Dump av Svensk orginal FW

Diskussion i 'Galaxy S' startad av DigiMan, 20 aug 2010.

1. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Slängde ut tanken på xda, fast det måste ju redan vara någon som tänkt på det tycker jag.. Får se vad jag får till svar. :)

Det enklaste vore ju att bara ändra versionsinformationen till något som kan uppgraderas, eftersom den blåser luren varje gång ändå... Men det låter för lätt... :)

2. discobolus

discobolus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack mickeko! Ska bli spännande att se vad som händer. Du gjorde klokt i att stanna kvar på original. Tyvärr så brickade jag min i samband med en lagfix som gick på tok. Fast nu i efterhand funderar jag över om jag egentligen behövde flasha om den helt och hållet och istället enbart laddat in PDA från JF3 (vilken verkar överensstämma med den svenska) som jag hämtade från samsung-firmwares, och därmed hålla Modem och CSC intakta. Hade det varit möjligt? Eller hade det funnits en risk för att även de varit korrupta?

3. mickeko

mickeko Professional Droid Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Låter otroligt att du skulle behöva flasha om alls på grund av det. Men det är ingen mening att gråta över spilld mjölk sägs det, och vi kan ju inte ändra något oavsett vad som var...

4. discobolus

discobolus Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag skulle byta en lagfix från en annan - varför minns jag inte, det var en rörig dag och en dålig sådan att modda sin telefon - och uninstall-funktionen gjorde mer än vad den egentligen skulle göra. Den var en död fisk i vattnet helt enkelt.

5. kylli

kylli Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Någon som har testat att ändra <CSCVersion> i SW_Configuration.xml, som ligger under system i cache.rfs (som för övrigt verkar vara en zip-fil) från CSC_I9000OXXJM1.tar, från JM1 till JF3?