Lite intryck.
Oj, vilken snabb frakt, igår 13/5 så damp luren in hos posten.
Det första jag lägger märke till på paket, det är att det är deklarerat som gåva under 25 dollar

Med andra ord tullfritt, kineserna är allt bra kluriga, dock så valde jag INTE DHL-frakten.
Så, hem och packa upp, alltid lika spännande.
Det första jag känner är att luren ÄR tjock(ligger bra i handen), men det visste jag redan, annars känns bygget helt ok(plast), inga konstiga ljud när man man böjer lite på luren, bakstycket passar bra, och är lätt att ta bort, under bakstycket så är det två simplatser, i olika storlekar(?), jag har dock bara provat en plats, och en SD-plats. Återkommer med mer info när jag har provat båda sim-platserna.
Så, allt på plats, dags för första starten, hyfsad snabb boot, sen kommer dom sedvanliga registreringarna mm. Efter allt sånt är klart, så slås jag av att det är en väldigt "ren" telefon, nästan inga appar alls är förinstallerade, även googles crap lyser med sin frånvaro, MYCKET bra !!!!
Det första jag kastar in är Nova, efter sista uppdateringen så är Nova bättre än någonsin.
Sen kör jag ett AnTuTu-test(jo, jag vet att det kanske inte säger så mycket), luren hamnar nästan exakt som en S5:a, återkommer kanske senare om jag upplever problem med prestandan.
Vidare så har jag testat följande: Fingerscannern, funkar bra, läser av fingret bra och smidigt, dock inget jag kommer använda. Kameran funkar ok, ska kolla lite mer under dagen, men bilderna verkar bli helt ok.
Skärmen(skärmskydd sitter på från början +++) är inte i toppklass, men absolut inte dålig(full HD), ljudet verkar vara lite "lågt", men det fanns lite mer inställningar där, ska kika lite mer där, har dock inte provat med hörlurar.
Till sist kan jag säga att telefonen ÄR OTROLIGT rapp och snabb, inga som helst lagg eller liknande, även storleken är fan perfekt, gick från en OpO, som fan är i största laget(5,5").
Som avslutning, för 2000 spänn så är luren mer än ok, jag visste helt klart att det inte är nått flaggskepp, men för mina behov så duger den mycket väl, nu ska vi bara se hur batteriet håller, på pappret så är det riktigt bra, men vi får se hur det är IRL.
*edit* Luren rullar på 4.4.4.
Har ni frågor? Bara att hojta till.
Click to expand...