Fråga: Efter uppdateringen 2.3.5

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ljungbacka, 8 okt 2011.

1. 007Magnus

007Magnus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

2.3.5 är den sämsta uppdatering som jag varit med om i alla kategorier av prylar, Pc med windows inräknat. Gav mig ingenting nytt som jag behövde.
    Istället är det massor med omstarter varje dag (3 senaste halvtimmen), sämre batteritid, ful scrolleffekt och att hela systemet är klart segare.
    Ibland så märks det att hela homescreenen laddas om då man kört en bunt appar ett tag, av någon anledning.
    Så var det aldrig tidigare.
    Har aldrig varit med om att en uppdatering förämrat någotonting så gravt på samtliga punkter.
    Känns som Samsungs variant på Windows Me.
    . Och det är sämsta möjliga betyg.

Så mitt enkla råd till dom som sitter med 2.3.4 är att undvika 2.3.5 som pesten. Risken är mycket stor att ni får samma problem som ett mycket stort antal användare i den här tråden. Varför inte alla fått problem vet jag inte, bara att det skett för tillräckligt många för att det ska vara värt att chansa. Gör åtminstone en nandroid backup innan (kräver root) om ni måste testa det.

Last edited: 14 okt 2011
  2. tokayto

tokayto Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Hade full laddat i morse och det var 100 % batteri inom 2 timmar blev det 75% jag lyssnade bara 20 min musik och det blev så. Jag förstörde min mobil med den här uppdateringen. Det finns säkert fördelar också med den här uppdateringen men batteri tiden är viktig så nu blir det odin och 2.2.4 igen...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

3. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Bet i det sura.. och gjorde factoryreset på telefonen nu på morgonen. Har kollat batterianvändandet sedan jag gjorde uppdateringen och inte en dag har os:et legat under 70 %. Kollegans ligger samtidigt på 20%. Hoppas detta fixar till min telefon ...

4. nimbe

nimbe Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia, Tele2
    Telefon:
    iPhone 6
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S4
    ROM:
    Stock
    Platta:
    iPad Air
    Gör backup, gör återställning, kör tillbaka backupen, problem löst !

5. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    rapportera gärna hur de gick i tråden när du vet :)

6. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Önska de va så lätt. Jag har precis gjort detta. Löste inte problemen. Sen är jag inte ensam. Massor med missnöjda här på forumet.

7. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Om du vill köra 2.3.5 så tycker jag du ska testa KI3, har inte testat KI8 men vad jag kan se "mellan raderna" så är den stabilare

8. Henkulah

Henkulah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har läst någonstans att det har med wi-fi att göra.
    Prova stäng av den, och se om det blir omstarter.

Den som kom på det från början (vet inte vem) borde också haft något program som körs (s.k. App) vilket integrerar med wi-fi fel på något sätt. För det är förjäkla skumt att att bara en del har problemet när hårdvaran och mjukvaran är likadan i telefonerna.

Jag har inte problemet, men är nyfiken på varför det händer av olika orsaker, dessutom är jag hjälpsam om jag märker att någon är villig att lära sig och därför försöker jag hjälpa er som har problem.

2.3.3-4-5 har fungerat ypperligt för de flesta. Men jag förstår att du känner som du gör, men det är ingen anledning att forma det som om att allt hade med uppdateringen att göra och inget annat (detta borde jag även säga till 007Magnus här nedan). Det ligger på dina egna axlar att se över vad det är för fel, inte Samsung. Telefon fungerade för dig, du använde den, uppdaterade och någon mjukvara är inkompatibel med uppdateringarna. Jag tror knappast Samsung ställt till med vad du upplever är fel. Speciellt inte efter att ha läst att du gjort återställning, det till en början fungerade, sen när apparna trillade tillbaka in så kom också problemet tillbaka. Dra en slutsats så kommer du fram till samma som jag.

Men fan om jag har fel, då får jag uppfinna citronäpple och bita i det! :D

Prova med samma som jag föreslog ovan, jag är nyfiken på att se om det löser problemet. I såna fall är vi en lösning på spåret.

Jag är nästan 100% på att det är ett programfel. Att det skulle ha med själva uppdateringen och hårdvaran att göra är ologiskt. Men jag utesluter inte att det kan vara så.

Sannolikheten att problem uppstår är lika stor som sannolikheten att du och ovanstående har samma app installerad som bråkar med era telefoner. Det kan vara något program som ni litar blint på eller anser er behöva väldigt mycket och därför inte granskar det. Skriv en lista över era appar och jämför så kan vi börja dra slutsatser efteråt.

Att varna för en liten uppdatering att sky den som posten när bara ett fåtal fått problem tycker jag inte är på sin plats. Ingen har gjort ordentligt arbete för att kunna säga att det är uppdateringen / telefonen som ställt till det utan bara sätter sig ner och gnölar av sig mot forumet.

