@TigerDejan här kommer lite info, vet du var lite nyfiken
Hämtade ut min scooter igår och efter laddning så vart det ut och köra en sväng. Den var väl packad i extern kartong utanför originalkartongen, frigolit inuti. Man får klippa upp nåt buntband och sedan tighta till handbromsens fäste på stången då de lossat på den för att kunna göra den lite mer kompakt i kartongen. Det ingick en manual, laddare och i mitt fall en bär-rem.
Paketet fraktades först av Zeleris i Spanien och sedan tog DHL över från Spanien -> Belgien -> Danmark -> Sverige och slutdestination. Leveransbekräftelse 24e april, DHL-tracking 28e april och kunde hämta ut den igår 4e maj. Men det var helg så egentligen började väl frakten den 27e. Sen var den i Sverige den 1a maj men då hade vi helgdag. Skulle annars troligtvis bara tagit 5 arbetsdagar skulle jag tro. Jag har haft en del kommunikation med butiken via Whatsapp och de har varit väldigt trevliga och hjälpsamma. Köpt här:
Electric Scooters E-TWOW Official Distributors in Spain
Mina tankar så här långt, det blir lite repetition av vad
@ostguden hade att säga

Över lag måste jag säga att jag är nöjd! Ska bli kul att ha detta som extra fordon för pendling och annat under våren, sommaren och hösten.
- Jag som är MC-förare kan tycka att det känns lite vingligt med så pass små däck och litet fordon i dessa hastigheter. Jag vande mig vid det efter ett tag dock.
- På vanlig asfalt är det inga problem med hårda däck, gupp och sånt går bra med fjädringen. Men på kullersten är det inget kul. Körde ett par 100 m på kullersten igår och allting skakar och skallrar. Grus och gräs gick bra kortare sträckor men det kan vara lite halt.
- Den har en ganska aggresiv gas, det är svårt att gasa lite lagom. Men det är nog en vanesak, jag har ju inte kört så mycket ännu.
- Bromsarna känns bra, bakbromsen är klart mer effektiv men motorbromsen funkar helt ok. Använder man bägge samtidigt går det bromsa rätt snabbt.
- Hel ok lyse fram, kanske inte för att lysa upp i mörker så mycket utan mer för att bli synlig i trafiken, man syns väldigt väl. Bakljuset är inte lika tydligt men bättre än inget.
- I och med att den går i 30-35 så känns det helt ok att köra på bilväg istället för cykelbanor kortare sträckor i stan utan att man är allt för mycket i vägen och långsam.
- I nerförsbacke maxade den 40 men på plan mark gissar jag på 35. Kollade detta i appen Ride with GPS som jag hade igång i mobilen. Har ingen hållare för mobilen så fick kolla i efterhand där jag bara ser snitthastighet och maxhastighet.
- Jag körde 17 km på högsta hastighetsläge och hade 20 procent kvar. Men vet inte hur mycket det går att lita på, när den stod stilla en stund gick batteriet upp 10-20 procent. Det är inte så långt som andra recensioner nämnt men jag väger 83 kg och det var bara 5-6 grader på kvällen när jag körde.
- Det är ett störande högljutt pip när man trycker på knapparna.
- Väldigt robust och bra kvalitétsbygge, det känns inte som att den kommer gå sönder på länge.
- Haken som fäster stången vid stänkskärmen vid nedfällt läge går att använda som krok att hänga påse på, men inte för tunga grejer. Det borde inte vara nån fara då den är i metall men vore tråkigt om den går sönder.
- Laddaren låter en del den har fläkt som är igång när den laddar.
- Det var inga problem att bära upp den för mina 3 våningar till lägenheten, den är verkligen imponerande lätt för de specifikationer den har.
Jag har kollat runt på nätet och i manualer efter inställningar och på just GT2020 verkar de ha begränsat inställngarna under P-menyn. Det finns bara P1 man kan ändra på medans på andra modeller finns P2 för farthållare och P3 för obegränsad fart tror jag det var. L1-L5 är för att ställa maxhastigheten.
För att nå P-menyn - slå på scootern, tryck ner bromsen, tryck på powerknappen. Tryck på lysknappen för att stega runt i menyn och sedan S-knappen för att välja något. Håll ner bromsen under hela tiden du ändrar saker, släpp den när du är klar.
För att nå L-menyn - stäng av scootern, tryck ner bromsen, starta scootern med powerknappen. Här verkar det inte gå att byta till annat än P1. Ändra till on eller off med S-knappen. Håll ner bromsen under hela tiden du ändrar saker, släpp den när du är klar. Denna inställning är som sagt för att kunna gasa iväg utan att först ta sparka igång med benet.
Visa bifogad bild 84071
Visa bifogad bild 84072
Visa bifogad bild 84073
Visa bifogad bild 84074
Visa bifogad bild 84075
Visa bifogad bild 84076
Visa bifogad bild 84077
Visa bifogad bild 84078
Visa bifogad bild 84079
Visa bifogad bild 84080
Visa bifogad bild 84081
Visa bifogad bild 84082