Elofs lathund JM2 åter ställning och Kies

Diskussion i 'Galaxy S - ROM-filer och utveckling' startad av DroidMan, 17 mar 2011.

1. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ok, då har du hittat en JM8 som skriver över produktkoden till NEE. Är det den JM8 som pekas ut i Perkas guide månne?

Då är bara frågan om den JM9 jag har i min guide skriver över produktkoden med XEE...

2. DroidMan

DroidMan Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO

MINA ENHETER

Telefon:
    Apple iPhone 15 PRO
    OK Har lekt lite med SpoofFW och återställt produktkoden till XEE så nu har jag lyckats uppdatera telefonen via Kies till:

PDS:JS7 / PHONE: JPY / CSC:JS1 (XEE) ... skönt att vara tillbaka till orginal igen :)

/Droidman

3. Hanzuri

Hanzuri Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

testat JM9 med och får en blå progress bar på mobilen nu men det känns som att den fortfarande fastnar på "<ID:0/003> zImage".
    har provat att göra om flera gånger med samma resultat.

4. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ja, du. Jag har ingen aning om vad som kan vara fel.
    Man tycker ju att om du väl får börja flasha så ska den få tugga på.

Kan det vara så illa att du har nåt fel på det interna minneskortet och det är därför den vägrar månne?

5. Hanzuri

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

den funkade ju felfritt fram tills jag skulle göra någon update i kies då updaten hade stått på 0% i 2 timmar så jag drog ur USB'n och försökte med en hard reset. allt man ser på den nu är "mobil...varnings triangel...dator" och det är bara download läge som funkar.

sen gäller väl inte garantin om man rootat mobilen? isf känns det lite surt att ha slängt 4.6k och haft den i ca 4 veckor.

6. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Antar att det var mig du menade.Min telefon var en NEE innan jag började flasha och byta rom.

7. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Så du har provat både JM2 (utan re-partition) och JM9 (med re-partition) och den stannar i båda lägena vid zimage? Då vete 17 vad man kan göra. Det ska ju funka...

Hur det är med garanti vet jag inte.
    Om du inte får tfn att funka igen kan du ju säga att du skulle uppgradera den till 2.2.1 med Kies men att den dog mitt i uppgraderingen, och att du sedan försökte lösa situationen själv genom att följa guider på nätet men att det ändå inte går.

Hanzuri gillar detta.
  8. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Ok, du hade NEE när den var nyköpt, men vet du om du hade XEE i telefonen precis innan du drog in JM2:an från min lathund? Jag antar att så var fallet, och att det var därför JM2:an blev Kies-kompatibel för dig.

9. Hanzuri

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes, har nu även provat Perka's and flip360's guide på xda-developers forum.
    kört allt i Odin v1.0 / v1.3 / v1.52 stannar alltlid på zImage. blir nog att skicka in mobilen på måndag

10. elof

elof Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Märkligt.
    Alla guider jag hittat handlar om att lyckas ta sig till Download-läge, när man väl lyckas komma dit ska man alltid kunna un-bricka telefonen. ...men i ditt fall verkar det vara nåt annat fel.

Googlade på odin error "after zimage" och hittade en tråd som sade:

I tried it again today, did everything right...
    BUT everytime when I try to flash the JP3 Kernel again Odin stops after "zImage"
    I tried to remove battery and flash again, it doesn't work!
    Does anyone have an idea?

Edit: Ok, after taking batteryout for a few min, resetting PC and trying to flash the same File 5 times with Odin it worked

---

I had the same problem using win7. Rebooted win and it was ok.

---

Hanzuri gillar detta.
  11. Torparn

Torparn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    126

MINA ENHETER

Ja när jag tänker efter så hade jag XEE innan jag la in JM2:an.Antar att XEE kom med när jag flashade in Doc`s.

Last edited: 19 mar 2011
  12. Hanzuri

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag är för ny för sånt här, har testat hur många gånger som helst och orkar inte krångla mer så jag går till butiken med telefon på måndag. tack för all hjälp och snabba svar, mkt uppskattat.

13. Sp00tboy

Sp00tboy Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har en fråga, flashat med JM2 fast efter när den har startats om hittar inte datorn mobilen.
    Alla drivrutiner kan inte installeras :S Kies på mobilens skärm blinkar hela tiden