Nu verkar den Spanska återförsäljaren sälja en E-TWOW GT SE SPORT ( 1000W) modell.
Liknande mod som de gjorde med Monster Sport tidigare.
E-TWOW GT SE SPORT 1000W Color Black
Förmodar att det är det när nya kitet som de lagt in: ( 150 EURO )
KIT SPORT GT
100 EURO mer än den vanliga GT SE modellen så känns helt OK.
Specen lite bristfällig där de nämner 100W istället för 1000W samt lite otydligt hur stort batteriet är men borde ju vara samma som i vanliga GT SE modellen.
Nämner 48km/h i specen vilket då borde vara några kilometer snabbare än den vanliga GT SE modellen med sina 700W.
( sedan vet vi ju alla att deras hastighetsmätare inte direkt är så pålitlig)
Så är man intresserad av en ny E-TWOW och vill ha lite mer kraft i främst i backarna och tittat på GT SE modellen tycker jag också man skall ta en titt på den här.
Lite sugen blev man ju på den här modellen men tycker min Monster Sport funkar fint fortfarande så blir inget köp för mig.
Så kitet ovan är ju också en trevlig nyhet för dem som redan har en GT SE modell och vill få lite mer kraft.
Lite otydligt om det bara är GT SE modellen som går att uppgradera med det här kitet eller också den äldre GT modellen.
De listar de ju en Bluetooth symbol ihop med kitet så förmodar att det också fungerar ihop med en äldre GT modell som förutom mer kraft då också får Bluetooth stöd och kan använda E-TWOW appen.
150 EURO känns ju inte helt orimligt heller.
Moster Sport kontrollen tar de fortfarande 224 EURO för.
Vet inte hur det blir med L1-L5 sedan om det finns begräsningar där om man sätter in den här kontrollen istället.
"With a power of up to 1000W maximum peak and a range of 35-45km limited to 25km / h (by regulations) and between 20 - 25km delimited for private areas."
Last edited: Oct 20, 2021