Fråga: En ansluten enhet strömförsörjs via USB

Diskussion i 'Nexus 5X (2015) - Allmänt' startad av pli70, 27 dec 2017.

  1. pli70

    pli70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21
    Telefon 2:
    Elephone Q
    Slumpartat (?) men flera ggr per dag får jag upp: "Android-system * En ansluten enhet strömförsörjs via USB." Sedan kan jag expandera upp och klicka fram en meny där jag kan välja vad jag vill använda USB anslutningen till. Enda som är konstigt med detta är att inget är anslutet till telefonen. Kan inte säga säkert att det kom med ver 8.1, men jag har inte haft problemet så väst länge. Lite irriterande men telefonen verkar fungera bra i övrigt.
    Någon som har någon klok idé om hur jag blir av med detta eller varför det dyker upp?

    Jag hoppas att min 5x lever vidare tills jag hittar något nytt jag vill ha.
    (Nokia 9, OP 6, Huawei P11...? något kul får det bli under 2018, när min gamla trotjänare börjar närma sig pensionsåldern.)
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 438
    Mottagna gillanden:
    4 720
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kan det vara smuts i USB-uttaget? Har inte hört talas om just detta förut, men väl om flera fall där smuts i hörlursuttaget gjort att mobilen trott att headset varit anslutet. Kanske nåt i den vägen?
     
    indika och hahadaoc gillar detta.
  3. pli70

    pli70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21
    Telefon 2:
    Elephone Q
    Jag har svårt att tro att det är smuts, jag blåste faktiskt rent uttaget med "tryckluft på burk" redan igår för tanken fanns där, men felet är kvar. Kan tillägga att uttaget (än så länge) funkar utmärkt till laddning och filöverföring till dator liksom att koppla in tangentbord/mus via USB OTG kabel. Om felet är fysiskt så är det inte så illa där an än så länge. Frågan är om det kan vara mjukvara och någon udda app. Har inte laddat ner så mycket nytt det senaste förutom HK Controller till min Omni 10+ (J-vla skit app, men det är en annan historia.) i övrigt är det mest uppdateringar.
     
  4. kungjohan

    kungjohan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har du fått någon lösning på detta?
     
  5. pli70

    pli70 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2015
    Inlägg:
    109
    Mottagna gillanden:
    17
    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OnePlus 6, Galaxy S21
    Telefon 2:
    Elephone Q
    Japp, men fråga mig inte i efterhand vad jag gjorde. Tror att jag avinstallerade några appar sedan kom januaris uppdatering och problemet var borta. Jag gjorde i vart fall ingen ominstallation av telefonen.(Jag vill minnas lite svagt att det var en app för att kolla hemma nätverket som jag köpte och sedan kastade bort... Har du fått samma problem så kan jag försöka gräva djupare i det.)
     
    Last edited: 25 mar 2018