Problem: Ej registrerad på nätverk

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av magngust, 24 sept 2012.

  1. Pageup

    Pageup Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej !

    Jag har precis fått detta helvete till problem, har testat göra det ni i tråden skriver har funkat för er (inte funkat för mig) Har pillat mycket med custom roms, hade flera nandroid backups, testade alla och funkade inte på någon rom.

    Så gjorde en nandroid tillbaka till original romen, funkar inte då heller. Har telia om ni undrar. Finns det något sätt att fixa det eller är det lagning som gäller ?
     
  2. magngust

    magngust Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag hade inne min på lagning och det hjälpte inte ett skit.. så det är bara gilla läget eller skicka in den 3 ggr och hoppas att den blir reklamerad och du får en ny o_O
     
  3. S-Droid

    S-Droid Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    4 638
    Mottagna gillanden:
    666

    MINA ENHETER

    Det beror på detta:
    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15915896.ab
     
    Last edited: 11 dec 2012
  4. aran

    aran Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag fick samma fel idag och ringde då och kollade där telefonen är köp, och det visade sig att nån har stöld anmält den, jag köpte den i augusti i plomberad kartong och med kvitto. Har provat med annat imei nummer genom att bara ta bort efs katalogen och få nytt den vägen, men det hjälpte inte.Så jag antar att det bara är att skrota telefonen eller lämna in den till polisen.
     
  5. Lilleboll

    Lilleboll Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick samma fel idag, för första gången

    Har haft min Samsung Galaxy III ungefär ett halvår, och fick idag för första gången problemet med att inte kunna ringa pga "Ej registrerad på nätverk".

    Testade att sätta på flygplansläge och sen stänga av det, och då funkade det igen :)

    Så nu får framtiden visa om detta händer igen eller inte?
     
  6. Ragnar2013

    Ragnar2013 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det någon som fått rätt på detta ännu? Jag och min fru har väntar på att få tillbaka våra 2:a gången. Först bytte Deltaservice ut vad de kallade "kretskortet", i princip skull de ha bytt ut hela telefonen utom skalet. Fick samma problem efter en vecka. Snackade med Telenors kundservice och Deltaservice som de använder och alla var överrens om att det är Telenor som bestämmer om man kan häva köpet så vi lämnade in dem i en butik denna gången trots att det förmodligen kommer ta längre tid. Nu verkar den ena telefonen blivit skickad till Deltaservice och den andra har de bytt ut antenndelen på och testat med tre olika simkort, "funkar bra" skriver de.......
     
  7. Ragnar2013

    Ragnar2013 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Strul även med gammal telefon

    Nu verkar det ha börjat strula även med min gamla S1:a som jag har i väntan på att min S3:a ska komma tillbaka. Verkar vara Telenor-relaterat trots allt. Har inte haft mobilanslutning sen ca 8h tillbaka. Vill inte använda mig av Flygläges-metoden för jag vill ringa deras kundservice och be dem kolla vad som hänt. Står bara att jag är ansluten till Nätverk: Sweden. Verkar bara vara en ren slump att folk har problem med just denna telefonen eftersom det är en av de mest sålda telefonerna ihop med Telenor.
     
  8. wdac

    wdac Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    [-SOLVED-]

    Sambo började få problem på sin gamla S3:a igår kväll, men hon hämtade även ut sin nya S5:a på posten igår men packade bara upp å la på laddning, så vi prövade samma simkort i hennes nya S5:a samma fel. iom ny telefon så tolkar jag det som problem med Masten/Masterna i Norrtälje som orsakar detta fel?

    Håller på och uppdaterar hennes S5:a fanns oanvligt många OS uppdateringar tycker jag för en ny telefon :S

    EDIT: Haha, ja, min sambo hade fått nytt simkort med nya mobilen, LOL, när jag väl hitta nya simkorten så "vafan!!! varför har du inte sagt något?" "ej jag visste inte att den tunna kartonen innehöll nytt simkort??" DOH aja, problem solved, telefon funkar kanon.. inga problem alls.
     
    Last edited: 6 sept 2014