Halloj
Nu hör det till saken att jag har varit i kontakt med Fiidos support, olika användarforum (officiella och inoffociella) för att försöka utöka min räckvidd något. Och det VERKAR som att flera har åtminstone uppåt 50-60 km räckvidd men det varierar stort från länder och användare. Så håll tummarna
Jag har i princip alltid kört på normal (läge 2 av 5) TILL jobbet och Eco (läge 1 av 5) FRÅN jobbet. Mest för att jag ska få lite träning också.
Att trampa i hastigheter över 25 funkar bra, även nerför (och om jag har riktigt bråttom sätter jag på rocketmode som hjälper till även över 25 km/h. Aja baja, men säg det inte till någon

)
Det ska gå att byta batteriet har jag sett och läst, men det är inget jag forskat vidare i. Det går ju också att köpa till en Range Extender om man vill, som i princip är ett batteri till som man sätter på ramen. Men måste byta kabeln mellan batterierna manuellt.
En sak jag kanske glömt att nämna är att jag fick punktering några gånger i början. Tills jag bytte innerslang. Så jag har inte haft punka sen i april/början av maj ungefär. Så antingen är slangarna undermåliga eller hade jag otur med 3 punkteringar på en vecka
Click to expand...