Elcyklar - motoralternativ, märken och rekommendationer

Diskussion i 'Elektriska fordon' startad av bernard, 9 aug 2016.

1. brevlaudahans

brevlaudahans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung A3 2016

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung A3 2016
    har flyttat nu och dags för en elbike, tar ca 20 minuter till jobbet med vanlig damcykel.

Budget 25k. 100% citycykel, till jobb, ica, träning, jag cyklar överallt så den kommer användas flitigt , varje dag. året om.
    cyklar inga längre sträckor, kan ladda hemma och på jobb.

malmö väder så inte snöbyar direkt, även om det just nu är snö på marken så kan man cykla på cykelvägarna.
    standard saker som pakethållare och korg behövs.

för mig är det absolut viktigaste att den håller bra och länge utan att jag ska behöva serva den som ett proffs, jag kan inte reparera den själv, ett bra servicenätverk med butik i malmö hade varit bra tror jag. inget flash eller funktioner. så lite externa saker som kan gå sönder som möjligt ju bättre.

määrken på batteri och motor som man kan lita på som är kvar om 5+ år så jag kan köpa reservdelar, det är här jag känner lite ångest, dyra delar som kan krångla och göra cykeln värdelös.

funderat på dessa tidigare men verkar lite mid, och rätt dyr, lockas av butik i malmö med bra rykte, betalar man för kvalite?

bernard gillar detta.
  2. brevlaudahans

brevlaudahans Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Samsung A3 2016

MINA ENHETER

Telefon:
    Samsung A3 2016
  3. DrT

DrT Android Medlem

Mottagna gillanden:
    2 699

MINA ENHETER

Nyare beg midmotor ger mest för pengarna

4. bernard

bernard Droidmin Moderator

Mottagna gillanden:
    48 295
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 10 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kika på en cykel med navväxel och allra helst remdrift om du vill ha så lite underhåll som bara möjligt, med undantag för att pumpa däcken vill säga.

5. Winestone

Winestone Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    131
    Operatör:
    Comviq Movistar
    Telefon:
    Vivo X70 pro plus

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq Movistar
    Telefon:
    Vivo X70 pro plus
    ROM:
    FunTouch OS 12
    Telefon 2:
    Xiaomi 12 pro
    ROM:
    Miui 13
    Platta:
    Ipad
    Platta 2:
    Xiaomi Pad 5
    Om du ska välja en elcykel, kolla efter demo cyklar. Tänk på att ramen storlek ska passa, helst ett batteri över 720wh. Välj bort framhjulsdrift, hub på bakhjul eller mittmotor är en smaksak. Jag har haft 6 olika elcyklar och vad man väljer är en smaksak. Jag har testat allt från Hybrid, Low step, och E-mtb.
    Efter 6000 mil erfarenhet av elcyklar har jag me valt E-mtb hardtail Batteri på 986 Wh räckvidd med Ananda m100 110Nm max turq 130Nm mittmotor, ca 21 mil vid +20 grader, vid +5 grader ca 14 mil per laddning. Stänkskärmar och pakethållare som jag satt dit själv. 29 inch 2.25 tums bredd. Schwalbe Hurricane däck, ökar räckvidden med 2.3 mil med dem. Det har jag plockat ihop för att få maximal prestanda som passar mig. Jag pendlar 6 mil om dagen från från mars till snön kommer.