Tro det eller ej, men nu försvann det. Hur kan det komma sig, har inte petat på någon inställning alls... är det så att systemet "känner av" och ställer in sig på det rätta... mycket skumt hur som helst
Det är ju helt klart en förbättring iaf, och med minsta textstorlek blir telefonens layout ytterst clean! Sen är det ju inga stora förändringar kan jag tycka men men... Btw. Har någon problem med att när man skriver tex ett sms eller på whats app osv och kommer upp i hastighet på skrivandet på så hoppar det ur och lämnar sidan så man hoppar tillbaka till hemskärmen, och eftersom man är i full gång med att skriva så blir det då att man råkar klicka igång något annat på hemskärmen. Ofattbart störande grej som dem aldrig lyckats få bukt med, inte heller i denna betan
Gick in under Settings \ System \ Software Update och gjorde manuell sökning så kom den direkt. Runt 4 GB nedladdning. Omstart och sen var man igång. Övriga snabba tankar: Allt är sig ganska likt. Lite annorlunda utseende i drop-down menyn och inställningar. Har inte provat särskilt mycket men följande fungerar - BankID - Ringa in och utgående samtal - Dark mode för widgets för - Google Keep, Gmail, Calendar och Outlook Calendar (osäker på vilka av dessa det fungerade för förut) - Arbetsmail i Outlook med Microsoft InTune @Graz jag har samma problem som du med att den hoppar ut till huvudskärmen när man skriver på tangentbordet. Tror att jag missar spacebar och kommer åt hem-knappen. Har inte skrivit så mycket med betan så vet inte om det ärkvar för mig.
Förresten någon som vet om man kan få igång Always-On varianten med de fina färgerna? Hittar inget under Always-on inställningarna. EMUI 10: Colorful Always-On Display (AOD) with clocks styles and more - Huawei Central
>>>milky81 Kan vara så som du säger, så därför testade jag att flytta upp tangentbordet lite grann och det har inte hänt något alls nu, så där kan vi ha lösningen.
Aktiveras mörkt läge per automatik vid mörker? Knappen appar har försvunnit, har dem tagit bort den? Man kan å andra sidan svepa nedåt ist.
Det var inte så många kommentarer av betan trots det stora intresset innan... var det en besvikelse bland många kanske?
Nä men det har funkat så pass bra för mitt användande så har inte märkt av något som känns beta än. Rullar på fint.
Har samma bekymmer, men det hade jag även innan Betan. Måste vara så att jag missar att "släppa" fingret när jag tryckt space så det blir en swipe för att komma hem.
Ja riktigt störigt var det. Men nu är det löst, bara flytta upp tangentbordet några millimeter i inställningarna så slipper man komma åt hem knappen. Även fast jag kört sveprörelserna så har jag lyckats komma till hemskärmen, men tack gode gud att det nu är löst
Det enda jag upptäckt är att nova är instabilt och systemet rekommenderar avinstallation. Samtidigt ändras min standardhemskärm och jag får gå in o starta om.