Du har helt fel - men gav ett bra exempel. Jag har nämligen hanterat ett ton ärenden där vi (som ÅF och/eller butik) just varit VÄLDIGT säkra på att ett moderkort dött för att kunden gjort fel, fupplat med CPU'n eller (som ditt exempel) gjort fel när dom flashat BIOS, men det är i 99% av fallen bara att lämna ut ett nytt till kunden.
Ni som inte kopplar detta kan läsa på i http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Garanti/ och fundera på hur tillverkaren skulle gå tillväga för att vägra garanti - för i praktiken så är det i princip omöjligt för tillverkaren att få rätt mot kunden...
PS/ Om folk fattade sin konsumenträtt skulle ingen sälja något i sverige alls tror jag, hehe, för vi har sjukt hård konsumenträtt... /DS
Ang. att HTC skulle ha förstört - eller gjort deras Android-implementationer oäkta - så har ju dom implementerat en massa sociala funktioner & shoit som inte ens finns i Android 2.0 som standard... Så med Sense får man ju nästan mer än i en standard Android 2.0'a... Fruktansvärt skumt att gnälla öcver att HTC förbättrar det underliggande operativet jämntemot 'original' Android...
Jag personligen tycker Sense är 10ggr snyggare än originalen med den där grå flärpen i underkant och dom halvtaskigt designade widgets'arna - samt att kopplingarna mellan det sociala i kontakter, widgets till mail, sms o.s.v. är helt grymt snygga såväl som funktionella... Men smaken är som baken... Jag kan iaf inte vänta på att HTC släpper sin uppdatering med Sense ovanpå 2.x (2.1?)... F***n va najs!
Last edited: Nov 28, 2009