annan typ av trygghet.
    M4 Aqua får till exempel Marshmallow, Moto G både den nya (3gen) och båda varianterna av 2nd gen, Huaweis Honor 4x, 4c och 6. Visst inte alla under 2000, men nära på de flesta.

Jag skulle bli väldigt förvånad om det dök upp någonting överhuvudtaget till 5 X PRO;n.

18. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

ulefone har utlovat uppgradering till Android 6.0 för ulefone Power denna månad. Så det händer även hos mindre tillverkare.

5X Pro har väl fått en del uppdateringar?

Last edited: 10 mar 2016
  19. idgforum

idgforum Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    22

MINA ENHETER

Fick en massa uppdateringar första månaderna som gjorde mobilen stabilare och förlängde batteritiden. Men nu har det varit lugnt ett bra tag.

Ara gillar detta.
  20. Ara

Mottagna gillanden:
    2 199

MINA ENHETER

Det låter bra. Det är som det brukar vara. Doogee ser till att fixa buggar och optimera systemet. Troligen kommer det inte hända så mycket mer.

Det finns nog inga större behov av ytterligare uppdateringar så länge de inte beslutar om nyare Androidversion för X5 Pro och det kommer troligen inte.