Fråga: Efter uppdateringen 2.3.5

Diskussion i 'Galaxy S2 - Allmänt' startad av ljungbacka, 8 okt 2011.

1. kendobendo

kendobendo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:
    OnePlus 7T Pro McLaren + Root

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag ångrar 2.3.5 som fan.. random restarts dödar mig lite för varje dag som går inombords. :(

2. coolermaster99

coolermaster99 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    97

MINA ENHETER

2.3.3 is the way to go!

3. Nabilon

Nabilon Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Har 2.3.4 (från fabrik) och det verkar ju inte som om man vågar pröva på 2.3.5. Inväntar nog ICS eller alternativt en root när det börjar komma ut stabila ICS-romar.

4. Hanneman

Hanneman Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Jag kan inte koppla upp till Samsung Kies efter att jag gjorde uppdateringen. Datorn Verkar inte känna igen usb-enheten som stoppas in i den. :/

5. Favre0811

Favre0811 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Då blir det att behålla 2.3.4, som sagt e den grym just nu. Aldrig haft en smart phone med en sån batteri tid. Kanske ska tänka på uppdatering om ics kommer till sgs2..

6. Henkulah

Henkulah Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Borttagen av användare.

Last edited: 25 okt 2011
  7. Henkulah

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Tänk dig alla som lyckats med sina uppdateringar. Kan tänka mig att de inte postar här. Med all respekt så måste jag faktiskt vara ärlig att säga att här läser du gnällfolkets trådar. De som har random reboots på sina telefoner har förmodligen ram minnes fel. Och det händer såväl på 2.3.3 som 2.3.4 och 2.3.5 att uppdateringen sen utlöser problemet, om vi säger såhär.. Någon gång måste du ändå uppdatera, och blir det roligt att få veta först då att du har ett fel på telefon? Förmodligen inte. Prova uppdatera, funkar det, så funkar din telefon och du bör inte ha några problem framöver heller.

8. Jöns

Jöns Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Ska säga att det har varit enda gången den har startat om. . . har inte wifi på under kvällarna nu. Ska testa detta ett tag och se om det kommer tillbaka.

Annars fungerar det bra, stör mig lite på det blåa men inte så farligt. . . förstår inte varför det är där, man vet ju när man har kommit till ändläge ändå.

9. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag fick typ 3st omstarter på raken igårkväll. Slutade med att jag drog ur SD-kortet. Inga omstarter ännu. Men de är för tidigt att ropa hej. Får låta de gå en vecka innan man vet säkert. Kör med v2.3.5 med Samsung 32GB Class 10 minne.

10. r1000

r1000 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Det är något lurt med 2.3.5, tredje gången på kort tid som den inte visar några ikoner på skärmen. Det hjälper inte att vänta eller pausa den. Omstart krävs :-(

11. wroopy

wroopy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Många som klagar på 2.3.5.
    Får väga upp det med att säga att jag inte haft några problem, möjligtvis lite kortare batteritid.

12. egodeus

egodeus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

2.3.5 här, mycket bättre batteritid... Massor bättre! Hade förr slut på kvällen och nu, i skrivande stund, har jag ca 60% kvar. Inga reboots som jag upptäckt i alla fall.

13. PatrikS

PatrikS Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    65

MINA ENHETER

Jag har inte heller några större problem med 2.3.5, fick telefonen med 2.3.4 och uppgraderade direkt, men bara 2 veckor.
    Det värsta som hänt är att jag tappat kontakten med nätet totalt vid ca 100h användningn och var tvungen att starta om själv, men det är inget jämfört med min gamla LG 2X.
    Det lutar faktiskt åt att alla här med omstartsproblem grundar dom i SD-kortet, är det någon alls som har omstarter utan SD-kort?
    Kan man få fram vad som sker precis mot slutet, kanske logcat eller något sista meddelande när den startar om?

14. poipoi

poipoi Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag kan meddela att jag fick en omstart när jag satte in mitt gamla SD kort som jag fick med när jag köpte min HTC hero för typ 2 år sedan. Formaterade och avmonterade det och sedan dess har jag inte fått några omstarter alls..

15. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Jag borde ha fått en omstart vid de här laget men det har jag inte. Så att plocka ur SD kortet har givit mig en ny mobil!

Uptime and counting: 34h 33m 30s :D

Får försöka formatera å böga runt med SDkortet sen.. så jävla tråkigt bara. Jag vet att jag gjorde helt rätt när jag installerade de. Avmonterade, formaterade, startade om mobilen, och sedan började jag fylla mitt SD kort. Jag har även provat med mitt gamla 8GB Nokia Original som sagt och de va lika mkt problem med omstarter då. De låter i mina öron som Samsung har lite kvalitets problem med sina SD Korts drivar eller vad som nu e boven. Aja.. skönt att man börjar komma närmare en lösning till dessa bekymmer iaf. o_O

16. velez

velez Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

min samsung stänger av sig hela tiden, måste dra ur batteriet för att kunna starta den igen. vad ska jag göra?

17. Henkulah

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Fett minne! Kan inte varit billigt

Hur pausar man sin telefon? Iaf, sätt på skärmsläckaren, sen avaktivera den. Räcker förmodligen för att få tillbaka ikonerna fortare. Annars kan du avaktivera energisparläge, för den blir mycket segare nu i det läget än med 2.3.4

Jag har inte kunnat hitta någon lösning, en del förståsigpåare säger att det har med ram minnet att göra. Att dina problem (kanske) upphör när du inte använder sd kortet nästan bekräftar teorin att det iaf är ett minnes relaterat problem. Just nu finns inget annat alternativ än att lämna in luren på lagning.

Lämna in den på rep.. ?
    Du kan ge dig in på många olika vägar, men det är nog den enklaste.

18. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även min har börjat reboot igen, var ju någon vecka sen jag gjorde factory reset och den verkade lösa alla problemen då. Två mornar i rad nu har jag hittat telefonen omstartad i köket, rätt nöjd med att jag inte har den som väckarklocka som många andra..
    Har haft två olika minneskort i ett 8 gb äldre som jag ersatt med 32 gb samsung ( WEBHALLEN.com - Samsung microSDHC 32GB (Class 10) ) Telefonen har spontanrebootat oavsett vilket kort som suttit i.

:(

19. kendobendo

Mottagna gillanden:
    632
    Telefon:

MINA ENHETER

Telefon:
    Min har slutat reboota efter att jag tog ur mitt Samsung 32GB sdkort. Jag har samma minne som dig. Men de är inte fel på minnet de är telefonen som inte hanterar sdkortet korrekt. Jag vet inte varför de händer jag vet bara att de händer.

20. ulfg

ulfg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hrmm får kanske plocka ur sd kort helt och köra utan för att se vad som händer. Är dock lite knepigt för kollegan köpte också samma kort och han har inte haft en enda reboot (han använder dessutom sd kortet en hel del mer än vad jag gör .. )