Fråga: Early Bird

Diskussion i 'Återförsäljare och tillverkare' startad av Redhawk1234, 3 jan 2022.

1. mortuus

mortuus Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    671
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Föredrar också instabox alla dagar i veckan om jag får vällja för det är på vägen hem från mattaffären i en galleria så det är smidigt.

2. Asawi

Asawi Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    4 892
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag hade en dålig upplevelse med EarlyBird i vintras efter att ha varit riktigt nöjd med dem innan dess. När jag hörde tidningsbudet köra förbi vid 3-snåret gick jag direkt till brevlådan men såg direkt att där hade ingen bil varit (det var nyfallen snö, så väldigt lätt att se) och självklart tom låda. Även grannens låda tom. Och inte en chans att något hade kunnat vara där och knycka något.
    Men jodå, påstod de, de hade visst levererat! "Har du namn på lådan, bla bla bla..." Inte imponerad.
    Dessbättre hade e-handlaren (Batteriexperten) utmärkt kundtjänst och efter att vi väntat ett par dagar för att ge Early Bird chansen att hitta paketet skickade de ny vara. Till utlämningsställe... Ett par veckor senare dök originalpaketet upp i brevlådan. Om chaffisen hittat det på golvet i bilen eller om det varit hos någon annan ett tag vet jag inte. Men gissar faktiskt på att det legat i bilen.
    Men mina billiga Apoteapaket får fortfarande gå med Early Bird och hittills har det fungerat bra.

3. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jag vågar tyvärr inte längre låta Early Bird leverera mina Apotea-paket, eftersom jag oftast beställer med nåt från mina recept när jag ändå beställer annat, och det blir extra krångligt att beställa igen när paketet inte kommer fram. Köper man bara receptfria prylar så är det "bara" (det är inte så bara, men du fattar) pengarna man riskerar.

bertone_x19 och Asawi gillar detta.
  4. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 892
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Fattar absolut! Jag skulle inte heller vilja ha något receptbelagt levererat till obevakad brevlåda! Även om Early Bird skulla vara helt felfria (vilket de ju inte är)!

5. Klurre

Klurre Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    847

MINA ENHETER

Ingen som kontaktar Early Bird,kundtjänst? Som har problem med dom.

Twizz gillar detta.
  6. Asawi

Mottagna gillanden:
    4 892
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Jag hade kontakt med dem när mitt paket inte levererades fast de påstod det. Minns inga detaljer annat än att jag inte var imponerad. Trevlig, men inte värst konstruktiv.

7. Knorkas

Knorkas Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    30
    Jo, det har jag gjort när paket inte delas ut tros SMS om saken. Jag har bara fått höra att jag nog har angett fel adress så att en granne har fått paketet, och att jag får fråga runt i grannhusen, eller att kontakta avsändaren och beställa nya varor, för de har noterat att paketet är levererat och efter leveransen har de inte något ansvar! De har inte haft nåt märkbart intresse av att försöka få fram mina paket.

8. NiklasO

NiklasO Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 833
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har ju fått en annan persons Apotea-paket hos Instabox en gång. Det var helt enkelt fel paket i facket. Deras kundtjänst löste det direkt när jag ringde. Fick en annan kod i telefon och i facket som öppnades låg mitt paket. Fick lägga in hennes paket i samma sen innan jag stängde bara men det var ju mindre kul. Early bird har dock aldrig strulat. ;)