Backup är alltid bra att göra innan, men få klarar av att skaffa root access till sin telefon. Jag kanske borde göra en guide för 2.3.5. Om tillräckligt många skulle vilja det kan jag göra det.

Byta kernel.. Försvinner inte alla fördelar med den nya då? :cool:

DigiMan gillar detta.
  9. Osyx

Osyx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8
    Telefon 3:
    OnePlus 8 Pro
    Jag har inte haft ngt prblm med ngt förutom de otroligt irriterande blå grejorna, men bara åt sidorna upp o ner är ganska snygg tycker jag:-)

10. kaycee

kaycee Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Honor 8
    Jag brukar vara skit kinkig på buggar, omstarter osv.

2.3.5 funkar bra för mig, det enda att man kan säga något om är ikonen om att vibben e på och den blåa markeringen i sidan, annars tycker jag att det funkar och jag har KI8

11. S-Droid

S-Droid Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    742

MINA ENHETER

Ki3 är den läckta 2.3.5 rommen som kom strax före ki8

12. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Efter 6+ timmar med resettad telefon är den mycket snällare på batteriet, för närvarande ligger os på ca. 32 % jämfört med tidigare över 70 %. Detta efter att ha återinstallerat alla appar och konfat om så det är nästan som före reset, dvs en hel del mer användande under jobbdagen än i vanliga fall... För min del har det fungerat mycket bra att göra en fabriksåterställning.

13. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Gör en factory-reset.

2.3.5 är ap-bra om man gör rätt.

14. Nisseaktersnurra

Nisseaktersnurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

efter 2.3.4 så startade telefonen om många gånger på en dag men efter 2.3.5 så har det inte hänt en enda gång,batteriet håller mycket bättre nu och wlan mottagningen är oxå bättre,dessvärre saknar jag en uppdatering så vanliga mobil mottagningen blir bättre.

15. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Jag tycker definitivt det är på sin plats att varna för uppdateringen.
    Just av den anledningen att vi inte riktigt vet vilka appar som är problemet eller varför. Jag menar, det kan mycket väl vara så att det generellt kan vara en viss klass eller typ av appar som ställer till det. Apparna kanske använder en specifik del av android 2.3.5 som gör att det blir omstarter. Då kan det mycket väl vara så att det inte är bara en specifik app som vi har gemensamt, utan det kan uppstå för en mängd appar utan att vi vet om det i förväg.
    Bara den vetskapen att man inte kan lita på systemet och installera valfri app från market (som tidigare) tycker jag är helt klart tillräckligt för att varna.
    Root är inte så komplicerat. Och med en nandroid backup så kan man lätt återfå sitt tidigare system. Tycker att dom som har lite vilja att fixa saker ska göra det innan man vågar sig på denna uppdatering. Dumt nog gjorde jag själv ingen nandroid då jag blint litade på att Samsung släppte något som i alla fall inte startar om hela tiden (beroende på vad man har installerat). Nandroid tyckte jag bara behövdes för moddade ROM;ar i betastadier.

Men jag håller med dig om att vi borde jämföra vad vi har installerat.
    Har en liten känsla av att det kanske kan vara olika home launchers. Kör själv med ADW-ex. Märker att den laddar om ikoner mm på skrivbordet. Liksom refreshar det. Något som aldrig skedde före 2.3.5.

16. henryTheRegicide

henryTheRegicide Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

jag hade problem med omstarter och annat (gick inte att koppla mot audi utan ettor) det visade sig, efter lite experimenterande att det var google översättning som spökade. Kanske är det oftast nån enstaka app eller tjänst som är boven efter uppdateringen?

17. henryTheRegicide

henryTheRegicide Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Wifi* och inte audi, och jag rykte att swype blivit bättre...:-)

18. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har tagit bort Wordfued. Inga omstarter idag lördag än så länge. Får se om detta håller i sig.

Nästa reboot så provar jag att avinstallera Google Translate som jag har också installerad.

19. 007Magnus

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

GAv upp den. Har lagt in en fräsch Batistarom istället.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1162715
    Inga problem alls so far.
    Får se hur batteritiden blir på den.
    Det är ju faktiskt mycket mindre strul att roota o flasha rommar på galaxyn än att köra med det superstruliga Kies.
    För mig som tidigare hade en Acer Liquid så är det mycket smidigare att roota o lägga in nya rommar på S2;an i jämförelse.

20. joker

joker Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

De kommer tillbaka när det laddats klart för mig iaf.

MEN mina appar byter plats vilket är sjukt störande, om jag t.ex. har fyllt 7 sidor med appar så är det sedan 10 halvfulla sidor, vad är det för fel egentligen ?!?