Problem: Efter ICS startar om titt som tätt

Diskussion i 'ASUS' startad av castel, 31 jan 2012.

  1. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Klistrar in lite mer info från Asus Gary som huserar på XDA forumet. Undrar vart våra Asus snubbe tagit vägen :rolleyes:

    En användare undrar om Asus Gary är medveten om detta med sänkt speed och andra konstigheter och får detta svar.

    "I actually read most of the threads, even the disturbing ones.

    As for the .13 Patch -1. The patch (besides some other improvements) is intended to solve the random lock/reboot problem after updating to ICS.

    2. This patch has the first updated code string and yes the clock speed changes along with the dynamic core adjustment were set very conservatively.

    3. 1.4GHz is still attainable in performance mode in single core operation. The lowest core speeds are set at 475MHz once load is initiated as already discussed. To date, the users we have contacted with the previous problem are no longer having this issue. We are still gathering data at this time.

    4. R&D and NVIDIA are working on additional code optimizations and we expect to lower the minimum clock speeds in the next release along with dynamic core tuning adjustments. I do not have a date yet for this code update but I am pushing for it before the end of the month. I will provide updates as I receive them."

    Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
    JensNorberg gillar detta.
  2. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Nice!
    Tack för info också. Det är sjukt mycket att tråla igenom på XDA, så det är tacksamt att få infon även här.
     
  3. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Funderade på vad som är orsaken till dessa omstarter och FC. Vi har Tegra 3 som är helt ny och vi är ensamma att använda denna hårdvara.
    ICS också helt nytt och är väl endast vi + Galaxy Nexus som har ICS.

    Ligger problem hos NVIDIA att de inte fått till hårdvaran och drivrutinerna? Kanske är det ICS som spökar eller är det en kombination av dessa?
    Är väl inte direkt okänt att andorid kan ha lite hyss för sig och inte fungera helt 100.

    Är det så att ASUS får ta massa skit pga att NVIDIA & Google inte har levererat hårdvara/mjukvara som fungerar tillräckligt bra?

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
  4. bandcamp

    bandcamp Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2012
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    ICS hos mig iaf. Eller rättare sagt inbyggda appar. Har haft 3 reboots. Dessa gånger var det galleriet+inbyggda video spelarna + trasigt eller extremt kort videoklipp.
     
  5. martikainen

    martikainen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått 3-4 omstarter nu när jag kopierar över filer via SMB/FTP genom ES File Explorer.
     
  6. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Jag tror inte att jag har haft någon omstart. Vad beror det på att en del enheter är felfria och andra inte? Ännu ett exempel på Asus allt för ojämna kvalitetskontroll?

    Sent from my Transformer Prime TF201
     
  7. Lobo

    Lobo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    646
    Mottagna gillanden:
    120
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Jag har en Galaxy Nexus och den fungerar helt klockrent, men jag tror inte att man kan stryka ICS bara för det. Det är ju som sagt annan hårdvara i en tablet.
    Nvidia har jag haft mycket problem med på min HTPC, så det skulle inte förvåna mig om det var där problemet satt. Nån som kört Tegra 2 och har erfarenheter av det?
     
  8. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Har inga större problem med omstarter på min Prime. Fått kanske 3-4st. Mitt stora problem är den sega browsern och att den lätt hänger sig eller FC.
    Browsern var snabbare då plattan hade HC 3.2.

    Haft Tegra 2 plattor och de var rätt lika med Primes beteende att browsern hänger sig eller FC. Omstarter var inte något som hände ofta.

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
  9. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

  10. plun

    plun Android Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2009
    Inlägg:
    5 631
    Mottagna gillanden:
    520

    MINA ENHETER

    Jo ICSbrowsern har stora trubbel, jag bytte routerantenn samt kör chrome så var det problemet fixat.
     
  11. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Uppdatering på G igen. Klistrar in det lilla som ASUS Gary skrivit på XDA.

