Dual SIM-telefon

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av BOP, 11 feb 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Powerponken

Powerponken Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaaa, tänk vad jobbigt det måste vara med SÅN import:-D. OCH så omfattande den måste vara:-D. Näää, det finns ju många "anledningar" att vägra service kan man tänka. Tycker det var populärt med fuktskadad för några år sen och folk klagade men nu har jag inte hört nåt sånt på länge.

Det var snabbt det men du lämnade den direkt men om jag t.ex skulle skicka den så skulle det säkert ta en månad men det jkan det ju ta om man lämnar in i Sverige också och mer därtill.

Joo, det kan ju vara roligt att prova nåt nytt det är sant men har man hittat nån bra modell man har goda erfarenheter av så känns det ju tryggt att rekommendera den.
    Ahaa, det är så det funkar - då har man lärt sig något den här dagen också:-).

Kanooon å veta!!

Får man fråga var i Norrland de olika operatörerna fungerar bättre i hans fall? I mitt fall så är det tvärtom - hemma fungerar Telia fläckfritt. När jag åker till stugan på gränsen mellan Västernorrland och Jämtland så blir det darrigt också med Telia men det fungerar att surfa om än långsamt. Inomhus så kan det ofta bli brutna samtal men går jag ut på vägen eller på källarbacken så går det bra:-). Vädret spelar in en del också. Jag tycker inte det gör så mycket. Är man i stugan så sitter man ändå inte i telefonen eller surfar - då pysslar man med annat icke "uppkopplat"-relaterat:-).
    Fick testa Net1 mobilt bredband och det blev det rejält flås med men det lilla surfandet man gör där motiverade inte byte - det gick långsammare hemma i staden dessutom och DÄR är det ju bättre med Telia då där man surfar mycket.
    Så för min del tror jag inte att Tre/Hallon är nåt att tänka på - Tre har nog inte byggt ut så det täcker norrländsk vild/ödemark:-D...för lite cash att tjäna där misstänker jag.

Jag var mest rädd för att telefonen skulle bli oanvändbar om jag köpte med bara 2100 MHz men så tycks det ju inte vara när man läser på sidan jag pekade på tidigare.

Last edited: 6 jan 2014
  2. mfm

mfm Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jo jag är lite rädd att den ska vara för stor bara, pappa har en 3,8"-mobil nu... Men går den ner i fickan så är det bara att vänja sig, mindre än 4,5" ska han inte ha i allla fall.

Jag var i Sydkorea när den första Galaxy Note lanserades och då skrattade jag åt hela konceptet med så stora telefoner, men nu har jag köpt det (så länge den går ner i fickan bara).

I södra Norrland, men redan på E4an norr om Uppsala börjar Telias dåliga täckning, väldigt ofta är det Edge (som funkar så dåligt att det timear ut, det går inte ens att surfa långsamt) och inte sällan "ingen täckning". Tre har i alla fall 3G-täckning typ hela E4an (kanske någon minut ingen täckning om man har otur).

3. Powerponken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Joo, det är sant att går den ned i fickan så är det ju bra. Jag har en HTC Desire S genom jobbet och den har 3,7" och bara den skillnaden från min egna 3,2 gör det mycket mer lättläst och sen kanske HTC:s skärm är tydligare - den var ju bland de bästa på den tiden. En telefon som jag gillar skarpt.

Jag brukar ha luren i skjortans bröstfickor och där är jag rädd för att en 5,5" skulle bli för stor så därför hade jag siktat in mig på 4,5". 3,7 känns ju mer vilsamt för ögonen än 3,2 och då måste ju en 4,5 vara ännu bättre men ändå inte gigantisk.

Jaa, när en kollega fick en sån som jobbmobil så tyckte jag att den verkade nästintill otymplig men det verkar ju vara trenden tydligen med större skärmar. Minisurfplattorna måste väl dö ut som segment då eftersom telefonerna blåses upp storleksmässigt kan man misstänka,

Reser du i jobbet i Asien eller är det resande för nöjes skull? Du verkar ha varit på många ställen:-).

Hmmm...konstigt att det är så med Telia där nere. Att Tre fungerar bra efter E4:an var en mindre överraskning. Tele2, Comviq, Telenor m.fl "nya"(jmf med Telia) operatörer har satsat mer på tätbebyggda områden och vägar dit genom åren. Tele2 funkade bra i Östersunds kärna men man fick inte komma alltför nära utkanten av staden för då började problemen med brutna samtal och ingen täckning - så var det för tre-fyra år sen då det upphandlades ny teleleverantör. Nu kanske det fungerar bättre men jag skulle inte våga satsa alltför mycket på ett vad.

4. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag provade en kompis Note förut och då fick den inte plats i fickan när man satt och hade plånboken i samma ficka. Men jag testade A850 nu och då går det, så verkar som om fickorna blivit större eller något...

En på jobbet har sin Galaxy Mega (6,3") i bröstfickan på skjortan så det ska nog gå bra med 4,5" också.

Jag reser både i jobbet och privat.

Powerponken gillar detta.
  5. Powerponken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tjaaa, kanske fickorna har blivit större också precis som lurarna:).

Jag tror att en 4,5" går ner lätt i bröstfickan på skjortan också utan att den sticker upp alltför mycket. En 6,3" sticker väl upp en hel del misstänker jag om man nu inte har väldigt djupa skjortfickor:-D.

Jag får tacka och bocka för den givande konversationen - det återstår för mig att bestämma mig om vilken lur det blir men som det känns nu så är det S750 som känns mest rätt.

6. Powerponken

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu är en Lenovo S750 beställd hos Etotalk.com så nu är det bara att vänta:-). Rootad, Kines-appar eliminerade och med Etotalks egen ROM. Bara att tuta och köra sen förhoppningsvis:-).

7. mfm

Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag fick min andra A850 och men tyvärr fungerade inte den nya uppdaterade ROMen så bra som den borde. Vid uppstart eller om man slog på/av ett SIM-kort så kom det upp en setup-wizard som kraschade. Ganska dåligt måste jag säga, de måste ju sett det varje gång. Klagade och fick en ROM-fil som jag fick flashade men det blev samma fel igen förstås.

Problemet är att man inte kan ta den nyaste versionen från den ROM de utgått från eftersom den inte har svenskt språk (och har ryska som förvalt språk).

Fixade det till slut med en hel del meck och trolleri, men fick lägga två kvällar på det, inte så roligt.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.