Doogee Mix

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 30 apr 2017.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det finns inga dåliga egenskaper på vare sig MIX eller Alpha frånsett kameran och fingeravtrycksläsaren på MIX. Det är två väldigt bra mobiler i övrigt. Jag vet, jag har testat de båda utan och innan. Värt varje krona förutsatt att du inte ska fotografera med dem.

    Så, nej, det du skriver stämmer inte överhuvudtaget.
     
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag kan till och med sträcka mig så långt att säga att MAZE Alpha är en fullträff - bortsett ifrån kameran - den presterar oerhört bra. Skärm, batteri, hastighet och så vidare. DOOGEE MIX - även med sina brister - ger väldigt mycket för pengarna, men som sagt, köp den inte om du vill fotografera med din mobil.
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Lurar från Xiaomi, Leeco och Meizu för samma peng ger ungefär dubbelt så bra batteritid, mycket bättre kameror, mindre buggar o s v. Enda som talar för Doogee Mix är designen och att stödjer band 8 och 20. För mig låter det rätt tunt.
     
    flat7 gillar detta.
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Doogee mix har tvärtemot vad du tror bra batteritid och ytterst få buggar efter uppdateringarna och det kommer säkert fler. Doogee mix är en väldigt trevlig mobil med få svagheter. Du har fel i sak.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kolla GSM:arenas batteritest. Det är det mest sakliga vi har att tillgå.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har Doogee mix, jag vet precis vad den presterar.
     
    sibbe1 gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 440
    Mottagna gillanden:
    8 372
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Så du har gjort egna tester och jämfört med t.ex. Redmi Note 4 och Meizu M5 Note? Det är precis det GSM:arena gör. Doogee Mix fick 63h i endurace rating (Redmi Note 4X 119h). Batteritiden kanske räcker för dig men för de som vill ha riktigt bra batteritid finns det andra lurar som är betydligt bättre.
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Doogee MIX är inget batterimonster och har aldrig marknadsfört som något sånt, men batteritiden är riktigt bra och i nivå med de flesta mobiler med samma batteristyrka.

    Batteritiden är knappast något som avskräcker ifrån inköp av Doogee mix, det räcker en hel dag för de flesta.

    Med det sagt så har MAZE Alpha grymt bra batteritid - också större batteri - det är absolut en kandidat för de som kräver bra batteritid.
     
  9. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Batteritester? Ni menar där vissa enheter sägs ha över 10 timmars SOT enligt dessa och sedan ger snabb läsning på t.ex Swedroid ett annat resultat, d.v.s 5-6 timmar. Bl.a. har det ju funnits tester där en iPhone 5S haft "över 10 timmars SOT" men jag har aldrig hört någon användare komma upp i det.

    Sålänge användaren kan kontrollera mjukvaran går det att trimma batteritiden på enheten så jag skulle inte direkt dra fram GSMArenas test som en "absolut sanning" - framförallt inte om vi har två enheter med samma CPU och batteristorlek men där den ena sägs vara "mycket bättre". I det läget är det mjukvara och då kan åtgärder vidtagas.
     
    Ara gillar detta.
  10. sibbe1

    sibbe1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2017
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    4
    Testade faktiskt batteritiden med streamad video över wifi med 70% ljusstyrka, 8 tim 30 min blev det. Det tycker i alla fall jag är mycket bra, någon som kan jämföra med samma förutsättningar?
     
  11. zaq

    zaq Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    350
    Mottagna gillanden:
    232
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Huawei mate 20 pro
    Info:
    Launcher, Nova Prime
    Telefon 2:
    Xiaomi mi max 3
    Info:
    Launcher. Nova
    Telefon 3:
    Umidigi F1
    Info:
    Launcher Nova prime.
    Platta:
    Microsoft Surface 3 pro
    ROM:
    win 10
    Info:
    i7 8gb ram 512gb sd
    Om mindre kineser typ Maze så måste det sägas att de ofta är väldigt ofärdiga vid släpp och får uppdateringar som ändrar förutsättningarna för dessa tester rätt radikalt. Flera som jag haft har blivit betydligt bättre efter uppdateringar. Jag såg att bluboo S1 inte ens har automatiskt ljusanpassning än trots att den har ambient light sensor. Troligen fixas detta i en uppdatering? Men säker kan man aldrig vara. Det kan var omöjligt att få allt att samarbeta.
    GsmArena väntar i alla fall inte med deras tester till det kommit uppdateringar. Så att helt gå efter GsmArenas omdöme är omdömeslöst. Men de stora drakarna som Xiaomi, Vivo osv släpper som regel betydligt mera testade och säkra produkter, out of the box. även om dessa också behöver uppdateringar ibland för att bli riktigt bra. Det känns som om i stort sett alla kineser tar ansvar för sina telefoner väldigt länge efter att den släppts, och det känns riktigt trevligt!
     
    Last edited: 12 aug 2017
    wiper, Ekman och Ara gillar detta.
  12. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har efter uppdateringen inte haft en enda omstart, verkar lovande. Märker ingen direkt skillnad annars, hade en lustig egenhet med Waze och Spotify innan, de ville inte hitta något nätverk när jag var ute på glesbygden och körde, verkar funka bättre nu. Gick dock bra att ringa hela tiden. Kameran är verkligen ingen höjdare, den är rätt snabb men verkar ha lite problem att fokusera rätt och bilderna ser rätt tråkiga ut överlag. Inget jätteproblem för min del, som det verkar nu funkar den fint att använda. Får väl se nästa vecka hur den presterar på jobbet med lite mer användning.
     
    Ara gillar detta.
  13. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Kul att höra och tråkigt med kameran.
     
    Ara gillar detta.
  14. platburk

    platburk Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jan 2017
    Inlägg:
    719
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

  15. Droid113

    Droid113 Guest

  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Absolut inte, men han gör inga ingående tester överhuvudtaget.
     
  17. Droid113

    Droid113 Guest

    Då får du glo igenom alla hans videos sedan två år tillbaka så lär du byta uppfattning. Nästan allt han unboxar resulterar i att det haglar superlativ. Gäsp.
     
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag vet, det är hans stil. Det gör honom inte köpt. Däremot gör det honom ointressant för mig.
     
    Last edited: 14 aug 2017
  19. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Vilken rackarns tur att jag inte hoppade på och blev betatestare av denna lur (läs köpte den). För den verkar ju vara ofärdig i mjukvaran och kameran är ett skämt. Det är en tråkig trend att vissa tillverkare hastar ut telefoner som inte kör ett stabilt OS och sedan får stackarna som köpt den hoppas på att det löser sig med framtida uppdateringar. Jag har haft telefoner från Xiaomi, Leeco, elephone, oukitel, doogee, siswoo mfl och Xiaomi och Leeco har de i särklass stabilaste men även mest prisvärda telefonerna.
     
    tpalsson gillar detta.
  20. kr0wl

    kr0wl Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag var ju inställd på att det skulle vara på det viset så det funkar. Tycker det gäller för nästan alla nya produkter, både spel och annat tyvärr. Hoppas bara att det kommer lite uppdateringar med jämna mellanrum, jag gillar storleken och formen på mix, byggkvaliten känns gedigen också. Men jag kan väl erkänna att jag ångrat att jag inte köpte en xiaomi emellanåt...