Fråga: Efter uppdateringen 2.3.5

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ljungbacka, 8 okt 2011.

1. Osyx

Osyx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8
    Telefon 3:
    OnePlus 8 Pro
    För mig så hoppar alla ur, Sedan kommer dem aldrig tillbaka och då blir det skitsvårt att hitta sina appar, då det blir att de lägger säg lite hipp om happ och aldrig fyller ngn sida:-\

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

2. Jontelitokd

Jontelitokd Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    376
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google P8P
    Såg att någon annan fått upp "Vibrations" ikonen även när ljudet är på, hur löste man detta? om någon hittat en lösning.. :)

3. Nisseaktersnurra

Nisseaktersnurra Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

efter att ha använt uppdateringen någon vecka nu är jag irriterad på att den känns segare och skärmen reagerar dåligt när man rör den,inte alls nöjd med 2.3.5,var bättre med 2.3.3 då var den mycket snabbare och det hände grejer när man rörde skärmen, 2.3.4 var en katastrof med alla omstarter titt som tätt,dom behöver skicka ut en ny stabilare uppdatering omgående,har t.o.m färre appar nu än med 2.3.3 då jag återställde den totalt och inte tog dom appar som jag inte använde.

4. skrewie

skrewie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16

MINA ENHETER

Mumms ! 2.3.5 är så jävla bra :) Batteritiden är inget man kan klaga på nu.

A den där ikonen är framme på min hela tiden,,,,,, "vibrations" ikonen dvs... lite störigt !

5. Ahlm

Ahlm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei p20pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei p20pro
    Efter några dagar så verkar det som den har stabiliserat sig.
    Har inte haft någon omstart på 3dagar.
    Batteritiden är längre.
    Laddade igår fullt kl.11, använde den som vanligt med GPS, wifi, och en jäkla massa facebook, wordfeud (kom en uppdatering på wordfeud igår).
    Batteri efter 24t låg på 57%.

Peppar peppar :P

6. defaultusername

defaultusername Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta är en feature, inte en bug. Om du vill få bort ikonen från notifications får du stänga av vibrations via Settings>Sound>Vibration.

7. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag har lidit rätt mycket av spontana omstarter efter 2.3.4 & 2.3.5. Jag har just nu 2.3.5. Jag har gjort en återställning redan av hela telefonen och sen installerade jag alla min appar och filer. Och luren startar om sig ändå. Så jag började undersöka detta.

Jag avinstallerade Wordfued i förra veckan. Har än så länge inte haft en endaste omstart. Finns det någon som kan bekräfta eller dementera att wordfued har något issue med 2.3.5 på SGS2? Och som har kört de längre än 1 vecka då. :P

8. Osyx

Osyx Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Google Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Apple iPhone 8
    Telefon 3:
    OnePlus 8 Pro
    Jag har inget problem med Wordfeud har använt den länge:-P

9. robboten

robboten Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Jag körde in .5 också häromdagen och blev för det första extremt nöjd med att batteri-tiden ökade med nästan dubbla. Så otroligt skönt! Förr hade jag ca 10 timmars batteri och nu kan jag köra upp till 18 timmar med en helt normal användning för mig.

Men så i förrgår började den starta om sig, ca en vecka efter installation. Självklart blev jag orolig och tänkte att det kanske inte var så bra uppdatering ändå. Sen såg jag att fler hade problem, då undrar man ju.

Sen började jag fundera på varför det kom efter nästan en vecka.. Och då kom jag på att jag nyss uppdaterat en massa applikationer. Dock var inte wordfeud en av dessa utan den har inte varit problem med. Nu har jag ominstallerat de applikationer jag uppdaterat under veckan och än så länge verkar den inte starta om. Så som någon här i tråden nämnde tror jag det har med någon lurig applikation eller ev att det blivit fel i filsystemet på sd-kort. Vi får väl se... men ett tips hur som helst, kolla era minneskort och apps!