    ".14 will be released tomorrow (US/TW, WW/DE/Others early next week) ,should solve the power problems that some users experienced after the .13 update."


    Edit: 1.4GHz är tillbaka. De har också "öppnat" fler lägre frekvenser för användning.
    WiFi, GPS, Bluetooth har samma nr som tidigare. Är kerneln som blivit uppdaterade.

    Får väl hoppas denna uppdatering är stabil så de vågar skicka ut den till övriga världen och inte bara för beta testning i USA. :)


    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
    Last edited: 17 feb 2012
    Lobo gillar detta.
  12. castel

    castel Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 dec 2011
    Inlägg:
    104
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Ja och självklart ska vi behöva vänta.
    Visst det är bra att det händer grejer hela tiden på uppdateringsfronten.

    Men jag gillar ändå inte att vi ska behöva vänta längre på en uppdatering som inte bara är en "uppdatering" utan när den faktiskt gör så enheten kan användas.

    Funkar plattan efter denna uppdatering blir det nog en konvertering till US så man får allt direkt.

    //D
     
  13. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    ASUS Gary
    " The WW/DE/CN releases will be out early next week, probably by Tuesday at the latest. Each release has to go through Google CTS and they are presented at the same time."

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
  14. BJ_

    BJ_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    jag börjar bli tröt på ASUS nu.

    Först så får man två stycken som har pixel fel (MM bytar utan problem)
    Sen får man en som startar om typ fem sex gånger i timmen.

    Måste dock skriva att de med pixelfel inte startade om hela tiden.

    Men har man lagt ner 6000 tusen kroner så tycker jag att man kan förväntat att få en fungerande produkt.

    Väntar med spänning vad ASUS Sverige gör ått saken.

    För det är ingen bra reklam med så många missnöjda kunder på en annars bra platta.

    Björn
     
  15. BJ_

    BJ_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag menar att ASUS var rätt så aktiva på forumet innan plattan släptes men var är de nu när problemen kommer?
     
  16. Andreas527

    Andreas527 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    685
    Mottagna gillanden:
    170

    MINA ENHETER

    Håller med. Gick bra att vi aktiv innan release då allt var frid och fröjd. Men inte nu när det blir problem och folk vill veta vad som händer. Riktigt dåligt.

    Visst ASUS skickar ut uppdateringar men vad hjälper det då problemen kvarstår och endel av problemen sitter i hårdvaran.
    Börjar faktiskt bli lite less på allt runt android och att vi som kunder alltid får känna oss som beta testare. Ska väl inte vara så svårt att släppa en produkt som fungerar speciellt då de kostar närmare 6000:-.

    Hade höga förväntningar på ASUS Prime och ICS. Allt lät ju så bra innan release.

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk
     
    castel gillar detta.
  17. Gnopps

    Gnopps Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    332
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Yeps. Mitt intryck innan min första Asusprodukt var bra: aktiv i sociala medier, bra kvalitet och framme i utvecklingen. Nu när jag äger min första Asus är intrycket att de flytt sociala medier när det blev hett om öronen, urusel kvalitetskontroll och framstressade enheter.

    Sent from my GT-I9000
     
  18. BJ_

    BJ_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2012
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick just svar på deras Facebook sida att uppdateringen som fixar problemet ska komma i början av nästa vecka.

    Vi får hoppas att det funkar.
     
  19. Jonerik

    Jonerik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jan 2010
    Inlägg:
    91
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Förlåt om jag är lite OT, men hur ser man om man har fått kamerauppdateringen. Jag fick meddelande om ICS-uppdateringen direkt när jag satte igång plattan men kan inte komma ihåg om jag fått den efterföljande uppdateringen för kameran.
     
  20. Attackapan

    Attackapan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kamerauppdateringen kom upp automatiskt när jag startade min prime. Sökte sen efter den vanliga uppdateringen så kom den upp också :-)