En monster cocktail! 2627 i quadrant

Diskussion i 'Galaxy S' startad av helldin, 12 aug 2010.

1. joejjeman

joejjeman Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    45
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    HTC U11 128gb
    ROM:
    Orginal
    jag har oxå kört in nått liknande.. ren JM5 + ROOT + första lagfixen.. då fick jag en quadrant score på ca 2100-2200 och jag hade inget "uppvakningslagg" dvs efter telefonen släckt skärmen... dock efter flashat in 1.2 ghz kerneln tar den ett par sekunder på sig att vakna upp... så jag tror själva kerneln e boven i dramat..
    väl uppstartad märkte jag inga lagg för 5 öre

2. Pasco

Pasco Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Sony Xperia Z3

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Xperia Z3
    ROM:
    Stock
    Jag hade noll brutna samtal när jag körde denna potpuri. Bryts alla samtal eller har det bara hänt någon gång?

Basbandet (MODEM) i JM5 heter JM3. I t.ex JM2 heter basbandet JM1 och i firmware JM1 är det basband JG6 som gäller.

Jag testade att lägga tillbaka standardkerneln (JM2) som finns tillgänglig i samma tråd på XDA som 1.2Ghz kerneln, men det hjälpte föga emot "hackandet" som jag upplevde i launchern (oavsett typ av launcher) eller uppvakningslagget. Så baserat på att jag inte har detta problem med One Click lag-fix i någon standard-firmware, så gissar jag att det är SamSet-modden som sätter käppar i hjulen.

Ska testa en ren JM5 med Samset senare ikväll för att se hur den beter sig, men just nu kör jag standard JM5 med One click lag-fix och allt fungerar smidigt och flyter på utan problem (Quad-score 2105). Har kört Samsets tidigare moddar utan problem, men efter v1.8 så började det småstrula känns det som.

3. invaderjohn

invaderjohn Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

fick rätt fina resultat på min :P

XWJM2, RyanZAEXT2LagFix BETA 2-3, [kernel] 2.6.29 - OC 1.28Ghz

Update:
    la in orginal kerneln igen då min telefon hängde sig efter ca 10 mins använding hela tiden,
    o så mkt tyckte jag inte telefonen blev snabbare så värt att ha, testar på det igen när d kommer nått stabilare

Last edited: 14 aug 2010
  4. ezgenesis

ezgenesis Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

De med samtalen först. Får en känsla av att Samset är lite för aggressiv i sin minneshantering och att det är de i kombination med någon av apparna som jag kör i relation med samtalshanteringen... Sedan är det väl upp till mig att välja Samset eller apparna... Men jag tycker den verkar vara i aggressivaste laget...

Sedan undrar jag om nogon har löst att få bort varningen för lågt minne i telefonen som One click lag-fix förorsakar?