Dubbla sms signaler

Diskussion i 'Desire Z' startad av iorsson, 22 mar 2011.

  1. iorsson

    iorsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej...

    Som överskriften lyder så har jag problem med att jag får dubbla sms signaler varje gång jag får ett meddelande eller mail.
    Jag använder gosms och jag har inaktiverat medelandeljud i standard appen och likaså i mailen. Men ändå så kommer det dubbla ljud när jag får sms. Dels den i Gosms valda signalen och även systemets standardljud.
    Jag har avinstallerat gosms och installerat det igen men problemet kvarstår.

    Det har fungerat förut och problemet uppstod när jag hade rootat och körde in Virtuous v1.0.1. Jag kan dock inte hitta någon med samma problem i XDA-forumet i Virtuous tråden.

    Frågan är tidigare ställd i tråden "frågor som inte kräver en egen tråd" men eftersom ingen lösning hittades så skapar jag en egen tråd. Hoppas det är ok.

    Hoppas nu att någon har något smart tips som jag kan testa för att lösa mitt problem.
     
  2. jishi

    jishi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    610
    Mottagna gillanden:
    51

    MINA ENHETER

    Jag kör Handcent, och lider inte av ditt problem.

    Jag har stängt av "Received notification" _HELT_ i "Messages"-appen (original) och det verkar också voida ljudsignalen.

    De notifieringar du får i top-baren, är det från GoSMS eller från "Messages"?
     
  3. iorsson

    iorsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag får notifiering från Gosms.
    Jag har också stängt av "mottaget meddelande" i standardappen men det påverkar inte ljudsignalen för mig.
     
  4. iorsson

    iorsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Testade idag att köra in Handcent istället för att se om det löste mitt problem men det gjorde det inte. Så problemet kvarstår oavsett vilken sms-app som används.
     
  5. iorsson

    iorsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Har nu testat att bara använda standardappen och får ändå dubbla ljud. Dels den valda signalen + en annan signal.
    Begriper ingenting...
     
  6. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

  7. iorsson

    iorsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Japp.. har läst i stort sett hela den tråden och inte hittat någon med liknande problem.
    Jag gör i detta nu en Factory reset för att se om det avhjälper problemet.
     
  8. Hamnbusen

    Hamnbusen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får också dubbla sms och ibland tredubbla.
    Avinstallerade go sms, men ingen skillnad.
    Använder en LG optimus 2x.

    Hjälp!!!!
     
  9. BOP

    BOP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2011
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Kanske lite OT men Jag får inte Ledlampan att blinka när jag missat ett samtal, fått sms eller e-post.
    Det funkade alldeles i början men nu är det borta. Någon inställning som är fel kanske. Alla alternativ är förbockade under skärminställningar.
    Någon som kan???
     
  10. Dracoth

    Dracoth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Testa använda LED me know
     
  11. iorsson

    iorsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2011
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Nu till slut efter ganska lång tid av frustration med mina dubbla sms-signaler så hittade jag lösningen. det var "LED me know" som låg och aviserade också. Jag har själv aldrig ställt in att den ska det men det gjorde den i alla fall. Skönt att det är löst i alla fall. Nu beter sig luren som den ska igen.
     
  12. aforce

    aforce Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tänkte försöka ruska igång den här tråden igen med ett liknande problem! Det speciella med mitt problem är att jag inte har en alternativ sms app och har aldrig haft en installerad men jag har ändå problemet med dubbla sms signaler. Det är bara vid sms som den spelar ljudet två gånger och inte vid andra aviseringar som t.ex. mail.

    Någon som kanske sitter på en lösning?
    Om det kanske går på något sätt se alla appar som aviserar genom ljud?