Duger O2X?

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Droid119, 19 maj 2012.

1. Tobby

Tobby Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

jag är sjuk

De är helt oförmögna att få iväg uppdateringar till den och när de välfår det så blir det bara sämre. Den startar om sig, lägger på av sig själv när man försöker ringa. Sen har vi mjukvaran över lag. Detta sega helvete. Det borde vara straffbart att släppa ut sån skadlig kod till allmänheten.

2. Sleepwalk

Sleepwalk Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    95

MINA ENHETER

Fast vem å andra sidan köper en mobil för alla dessa jädra uppdateringar å skit? Man byter väl ändå till custom roms så fort man får en android lur i näven. Det gör då jag i alla fall.

Annars kan man väl likagärna köpa sig en dumbphone eller Iphone.

3. speedline

speedline Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    271
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Huawei P20 Pro
    Telefon 2:
    Google Pixel
    Telefon 3:
    Sony Xperia ZX Premium
    Begåvningsreserven är ute på grönbete märker jag. Jag skulle tro att merparten av dem som köper en telefon bara vill att grundfunktionerna ska fungera utan att behöva göra större ingrepp i mjukvaran.

Last edited: 2 jun 2012
  4. slibit

slibit Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    458

MINA ENHETER

Jag bryr mig också väldigt lite hur stockromen beter sig då jag alltid använt custom roms. Men jag kan ju även förstå att det är en ganska liten procent av användarna som faktiskt byter rom. Därför är det ju viktigt att stockromen fungerar som den skall, men detta kan man ju inte direkt säga att lg lyckats med...

Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2

5. dannejanne

dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

Mottagna gillanden:
    9 307
    Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra

MINA ENHETER

Telefon:
    9 Pro, X8 Ultra, Pura 70 Ultra
    Tala för dig själv.

Hur många av de miljoner människor som köpte en LG tror du ens vet vad custom rom är? Du är en otrolig minoritet och din kommentar visar att du inte har mycket förankring till verkligheten över huvud taget.

Du lever i en liten liten bubbla. Spräck den.

6. Wimz3n

Wimz3n Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    60

MINA ENHETER

Precis min åsikt. För ett år sen så köpte jag min LG och det är min första Android. Blev imponerad direkt och sen när förstod det där med rootning och custom rommar så imponerades jag igen.

För de som inte fattar:
    Om LG/nvidia inte släpper ICS kan vi glömma customrommar med hårdvaruacceleration. Dvs. mängder med spel funkar inte + kameran kommer att ha en del bekymmer. Så oavsett om du kör stock eller inte så vill du nog att LG ska uppgradera sina lurar. På samma sätt som man vill byta upp sig i datorvärlden (gäller kanske inte från winxp för vissa :P )
    De sitter nog inte många med win95/98/Me just nu om hårdvaran inte är begränsningen. De som lovordat WinXP emigrerar så sakta till Win7 osv

Att hålla kvar i gammalt är mest för historiker och pessimister.
    Jag hade faktiskt inte brytt mig så mycket om LG/Nvidia gav bort källkoderna till hårdvaran. Känns som löjleri i mina ögon.