Den enda du behöver: http://developer.android.com/sdk/index.html Instruktioner: Installera/packa upp. Högerklicka samtidigt som du håller inne shift på mappen som heter tools och välj "öppna kommandofönster här"
Och om man inte har sin dator med SDK:n nära till hands, så kan man köra denna: http://www.appbrain.com/app/jackpal.androidterm
Får detta både i terminalen i luren samt genom adb shell: chmod: /system/etc/gps.conf: Read-only file system Kör rootad 1.100.05 + LCR 1.6
Hittade 3 satelliter inomhus men inga låsta innan jag ändrade gps.conf och efter jag ändrade så hittar jag plötsligt 0 :S Ska man bara kopiera in "NTP_SERVER=0.se.pool.ntp.org XTRA_SERVER_1=1.se.pool.ntp.org XTRA_SERVER_2=2.se.pool.ntp.org XTRA_SERVER_3=3.se.pool.ntp.org" i gps.conf?
Har gjort det och det jag gjorde var att jag istället för att ladda ner filen som du länkade till så kopierade jag över den existerande gps.conf filen till mitt sdcard och sen ändrade jag med notepad på datorn. Sen flyttade jag över gps.conf filen i system/etc och ersatte den som fanns där. Eller måste jag just använda den filen du länkade till? :S
Men jag tycker att han ska kunna fråga? Hjälp finns här så varför ska han söka någon annan stans.. fattar 0. ----------------------------------------- Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app. Biji Kurd o Kurdistan!
Off-topic: Men herregud... Det är ju vad han gör. Han söker information genom att göra ett inlägg på denna fantastiska site där det finns folk som kan hjälpa till. Har du problem med att folk ber om hjälp så undrar jag vad du gör på ett forum.
Kan inte Astro spara ändringar i filen? Har ingen lust att betala för Root Explorer just nu. . Ett alternativ är att ladda hem en terminalemulator från market, och i den skriva Kod: su cd /system/etc chmod 666 gps.conf [/QUOTE] jag lyckas inte få till mellanslag mellan 666 och gps.conf?
Kan säga att detta fungerar sjukt bra! Innan: Visade Google maps att jag var ett kvarter bort Nu: Visar Google maps om jag sitter i soffan eller datorstolen
Med terminalemulatorn har du ju tillgång till samma tangentbord som annars, och där ingår mellanslagstangenten. Den terminalemulator jag länkade till tidigare funkar för mig.
Jag fick till det tillslut vet ej vad jag gjorde annorlunda egentligen. Det som hände var att jag skrev i terminalemulatorn och när jag ville göra mellanslag så hoppade den tillbaka. Jaja, nu är det löst. Nu ska jag testa.
Just nu molnigt och regn, men är fortfarande helt nöjd. Måste jag göra något mer. Jag har även testat tidigare förslag så som LbsTestMode. Måste jag återställa något där?