Duger O2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Droid119, 19 maj 2012.

1. FedEx

FedEx Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    81

MINA ENHETER

Jag är en gammal O2X-ägare som ibland kikar i dessa forum för nostalgins skull :)

Jag körde med CM7 och jag hade aldrig några problem överhuvudtaget. Var väldigt nöjd, speciellt med utseendet och byggkvaliteten.

Dock hade jag nog åtminstone funderat på andra alternativ i den prisklassen. Såg t.ex. att Netonnet har en Motorola Razr för 3000 kr och då tycker jag att den är värd 500 kr mer.

2. D-Droid

D-Droid Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    88

MINA ENHETER

3. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Så fult att vissa hatar lg och tycker att allt suger bara för att det är sånt rykte för den luren. LG har uppdaterat och åtgärdat de flesta buggar som fanns, v20q romen är riktigt trevlig att använda tycker jag.. kör den helt stock utan ens root.. trivs fint. Senare i år kommer ics släppas till den också, så vad är problemet?

Ett exempel bara är htc desire hd, den var ju inte särskillt uppskattad med sina buggar när den kom i början, under tiden har htc fixat det och nu är den telefonen populär. De har nu även släppt en roadmap som säger att den ska uppdateras till ics under året.

Ser ni likheter?

4. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Ja, visst finns likheterna. Men även olikheterna. Jag tror vi kritiska användare skulle vara fullt så kritiska om LG hanterat sanningen på rätt sätt. De lovade dyrt och heligt att uppdateringarna skulle släppas inom kort. Det tog över ett halvår och de höll med om att det var under all kritik. När de sedan släpper GB uppdateringen... Ja sök själv, orkar faktiskt inte traggla detta igen.

Vad gäller stock rommen så har jag batterisug heta duga efter. Innan kunde batteriet (1800mah) räcka runt 2 dygn. nu klarar den bara max 9 timmar. Har försökt men får nog nedgradera :(

Tror nog inte du får in ICS i din LG innan slutet av hösten.

Och för att tillägga så fungerar hårdvaran alldeles förträffligt men ännu inte med en och samma rom.

5. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

vad jag har sett så är lg inte långt efter andra tillverkare med sina updates.. de är definitivt inte för heller utan de verkar hålla sig anonyma i området.
    Du säger 9timmar, men för mig fungerar det klockrent.. upplever t.o.m bättre batteri än galaxy s2. Ics innan hösten..har alla andra redan uppdaterat eller? Sålänge man jämför med majoriteten så märken man att det inte är så illa faktiskt.. det överdrivs rätt duktigt i o2x diskussioner tycker jag :P

6. llama

llama Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    LG har officiellt sagt att ICS uppdateringens tidsplan har skjutits fram till Q3! så ah :(

7. R530

R530 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

och htc säger senast augusti.. så big deal? motorola då? de är ju ett skämt..säger att de inte kommer uppdatera alls om inte det medför förbättringar.. BULLSHIT!
    det är orättvist att jämföra nya telefoner med gamla, ska man jämföra gör det rätt.

Last edited: 23 maj 2012
  8. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Men sedan är det ju också så att HTC redan släppt ics till några mobiler. De som får det senast i augusti är två år gamla. LG har ju inte ens börjat med sin utrullning till någon mobil.

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

9. AndreasLjung

AndreasLjung Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Saken är den ju att det till och med stod på förpackningen när man fick telefonen: uppgradable to Android 2.3 Gingerbread, vilket vi alla kan intyga inte var fallet. Att sen LGs support var och fortfarande är helt värdelös och deras mjukvara ska vi inte tala om... Designa mobiler med bra hårdvara kan dem men mjukvaran: omfg.....

10. MangeS2

MangeS2 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Dom som hatar LG och tycker dom suger kommer nog knappast ifrån ett rykte, utan från oss som haft eller äger en LG.

Jag har en, köpte LG'n och S2'an samtidigt, Men jämnförelsevis så är allt sämre med LG'n.

Kolla vad jag tyckte på sida 1 i denna tråd.
    Däremot så är det förträffligt format på telefonen, lite tung kanske.
    Och Prestandan i telefonen (hårdvaran) borde duga väldigt bra ifall LG nånsin får ordning på mjukvaran.

Men så länge som det är tomma löften och dyligt så kommer jag knappast att köpa LG igen.

11. Droid119

Droid119 Guest

Känns som tråden spårade ur.. Motorola Droid Razr låter inte speciellt lockande. Sen skiter jag i när LG tänker uppdatera O2X till ICS då jag aldrig kommer köra stock på O2X..

12. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Verkar som om Android 5.0 (Namn?) kommer att skäppas före drivisarna till tegran. Rätta mig om jag har fel men är inte ICS till O2X fortfarande utan HW-stöd? Lär nog inte dyka upp mycket före ett släpp runt Q2, nej,q3,nej sept...okt... nån gång under året?... kanske före påsk. :P

Men en gång för alla:
    För mig är telefonen (var för några rommar sedan) ganska ok. Vet att det kommer kunna bli bättre. Stock har jag inget för men stilrenheten i MIUI och hastigheten och stabiliteten hos vissa av de kernals som finns därute är även de magiska. Släpps bara drivisarna från nvidia tror jag att det kan bli finemang.

Det som VI som MER än ringer på telefonen som klagar på lojheten från LG/NVIDIA. Tror att fler än jag känner att telefonen som var spjutspets för ett år sedan fortfarande rent prestanda mässigt är med.
    Finns det även de som trivs med stock är det bara att gratulera. Vi andra djupt sörjande får äran att klaga vidare.
    Men snart släpps en ny telefon, vi som lärt oss något skaffar inte en LG. Men det kommer nog vara de som går i fällan. Det kommer vi nog få höra med O4X och kommande versioner.

Men som många nog upptäckt är forumet för O2X nära döden. Det är få sörjande kvar och även om LG lyckas släppa ICS under Q3 så tror jag inte på mycket rörelse här.

13. orangesanfransisco

orangesanfransisco Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

tycker att O2X duger fortfarande särskilt när det kostar 1999 kr hos teknikmagasinet (butik inte online)

14. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Köpte min ny hos tre för 999 :)
    då duger den i alla väder ;)

15. orangesanfransisco

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

det var ett väldigt bra pris, köpte min för 1999 olåst :(

16. Hallberg84

Hallberg84 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

ja det va då tre reade ut den, telefonen försvann under några timmar och en hel del som köpte (beställde) fick inte nån tele :) :)

men den är oxå olåst :)

great life for me :P

17. orangesanfransisco

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

indeed:)

18. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Duger inte ens som dasspapper

19. Grannen

Grannen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Haft min ett år, och den var skön i början så klart, gick från hero och zte blade.
    Testat massa romar, och kör just nu med en som funkar ganska bra. Dock så har jag den i jobbet och det kräver att allt funkar...inte random reboots osv.
    Kommer dock aldrig köpa LG igen, vare sig TV telefon eller vad dom nu tillverkar...SGS3 beställd. God natt o2x.
    Får du en för 1000:- skulle jag säga kör dock ;d

20. robbzon

robbzon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

du är ju sjuk.
    Vad är fel med den?

Det enda fel enligt MIN åsikt är väl LG's missvisande support och lovord.
    Själva hårdvaran är kvallite, den är robust, känns stadig och gedigen jämfört med t.ex galaxy s2 som känns alldeles för klen och plastig.