Fråga: Dubbla sim?

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Adder, 31 mar 2017.

  1. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Finns det att köpa sån där SIM-tray för dubbla sim till S8+?

    Samt funkar det att kombinera operatörer? Har telia i jobbet & telenor privat.

    Edit: tänker ju att de borde vara möjligt att rätt enkelt 3dprinta nåt sånt här?
     
    Last edited: 18 jun 2017
  2. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Du måste ju ha en telefon som har stöd för det. Det är inte så enkelt som att stoppa in ett nytt sim-tray i en vanlig S8+ om det är det som du menar.
     
    jnsson gillar detta.
  3. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 207
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Så du menar att det moddet man kan göra i s7 & s8 inte fungerar då? Blir ju samma princip?

    Edit: Så det måste vara en s8 variant med dual sim. Men säljs s8 dual sim varianten utan en sim tray som stödjer dual sim?
     
  4. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 807
    Mottagna gillanden:
    1 342
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Du måste ha en dual sim modell. Sen kan du säkert modda den att ta dubbla sim och minneskort samtidigt om det är vad du syftar på då det är en populär mod. Men du kan inte modda en single sim till att ta dubbla sim med hjälp av en ny sim tray
     
    jnsson gillar detta.
  5. Adder

    Adder Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2011
    Inlägg:
    353
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Är inte detta bra komiskt.
    PH sa att Samsung blir sura om de skulle köpa in en lur från annan butik i eu som hade dual sim. I mejl till dem säger de att marknaden för dual sim fanns inte här bla bla. Och nu några månader senare finns den att köpa.. dock bara +.
    Är operatörerna fortfarande rädda för dual trotts Honor mfl? Och de styr samsungs utbud?

    Screenshot_20171126-190005.png
     
  6. ayla85

    ayla85 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    97
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Beställde en S8 plus Dual Sim G955FD från Ebay. 499EUR inkl frakt från UK. Jävla kanonpris :P Hade egentligen inte tänkt plus modellen men då priset var exakt detsamma mellan de två så slog jag till på en plus. Bättre andrahandsvärde om inte annat.

    Borde komma om en dryg vecka.. ska bli kul att prova samsung igen efter många års frånvaro. Senast samsung var S2..