E-böcker

Discussion in 'Samsung' started by Alice1750, Aug 9, 2011.

1. Alice1750

Alice1750 Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag hade samma problem men fick det löst. Se tidigare inlägg. Lycka till!

Usch...... Nu är jag tillbaka till Point Zero...... Lyckades inte med en annan bok. Jag ger upp :-(

2. hakanl

hakanl Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jättekonstigt. Undrar om den medföljande ebokläsaren på nåt sätt skapar konflikt?

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

3. J0MPA

J0MPA Infant Droid Medlem

MINA ENHETER

När du står under "Hem"-menyn så klicka på "Mina kataloger". Uppe till höger hittar du ett plus-tecken, klicka på det för att lägga till en webadress (lättast är att surfa dit först med webläsaren och kopiera URL-en direkt till sidan med e-böcker och sen bara klistra in den).

Om jag går denna väg (till biblioteket) så fungerar det alldeles utmärkt att låna hem och läsa böcker.
    Om jag istället försöker att surfa dit med webläsaren (oavsett stock eller annan) och låna, så får jag istället bara upp en massa text som flera andra påpekat.

Så, låna alltså direkt via Aldiko så borde det fungera!

4. hakanl

hakanl Kid Droid Medlem

MINA ENHETER

Jag får samma texter även när jag försöker lånaden vägen. Tyvärr inte så enkelt.

Sent from my GT-P7500 using Tapatalk

5. Alice1750

MINA ENHETER

Tack för tipset. Jag la in länken i Aldiko nu men kan inte låna fler böcker just nu. Trots att jag inte kan läsa dem är lånen ändå registrerade. Men jag ska försöka så snart som möjligt :-)

6. Alice1750

MINA ENHETER

Hej! Nu lånade jag direkt via Aldiko, fungerade utan problem. Tack så jättemycket!

7. osdpanthers

osdpanthers Teen Droid Medlem

MINA ENHETER

Någon som vet om Moon+ Reader funkar med biblioteksböcker? Jag har använt Aldiko med gott resultat men är litet sugen på att testa nytt. Provade att dra hem gratisversionen av Moon+ Reader men lyckas inte öppna biblioteksböcker, bara egna.

Just idag är det halva priset på Moon+ Reader PRO för den som är intresserad.