En månad senare - utvärdering...

Diskussion i 'Blade' startad av dweebling, 5 januari 2011.

1. Psycho_Squid

Psycho_Squid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kan inte klaga med tanke på priset. En välfungerande 2.2 ROM så är jag helnöjd sedan. Jag har läst och hört att batteritiden kan bli aningen bättre med 2.2.

Bättre kamera och AMOLED så hade det blivit full pott men ingenting som egentligen påverkar upplevelsen.

Last edited: 6 januari 2011
  2. dweebling

dweebling Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    perakesson - har du läst denna tråd: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=1632
    Finns tips på ett app som kan fungera.

Ang hörlurarna så får jag ringsignal i både telefon och hörlurar under musikspelning och när jag inte spelar musik. Under ringvolym har jag bockat i "använd volymen för inkommande aviseringar".

Under Wifi-policy är det i klickat (var så som standard) "när skärmen är avstängd".
    Provade du att ändra ngt där innan wifi-fixen?

Jag har inte igång sync eller nätet om jag inte ska synca. Annars kommer ju väderappen, aftonbladet, bbc osv dra ner massa. Jag startar upp det själv och syncar när jag har behovet. Eftersom jag inte behöver läsa massa jobbmail under dagen så kollar jag sällan mailen. Mest vanligt användande som sms/ringa/spela lite

perakesson gillar detta.
  3. Evian

Evian Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    285

MINA ENHETER

Testade nyss i min OSF som kör Japanese Jellyfish RLS3b och där visas alla grupper direkt.

perakesson gillar detta.
  4. perakesson

perakesson Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

dweebling: Tack.

1. tråden om grupper känner jag till. Det rör en bugg i Android 1.5/1.6 som jag hade på HTC Tattoo. Mitt nuvarande problem tycks vara annat, men ingen katastrof, går att leva med.

2. jag har åter kollat mina inställningar, får inget ljud i lurarna vid inkommande ringning eller SMS, med originallurarna samt med Koss-lurar.

3. jag har dubbelkollat inställningen i Wifi-policy. "när skärmen är avstängd" är iklickat, dvs WiFi ska stängas av när luren är i viloläge.

4. Tack! Ja, mitt fel, det var nog min norska väder-widget som ständigt var igång. Nu går den snålare. Det var 9 timmar sen den sist laddades, nu har jag stängt av wifi & sync, o jag har 88% kvar, dvs prognos nu är 72 timmar drift-tid, det tar sig.

Slutsats: Det tycks vara variation mellan exemplaren. Jag läser allt jag kan på webben (Swedroid, XDA, MoDaCo). Det verkar som vissa har problem med lurar resp. WiFi, men inte andra. Jag kanske går till Telia o begär ett nytt exemplar, efter att de fått in nya leveranser, prognos vecka 5. Men även med nuvarande småfel har jag en fin lur värd pengarna.

5. dweebling

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Trist med denna variation och att vissa får sådana problem.
    Men när det gäller mobiltelefoner verkar det ju snarare normen med en stor del användare som får problem.. Detta oavsett tillverkare.

Mannen som har en Nokia N8 läser ju dagligen om alla problem som den luren har. Fast hans har aldrig krånglat en enda ggn. Det tummas väl på kontrollerna på lurarna i ivern att kunna skeppa iväg dem till de väntande kunderna.

6. Rower

Rower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

Stör mig på kameran utan blixt..
    Gillar att ta bilder och det skulle ha varit väldigt skönt att ha det i telefonen..
    Blir väl att skaffa en billig kamera eller ny lur när jag väl får fingrarna ur..
    Hade N82 innan vilket var en skön kameratelefon :)

7. Devablo

Devablo Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    18

MINA ENHETER

Verkar som en bra telefon (Jag läste bara första inlägget) :) !

Last edited: 7 januari 2011
  8. dweebling

Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Jag har gjorde mig av med Satio för min Blade och före dess en N82.
    Man blir ju lite kinkig då... :innocent:

9. t68

t68 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

Gav en Blade till grabben i julklapp. Han var helnöjd, jag smått impad över vad man fick för pengarna och storasyrran avundsjuk med sin Wildfire. Bra läge alltså. Men efter 1.5 vecka slutade skärmen funka så nu är den på garantireparation hos Anovo. Antiklimax.

10. Nenne79

Nenne79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Egna ringsignaler ??

Undrar om det är någon som vet om/hur man kan lägga in egna ringsignaler i telefonen ?? Det är ju sjukt dåligt om man inte kan göra det... :ehm:
    Har en massa bra musik som jag hellre använder än de kassa ringsignalerna som finns :(

11. Ghazkul

Ghazkul Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11

MINA ENHETER

skapa en katalog som heter ringtones och notifications, lägg dina filer där och sen starta om telefonen så ska dom dyka upp.

Last edited: 31 januari 2011
  12. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Så är det nog med de flesta smartphones. De drar ju mer ström, de är inte direkt att jämföra med de små dumbphones som vi hade för 5 år sen där man kunde gå flera dar utan att ladda.

Min flickvän har en Iphone, och hon laddar den varje natt också.

13. gustaff

gustaff Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Eller gå in i filhanteraren och leta reda på låten. Håll inne på låten så du får upp alternativ, välj "Använd som ringsignal".

Man kan även välja ringsignal och meddelandesignal under Inställningar > Inställnigar för ljud och skärm > Telefonens Ringsignal och Ringsignal för avisering

:)

Nenne79 gillar detta.
  14. Nenne79

Nenne79 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jepp min sambo sa det också och då gick det bra... ganska enkelt om man nu vet det ;-) men men...

15. loppen1730

loppen1730 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

min första smartphone men e helt klart nöjd. bara jobbigt att tangentbordet inte hänger med när man skriver och självlart batteroitiden. hur stänger man "drag-funktionen" n
    r man skriver, för blir alltid fel n
    r jag smsar pga det.

16. danielc.se

danielc.se Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    46
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 5
    Om du vill byta tangentbord kan du göra en långtryckning på ett textfält i valfri app och där välja "input method" (vet ej vad det kallas på svenska). Där ska du kunna välja ett annat tangentbord.

Hittar du inget du gillar där kan du med fördel ladda ner Scandinvian keyboard från market tillsammans med Swedish dictionary.

17. bollonet

bollonet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Köp tangentbordet "swiftkey", det är mycket bättre tycker jag.
    Fler inställningsmöjligheter också

18. RoadHazard

RoadHazard Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    71
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Tack, testade SwiftKey och det är mycet trevligt! Mycket skönare att skriva på än något av de tangentbord som följer med telefonen, med grym ordprediktion. Gillar att det hela tiden föreslår nästa ord innan man ens har börjat skriva det. Visst, det blir inte alltid rätt, men när det blir det (vilket ju bör hända mer och mer ju längre man har använt det, eftersom det lär sig av hur man skriver) så snabbar det upp skrivandet avsevärt. Gillar även gesterna (dra åt vänster över tangenterna för att radera senaste ordet, dra nedåt för att dölja tangentbordet, osv). Väldigt smidigt. Kör trialen nu, men lär köpa det sen. 13 spänn är inte mycket att tjafsa om.

Last edited: 5 februari 2011
  19. swampmonkey

swampmonkey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

man får ju ändå ta det som ett bra tecken på er relation att det är en glipa på din flickväns telefon som du har anledning att störa dig på, och inte på henne ;)