Problem: Dualsim och ursprung för inkommande samtal

Diskussion i 'OnePlus Allmänt' startad av plexuz, 27 aug 2021.

  1. plexuz

    plexuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag har problem med att min telefon inte visar från vilket simkort inkommande samtalet kommer. Det visas inte på skärmen för svara/avvisa men däremot dyker det upp en indikerande ikon när samtalet väl är besvarat. Avvaktar jag någon sekund kan jag bedöma om jag ska svara med [företag] eller wazzzzaa... typ. Hanterbart men irriterande.

    Jag tror inte alltid det varit såhär men jag vet inte vad som är orsaken. Om det kan vara uppdateringar som förstört eller för att jag börjat använda wifi-samtal (har just nu avaktiverat wifi det för ena kortet).

    Är det fler som upplever det här problemet? Vad har ni för inställningar när det gäller wifi-samtal?

    Kör en Oneplus 7T Pro uppdaterad körandes Oxygen OS 11.0.2.1.HD01BA men jag bedömer problemet som aktuellt för likvärdiga modeller.
     
  2. dagr

    dagr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2011
    Inlägg:
    688
    Mottagna gillanden:
    436
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    OnePlus 9 Pro, 8 Pro, HTC M9
    På min OP 8 Pro med 11.0.8.8 så syns siffran 1 eller 2 vid bilden på luren man trycker på för att svara. Det indikerar vilket av SIM-korten samtalet kommer in på. Både på låsskärmen och när telefonen är upplåst (då syns det i dialogen i överkanten).
     
  3. plexuz

    plexuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag misstänker att det är det är Wifi-samtal som förstör för telefonen att visa vilket sim-kort som samtalet inkommer på. Jag kan inget om bakomliggande tekniker men det känns inte som ett orimligt antagande.

    Bifogar skärmdump på nyss inkommet samtal utan simkorts-siffra.
     

    Bifogade filer:

  4. GmbH

    GmbH Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2012
    Inlägg:
    2 160
    Mottagna gillanden:
    999
    Telefon:
    S23

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S23
    min visar oxå med siffrorna 1/2 ,vilket nr som använts