10. robboten

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

Kom på att jag också hade ADW men avinstallerade denna och kör nu Go Launcher istället, såg att någon annan hade samma...

11. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    fan.. verkar som de är sjukt random de här med spontana omstarter. Vet inte vad jag ska dra för slutsats av detta som ni skriver :(

Har fortfarande inte fått någon omstart.. :)

12. Chilaq

Chilaq Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

De 2 ggr min mobil startade om sen 2.3.5 var när jag satt hemma kopplad till Wifi. Fast mobilen låg helt orörd med skärmen på...
    Jag har upptäckt att wifi drar mer soppa än datauppkopplingen och det kanske är wifi´n som orsakar omstarterna?
    Nu har det inte drabbat mig så hårt och omstarterna är något som jag anser hör till en smartphone, men visst blir man lite orolig om det fortsätter eller blir värre!

Från 2.3.3 till 2.3.4 funkade mobilen galant. Misstänkte en omstart vid 2.3.3, men kan inte bekräfta det till 100%.

13. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    å där kom omstarten.. De va inte wordfued då mao.. :(

14. robboten

Mottagna gillanden:
    28

MINA ENHETER

O det är nog inte wifi heller då jag alltid kör det hemma och tidigare under veckan inte haft problem. I så fall kombon wifi-fulapp/sd....

Jag kan också bekräfta att omstarterna skedde när jag inte ens hade den i handen utan den bara låg på bordet.

15. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Mina omstarter har varit både när telefonen har legat idle och även hänt en gång mitt i ett samtal. Så de verkar inte som de finns något direkt mönster när omstarterna sker exakt iaf.

16. 200dl

200dl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

OM det inte hjälper med en total wipe av SD-kort och fabriksåterställning låter det som att det är dags för ett besök hos doktorn. För luren alltså...

17. twisted1

twisted1 Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    205

MINA ENHETER

Du har inte en d-link router? En dir-655 kanske?

Många som haft problem med d-link, normalt sett drar wifi mindre än data.

18. skipunk

skipunk Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    25

MINA ENHETER

Jag har en dir655. Kan säga så här, jag använder sällan wifi.....

19. Henkulah

Henkulah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag använder Zeam launcher tillsammans med appen No-wallpaper. De i kombo höjer i sig batteritiden rätt mycket bara dem. Jag är så nöjd med 2.3.5 så jag stannar på den ett tag och undervoltar. Har just gett mig på Chainfire 3D som ska ordna med drivrutin mellan app>GPU så den inte snor så mycket ström och även bättra på grafiken en aning. Får se hur pass mycket skillnad detta gör, men förväntar mig att det ska bli en gnutta bättre.

Måste älska alla Auto complete fel ;D
    Finns hela internet sidor dedicerade till detta fenomen.

Håller med om att det är skönt att ha bättre kontroll över det man gör och framför allt.. det man använder!

Hm, få se nu. Hur sparar man batteri.. Ja just det, man sänker prestandan och lägger in små knep för att få till önskat resultat. Det du upplever är början på en förbättring, de finslipar den med kommande uppdateringar.

Det känns som att de kunde placerat den någon annanstans, det har du rätt i.

Om du inte är torsk på hur snyggt allt ser ut så är Zeam skön. Den sparar batteri, men lite klenare grafiskt. Vill du bara ha det snyggt kan SPB Shell 3D vara ett alternativ.

Fick en bild framför mig..
    Det var en som stirrade på sin telefon i timmar och plötsligt så hände det!!!

Men hur upptäcker ni det när den är idle.. Glor ni på era telefoner när ni inte använder dom bara för att se om det skulle hända något? o_O

mrBira gillar detta.
  20. deks

deks Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

kan inte annat än hålla med:) haft mobilen på i snart 20 timmar och pratat i telefon över 3 timmar + suttit och lekt med telefonen och har fortfarande 53 % batteri kvar :)